Auteur Topic: Jim is niet de mol!  (gelezen 176968 keer)

Offline dopey

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #520 Gepost op: 6-02-2005, 16:22:18 »
Aanwijzing dat Jim de mol is:

Jim speelt muziek van Schubert in de auto; in de de roadtrain scene noemt Angela (heel) nadrukkelijk de lengte van het parcour en de roadtrain: 423 en 53. In '53 (1953) was er in Keulen een live uitvoering van Symphony No.9 in C major, D.944 van Schubert. Een deel (Amadeo) van deze symphonie is op CD uitgebracht onder nummer 423. Symphony No.9 heeft als naam "The Great" wat overeenkomt met de achternaam van Jim.

he getver... dat past me helemaal niet  :P
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #521 Gepost op: 6-02-2005, 16:25:22 »
Aanwijzing dat Jim de mol is:

Jim speelt muziek van Schubert in de auto; in de de roadtrain scene noemt Angela (heel) nadrukkelijk de lengte van het parcour en de roadtrain: 423 en 53. In '53 (1953) was er in Keulen een live uitvoering van Symphony No.9 in C major, D.944 van Schubert. Een deel (Amadeo) van deze symphonie is op CD uitgebracht onder nummer 423. Symphony No.9 heeft als naam "The Great" wat overeenkomt met de achternaam van Jim.
Ok, zou kunnen... Al heb ik nog niet de opname uit 1953 gevonden.. wel het nummer (423) bij het genoemde stuk. Weet iemand of de stukken die wij te horen kregen van Schubert ook uit de 9de komen?

(PS: Als ik kandidaat was, zou ik gewoon zelf een hele lading verdachte dingen mee nemen. T-Shirts met letters die samen een zin vormen of muziek die op jezelf zou kunnen slaan via een omweg... FUN)

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #522 Gepost op: 6-02-2005, 16:45:09 »
Ok, zou kunnen... Al heb ik nog niet de opname uit 1953 gevonden.. wel het nummer (423) bij het genoemde stuk. Weet iemand of de stukken die wij te horen kregen van Schubert ook uit de 9de komen?

Wat grappig. Ik kan wel genoemde opname uit 1953 vinden, maar ik kan nergens vinden dat er een deel "Amadeo" heet en het nummer 423 heeft. Die combinatie geeft alleen Mozart (KV 423).
Verder knap gevonden, maar ik zou graag een URL tje krijgen waarop dit duidelijk zo staat, dat 423, genaamd Amadeo, een deel van die symphony is.
Dat van "de Grote" klopt, en hij staat ook wel te boek als de 7e of 8e symphony. Dit omdat men het niet eens is over de precieze volgorde van Schubert's werken.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #523 Gepost op: 6-02-2005, 16:49:42 »
http://www.thrsw.com/erich/discography/schubert.html#sym9

Symphony No.9 in C major,D.944 "The Great"
Onderaan staat "M-CD ; Amadeo : 423 414-2 (1987)"
- 423 is hierin een deel van het nummer op de CD

Dit is dus de niet 1956 1953 opname.

EDIT> 1956 = 1953 (En dat staat dan weer wel bij dat stuk.)
« Laatst bewerkt op: 6-02-2005, 19:29:37 door Rat »

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #524 Gepost op: 6-02-2005, 18:11:14 »
Je moet wel heel ziek zijn om zoiets te bedenken Tieme. Respect!

(En dan ziek op een positieve manier, meer alsin "geniaal")

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #525 Gepost op: 6-02-2005, 19:10:59 »
http://www.thrsw.com/erich/discography/schubert.html#sym9

Symphony No.9 in C major,D.944 "The Great"
Onderaan staat "M-CD ; Amadeo : 423 414-2 (1987)"
- 423 is hierin een deel van het nummer op de CD

Dit is dus de niet 1956 opname.

Aha, bedankt, maar als ik dit dan goed begrijp, is de oorspronkelijke opname die van 1953 (dus toen opgenomen) en zie je op dat lijstje verschillende uitgaven van die opname. Dan denk ik dat Amadeo niet een deel van die symphony is, maar een platenlabel waarop die betreffende opname van de 9e symphony is uitgegeven, dit maak ik op uit het gegeven dat Decca en Urania (die ook in dat lijstje staan) platenlabels zijn. Dat verklaart ook de verschillende jaartallen, het zijn dan verschillende uitgaven van die betreffende opname uit 1953. Vermoed ik.

Offline bastiano

• Forumlid
« Reactie #526 Gepost op: 6-02-2005, 20:10:34 »
Het valt me op dat in de voorfilmpjes van de kandidaten, Jim de enige is die niet in een opdracht zit. In zijn filmpje zit hij vuur te maken op het strand, en komt vervolgens lachend op de camera af.

Alle andere kandidaten zijn in het voorfilmpje met een opdracht bezig

Gijs - vliegtuig
Isabelle - rennen met een helm op (paintball?)
Lottie - duiken
Marc-Marie - vliegen
Roeland - grotten
Sander - truck
Victoria - stoomtrein
Yvon - iets met krokodillen
Yvonne - koffertjes

En alleen Jim zit dus op het strand vuur te maken. Ik heb geen idee wat het betekent maar ik vind het toch vreemd
« Laatst bewerkt op: 6-02-2005, 20:47:56 door bastiano »

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #527 Gepost op: 6-02-2005, 20:17:32 »
Dat niet alleen, in teaser voor WIDM begon, zag je Jim ook vuurtje stoken, toen riep hij vrolijk naar de anderen: "Ik heb vuur gemaakt"

Dit hebben we echter niet als zodanig in de uitzending gezien..

Gezien de opmerking van Angela, begin afl. 2 "DeMol heeft gestookt" (weet letterlijke tekst zo gauw niet meer) wijst aardig richting Jim

Jim stookt het vuurtje (als hint, later niet in de uitzending) en DeMol heeft lopen stoken..
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline GerdaZ

• Forumlid
  • to mol or nor to mol that's the question
« Reactie #528 Gepost op: 6-02-2005, 23:22:42 »
Weet het niet, maar zie in Gijs steeds meer mijn  :-[ mol, snel koffertje voor 2e keer wiselen enz. Dacht eerst dat Gijs het was, maar volgens mij is hij daar gewoon te dom voor ::ohno:: ::regenboog:: ::regenboog:: ::regenboog:: ::regenboog:: ::regenboog::

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #529 Gepost op: 6-02-2005, 23:24:37 »
Weet het niet, maar zie in Gijs steeds meer mijn  :-[ mol, snel koffertje voor 2e keer wiselen enz. Dacht eerst dat Gijs het was, maar volgens mij is hij daar gewoon te dom voor ::ohno:: ::regenboog:: ::regenboog:: ::regenboog:: ::regenboog:: ::regenboog::

???? Hoe bedoel je? Wie is te dom? Als je Gijs bedoelt hoort dit in het Gijs topic  :P
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #530 Gepost op: 7-02-2005, 00:20:25 »
Wat ik me nog steeds afvraag: waarom zouden de kandidaten de koffer met 500 euro erin uberhaupt gebruiken?

Welk nut heeft die koffer?

Je hebt 2 koffers waarmee je veel geld kunt verdienen (1500 en 3000 euro), dus waarom niet gelijk die van 500 direct uit het spel halen?

Mooie hints trouwens qua muzikale aanwijzing naar Jim (ook die van RobbieAzerty, waarom reageert niemand daarop?)

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #531 Gepost op: 7-02-2005, 00:33:30 »
Wat ik me nog steeds afvraag: waarom zouden de kandidaten de koffer met 500 euro erin uberhaupt gebruiken?

De koffer van 500 euro was goed te gebruiken geweest om het maximale risico to -500 euro te beperken.
Als zowel de koffer van 3000 als 1500 euro gewisseld zijn en de groep de kans groot acht dat de laatste wisselaar aangewezen zal worden bij de line-up dan kan deze koffer alsnog gewisseld worden. Wordt deze laatste wisselaar gespot dan is de schade maximaal 500 euro in plaats van de eerder onstane schade van 3000 of 1500 euro.

Dit lijkt me tevens het enige argument om Jim van een molse aktie te betichten. Hij gooit de 'reddingsboei' weg. ;D

Nergens blijkt dat iemand over de volgorde van koffers wisselen heeft nagedacht.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2005, 00:36:15 door Castor_en_Pollux »

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #532 Gepost op: 7-02-2005, 00:38:49 »

Je hebt 2 koffers waarmee je veel geld kunt verdienen (1500 en 3000 euro), dus waarom niet gelijk die van 500 direct uit het spel halen?

Omdat de mol ook meedoet waarschijnlijk....
De productie had misschien gehoopt dat de groep min of meer zouden gaan bekvechten wie de mol was, en die zouden ze het koffertje van 500 gaan geven..Alleen deze groep maakt zo'n chaos..

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #533 Gepost op: 7-02-2005, 00:41:25 »
De koffer van 500 euro was goed te gebruiken geweest om het maximale risico to -500 euro te beperken.

Ok, maar dan hadden ze ook de lege van Pete zelf kunnen inzetten, dan was er helemaal geen risico.

Citaat
Als zowel de koffer van 3000 als 1500 euro gewisseld zijn en de groep de kans groot acht dat de laatste wisselaar aangewezen zal worden bij de line-up dan kan deze koffer alsnog gewisseld worden.

Mocht elke koffer maar 1 keer gewisseld worden?

Citaat
Wordt deze laatste wisselaar gespot dan is de schade maximaal 500 euro in plaats van de eerder onstane schade van 3000 of 1500 euro.

Dan hadden ze die van Pete kunnen terugplaatsen toch?

Citaat
Dit lijkt me tevens het enige argument om Jim van een molse aktie te betichten. Hij gooit de 'reddingsboei' weg. ;D

Er was nog een lege koffer, die van Pete zelf ;)

Citaat
Nergens blijkt dat iemand over de volgorde van koffers wisselen heeft nagedacht.

Nee dat vind ik ook zo bizar, ik heb ook niet gehoord dat elke koffer maar 1 keer mocht worden gewisseld, of dat elke kandidaat maar 1 keer een koffer mocht wisselen bv.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #534 Gepost op: 7-02-2005, 00:55:43 »
Ok, maar dan hadden ze ook de lege van Pete zelf kunnen inzetten, dan was er helemaal geen risico.
Ik denk juist dat dat een heel groot risico was.

Marc-Marie maakt de opmerking: `ALs we nooit iets wisselen gaat er in ieder geval 3000 euro af`. Ik zou als kandidaat niet het risico nemen dat je Pete zijn koffertje teruggeeft en er dan 3000 euro vanaf blijkt te gaan.
Angela controleert de inhoud aan het einde van de opdracht. Was de inhoud leeg geweest dan had dit geinterpreteerd kunnen worden als niet wisselen. De schade is dan 3000 euro.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2005, 00:59:57 door Castor_en_Pollux »

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #535 Gepost op: 7-02-2005, 01:30:05 »
Jim toch geen mol dit keer denk ik.

Net voor de zoveelste keer de koffertjes opdracht bekeken, en Jim zegt wel 3 keer voor ze vertrekken "Hoe weten we wat in welke koffer zit" (zoiets) nadrukkelijk herhaalt hij die vraag, en indien dit zijn plannetje was zou hij geen balletje opgooien om de koffers te gaan markeren, ik stap dus maar van Jim af voor nu.

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #536 Gepost op: 7-02-2005, 02:03:44 »
Jim toch geen mol dit keer denk ik.

Net voor de zoveelste keer de koffertjes opdracht bekeken, en Jim zegt wel 3 keer voor ze vertrekken "Hoe weten we wat in welke koffer zit" (zoiets) nadrukkelijk herhaalt hij die vraag, en indien dit zijn plannetje was zou hij geen balletje opgooien om de koffers te gaan markeren, ik stap dus maar van Jim af voor nu.

hij wil dus verwarring zaaien, maar ik vind het best hoor dat je van mol wisseld...En wie is het nu dan?

Gijs want die markeerde wel een koffertje?? Ja, dat schoot lekker op.....

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #537 Gepost op: 7-02-2005, 02:19:41 »
hij wil dus verwarring zaaien,

Nee, hij stelt (min of meer) voor de koffers te markeren voor vertrek, dan had hij nooit die 500-deal erdoor gekregen en vol kunne houden dat hij de 1e was.

Citaat
maar ik vind het best hoor dat je van mol wisseld...En wie is het nu dan?

Ik heb geen idee, er zijn veel Jim-aanwijzingen alles bij elkaar, maar in deze opdracht (gezien het voorval aan het begin) zie ik hem hierin niet als meest verdachte, overall wel.

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #538 Gepost op: 7-02-2005, 03:12:06 »
Angela zei tijdens uitleg dat het ging om wat er in het koffertje zat, van wat er uiteindelijk in of uit de pot ging. Marc-Marie maakte hiervan 3000.

Van te voren heeft de groep nog geprobeerd overleg te plegen:
Sander: Wil een vrouw inzetten..
Gijs: Zichzelf.., want vanwege zijn knieblessure..
Sander: Ja, maar als je op je knie valt, ligt de wond weer open...

Hieruit lijkt, door plak en knipwerk van de regie, dat de kandidaten al min of meer iets bedacht hadden qua struikelen...

Jim: Laten we Isabelle en Yvon inzetten, want lijken op elkaar..

Isabelle is een HulpMol, en als Jim DeMol is, is dit een handige zet.

Wanneer Pete na de "struikelpartij" Isabelle een handje wil helpen, zie je Jim om een hoekje loeren, alvorens hij zijn wissel uitvoerd.

Later komt Yvon op het idee dat Jim wel eens de tweede wissel uitgevoerd kon hebben. Daarna begon Jim hierover ook te "twijfelen"

Tijdens executie zei Jim dat hij Isabelle verdacht, omdat zij zo opvallend viel en zo opvallend Pete in gezicht keek.

Hieruit kun je concluderen dat Jim de valpartij sowieso gezien moet hebben. En gezien het chaotische vooroverleg, moet hij geweten hebben dat Isabelle minstens een poging tot wissel uitgevoerd heeft, de bevestiging dat die wissel ook daadwerkelijk was uitgevoerd, kreeg hij daarna.

Jim wist dus dat hij tweede wissel deed en dat Pete slechts 500 bij zich had, toch liet hij de groep in de waan dat hij als eerste wisselde en Pete 3000 zou hebben.
Hierom heeft de groep geen actie ondernomen om nogmaals te wisselen en pogingen gedaan om Pete van gedachte te veranderen dat Isabelle had gewisseld.
Misschien hoopte Jim zelfs dat door deze verwarringen Pete hem nog zou verdenken, maar Yvon greep in doordat zij opeens dacht dat Jim weleens de tweede wissel uitgevoerd kon hebben. Het was toen al te laat voor een derde wissel.

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #539 Gepost op: 7-02-2005, 03:28:10 »
Om met de Truck-opdracht mee te doen, moet je bij de eerste 4 op het lijstje staan. DeMol zou zeker met dit opdracht mee willen doen, en het liefst in de eerste groep. Kan je mooi de Held spelen, terwijl dit later toch negatief zal uitpakken.

Jim zette zichzelf bovenaan en maakte, samen met Lottie trouwens, ook nog es reclame voorzichzelf. Uiteindelijk kwam hij gemiddeld ook bovenaan terecht.

Het is niet duidelijk waarom de meest standvastige bijrijder is en de nummer 2 de chauffeur. Zou me niks verbazen dat de redactie dit op laatste moment zou beslissen om DeMol in de meest gunstige positie te zetten.

Lottie reed wel stevig door, maar stopte ook af en toe. Dit lijkt me onmols, gezien de opdracht van de tweede groep.
Jim hing fanatiek uit het raam om te voorkomen dat er zo min mogelijk pylonen omgingen, zodat de lat en de druk voor de tweede groep hoog komt te liggen. Ook leek hij Lottie af en toe op te jagen... Dit lijkt me dus wel weer Mols...