Auteur Topic: Jim is niet de mol!  (gelezen 176929 keer)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #540 Gepost op: 7-02-2005, 09:33:15 »
Mooie hints trouwens qua muzikale aanwijzing naar Jim (ook die van RobbieAzerty, waarom reageert niemand daarop?)

Omdat ik nu alles verpest heb door te verraden wie De Mol is met die sulieme hint.  :( ;)

Offline lynnlynn

• Forumlid
« Reactie #541 Gepost op: 7-02-2005, 11:00:53 »
Zoals Wilm al opmerkt, zou de mol moeten zorgen bij de 1e 4 kandi's te zitten bij de truck opdracht. Beter nog; bij de 1e 2 want dan kun je een prestatie neerzetten die moeilijk te verbeteren is. Je mag er van uit gaan dat deze opdracht geoefend is door de mol én dat hij dus ook weet dat de eerste run zijn kans is!

De vraag is hoe je dat voor elkaar krijgt, een plek bij de 1e 2 of 4. Het is toch een subjectieve zaak; ieder geeft zijn/ haar voorkeur op.

Als je de uitzending mag geloven had Jim nooit op de 1e plaats kunnen staan (hierbij ga ik er van uit dat alleen het aantal keer dat je op een bepaalde plaats staat telt, en dus niet bijvoorbeeld 10 punten voor een evrmelding op de eerste plaats, 5 punten voor een plaats in het midden en nul punten voor een laatste notering waardoor je een soort totaalscore krijgt).

In de uitzending is er een groepje van 4 (Lottie, Yvon, Sander en de naam van de 4e is mij ontschoten). Lottie staat keurig op één been en Yvon zegt dat het er goed uitziet en 'we' kiezen Yvon. Blijkbaar kiezen zij voor een democratische oplossing; 4 x Lottie op één.

Iemand zet ook Victoria op één (victoria zelf, meen ik) en 2 mensen zetten MM op de 1e plaats.

Dat is dus 4 x Lottie + 2 x MM + 1 x Victoria = 7 stemmen. Dan blijven er nog maar 2 over voor Jim. Hoe kan hij dan op de 1e plaats staan? Ik denk dat Lottie op de 1e plaats stond maar dat de productie Jim gewoon op 1 heeft gezet.

Er zitten 2 aspecten aan deze theorie die ik nog even niet kan wegpoetsen; is het niet wat té opvallend om Jim op één te zetten. Ik vermoed, omdat iedereen apart of in kleine groepjes de lijstjes invulde, men niet precies van elkaar wist wie wie op 1 had gezet. Hierin ligt dus een kans voor de mol. Daarnaast; is wat wij zien in de aflevering ook de uiteindelijke invulling van de lijstjes? Sander geeft bijv. aan dat hij later wijzigde. Zijn de scènes ook daadwerkelijk de keuzes...???

Gesteld dat de mol bij de 1e 2 kandi's zat - Lottie en Jim - dan is Jim molser dan Lottie want een mol zal waarschijnlijk niet stoppen om een langere tijd neer te zetten. Die zou eerder langzamer gaan rijden om geen aandacht op zich te vestigen. Wat mij betreft een molpunt voor JIm.

Offline Sin

• Forumlid
  • No one can stop my crazyness
« Reactie #542 Gepost op: 7-02-2005, 11:12:23 »
Je kan ook kijken hoeveel mensen Jim op 2 hebben staan of een andere hoge plek, want ik dacht dat iemand ook Lottie helemaal onderaan had staan

Offline Molloos

• Forumlid
« Reactie #543 Gepost op: 7-02-2005, 11:25:44 »
Wat ik vreemd vond, was dat degene die op één of drie stond niet hoefde te rijden, maar degene die op twee of vier stond wel.
Het leek mij op de een of andere manier logischer dat één of twee moest rijden, want daar moet je toch stevig voor in je schoenen staan?
Dit kan van tevoren zo vast hebben gestaan, maar het kan ook veranderd zijn door de productie toen men er achter kwam dat de mol op een verkeerde plek kwam of anders niets hoefde te doen (?).
Mol, Mollig, Molst!

Offline ceetje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #544 Gepost op: 7-02-2005, 11:34:41 »
Maar het blijft veel te voor de hand liggen dat ze de Mol op cursus hebben gestuurd. Die truc hebben ze al eens eerder toegepast...

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #545 Gepost op: 7-02-2005, 12:14:58 »
Om met de Truck-opdracht mee te doen, moet je bij de eerste 4 op het lijstje staan. DeMol zou zeker met dit opdracht mee willen doen, en het liefst in de eerste groep. Kan je mooi de Held spelen, terwijl dit later toch negatief zal uitpakken.

Jim zette zichzelf bovenaan en maakte, samen met Lottie trouwens, ook nog es reclame voorzichzelf. Uiteindelijk kwam hij gemiddeld ook bovenaan terecht.

Het is niet duidelijk waarom de meest standvastige bijrijder is en de nummer 2 de chauffeur. Zou me niks verbazen dat de redactie dit op laatste moment zou beslissen om DeMol in de meest gunstige positie te zetten.

Lottie reed wel stevig door, maar stopte ook af en toe. Dit lijkt me onmols, gezien de opdracht van de tweede groep.
Jim hing fanatiek uit het raam om te voorkomen dat er zo min mogelijk pylonen omgingen, zodat de lat en de druk voor de tweede groep hoog komt te liggen. Ook leek hij Lottie af en toe op te jagen... Dit lijkt me dus wel weer Mols...

Ik denk ook dat de Mol op de gunstige positie word gezet en dat is toch de chauffeur. Op zich is de bijrijder heel belangrijk, maar hoe je het ook wendt of keert de bijrijder heeft lang niet zoveel invloed als de chauffeur. De bijrijder is afhankelijk van de chauffeur, maar de chauffeur is veel minder afhankelijk van de bijrijder.

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #546 Gepost op: 7-02-2005, 12:18:23 »
Was Marc bij de Belgische mol ook al niet superkandidaat???

Maar toch, als Jim op 1 stond, had ik Jim laten rijden (als mol) want het klopt wat Wilm zegt, de bijrijder kan nog zo goed aanwijzingen geven... als de bestuurder gas geeft ipv remt of iets harder stuurt.....
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Wie is de nol

• Forumlid
« Reactie #547 Gepost op: 7-02-2005, 12:56:40 »
De productie zorgt er gewoon voor dat de Mol op de plek zit waar hij/zij het best kan saboteren.... dus als de Mol bij de onderste 4 op het lijstje had gestaan hadden die gewoon moeten rijden.     

Wat trouwens ook wel raar is,is dat de rest van de kandidaten helemaal niks hoefden te doen bij die opdracht... zou hier msschien nog iets va terug komen bij een volgende aflevering? Of hebben ze juist express de Mol helemaal niet laten rijden in de truck om zo de verdenking een beetje van  hem of har af te halen.....

• Forumlid
« Reactie #548 Gepost op: 7-02-2005, 13:00:03 »
De productie zorgt er gewoon voor dat de Mol op de plek zit waar hij/zij het best kan saboteren.... dus als de Mol bij de onderste 4 op het lijstje had gestaan hadden die gewoon moeten rijden.     

Dat denk ik niet, want dan valt het hele wraak-idee (het neerzetten van de foto's door de minst sterke kandidaat) in het water.

• Forumlid
« Reactie #549 Gepost op: 7-02-2005, 13:02:00 »
Ik bedenk me opeens tenzij, het eerste plan was om de foto's van de bovenste 3 kandidaten op de pionnen te plaatsen (Zo, dus jullie staan stevig in je schoenen, nou laat maar eens zien of jullie blijven staan dan)

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #550 Gepost op: 7-02-2005, 13:12:25 »
Ik denk persoonlijk dat Jim een ontzettend enthousiaste, goede kandidaat is die erg zijn best doet om te winnen (en dat misschien ook wel gaat doen!!). Hij is in mijn ogen geen mol. Anders had hij wel gereden in de truck. Daarentegen, Marc-Marie deed het wel heel rap allemaal, ruim een minuut sneller dan Lottie maar nét nog ff 1 pilon extra omrijden. Het kan niet anders dan dat hij geoefend heeft!

Hier kan ik me dus ook helemaal in vinden. Ik kan me nl. niet voorstellen dat men denkt dat MM stevig in zijn schoenen staat (ze vinden hem toch al zo chaotisch).
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #551 Gepost op: 7-02-2005, 13:27:05 »
Ik bedenk me opeens tenzij, het eerste plan was om de foto's van de bovenste 3 kandidaten op de pionnen te plaatsen (Zo, dus jullie staan stevig in je schoenen, nou laat maar eens zien of jullie blijven staan dan)
Da's idd wel een goeie. Had ook wel logisch overgekomen. Maar omdat de Mol kennelijk bij de bovenste 3 stond, hebben ze het spel gewijzigd. Dat bedoel je toch? :)

• Forumlid
« Reactie #552 Gepost op: 7-02-2005, 14:13:33 »
Da's idd wel een goeie. Had ook wel logisch overgekomen. Maar omdat de Mol kennelijk bij de bovenste 3 stond, hebben ze het spel gewijzigd. Dat bedoel je toch? :)

Dat durf ik niet te zeggen, maar het is een variant die ook gekund had.

Offline lynnlynn

• Forumlid
« Reactie #553 Gepost op: 7-02-2005, 14:17:27 »

En als de mol 5e was geweest ofwel precies er tussen in...? Ik ben het eens met de volgende reactie betreffende het wraakidee.

Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat men 3 varianten in gedachten had voor dit spel. Maar laten we dat aannemen. Dan is het idee achter de varianten m.i. dat de mol sowieso in de truck moet zitten, ongeacht zijn 'ranking'.

Daarbij lijkt mij deze proef ideaal om te oefenen, maar waarom per sé als chauffeur? Zoals al opgemerkt; de kandi's weten ook wel dat dit iets is om te oefenen en daarom gaat de verdenking al snel uit naar de chauffeurs. Maar waarom zou de mol niet op aanwijzingen geoefend kunnen hebben. Hij/ zij weet dan hoe het zit met uitzwenken en insturen enz. en kan dus goede aanwijzingen geven. Dubbel voordeel; minder verdenking omdat hij/ zij niet rijdt maar toch de kans om een goede tijd neer te zetten. Imo; Jim geeft behoorlijk goede aanwijzingen voor een snelle tijd. Als het aan hem had gelegen hadden ze niet eens gestopt!
« Laatst bewerkt op: 7-02-2005, 14:22:10 door lynnlynn »

Offline garibaldi

• Forumlid
« Reactie #554 Gepost op: 7-02-2005, 16:17:33 »
Vind het wel interessant waarom er zo veel over Jim gepraat wordt. Dit topic is bijna 3 keer zo groot als die van bv isabelle. Is jim nu het meest verdacht, of issie alleen maar interessant.

Offline lynnlynn

• Forumlid
« Reactie #555 Gepost op: 7-02-2005, 16:34:49 »
Hij is zeker mijn favo kandi met MM. Daar is overigens al een topic over, als ik mij niet vergis dus daar kom je misschien nog meer te weten.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #556 Gepost op: 7-02-2005, 16:37:50 »
Ik denk dat Jim nog wel bij het groepje hoofdverdachten behoort, idd. Maar ik denk ook dat er veel over hem gepraat wordt omdat hij erg actief is in het spel, hij interessante (voor mollenvangers :P) uitspraken doet en omdat hij soms op een aparte manier in beeld wordt gebracht. Je kunt gewoon een hoop speculeren over zijn acties en uitspraken.

Offline chocolat

• Forumlid
« Reactie #557 Gepost op: 7-02-2005, 17:00:09 »
Mwa, ik twijfel nog steeds maar ik denk toch niet dat Jim de Mol is. Ik bedoel, hij werd in aflevering 3 (geloof ik) gebeld door de Mol om hulpmol te spelen... En daarnaast kan ik bij muzikale hint 2 Jim niet plaatsen.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #558 Gepost op: 7-02-2005, 20:05:16 »
Ik ben het eens met alle theoriën hierboven.

Had de mol vanaf 5 gestaan dan hadden mogelijk degenen die bovenaan stonden gedient om te zien of ze steig bleven staan in de pionnen, en hoe hun reactie daarna was uiteraard indien omver gereden.

Had de mol helemaal onderaan gestaan, zelfde verhaal, de onderste 4 gaan rijden, de anderen worden op de pionnen gezet.

Eigenlijk hetzelfde met "de vrienden" en "de collega's" ook die waren in principe te wisselen om de mol op de juiste plek te krijgen.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #559 Gepost op: 7-02-2005, 20:14:43 »
Eigenlijk hetzelfde met "de vrienden" en "de collega's" ook die waren in principe te wisselen om de mol op de juiste plek te krijgen.
Eigenlijk hoorden de collega's met hun vieren te zijn, dus ik denk dat dit deel van je argument niet opgaat. Voor de rest zou het kunnen.