Auteur Topic: Jim is niet de mol!  (gelezen 176913 keer)

Offline dopey

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #560 Gepost op: 7-02-2005, 21:53:08 »
Ik snap nog steeds niet waarom ze maar twee koppels lieten rijden.
Waarom geen 3? of 4? en dan had Yvonne de foto van Victoria mogen neerzetten, en dan had Victoria hem zelf mogen omver rijden.

Heeft iedereen wel een rijbewijs???
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #561 Gepost op: 7-02-2005, 22:53:43 »

Programma:
Inspector Morse
Titel aflevering:
The dead of Jericho
Bron:
Naar de romans van Colin Dexter
Rolverdeling:
John Thaw, Kevin Whately, James Grout e.a

volgens mij word ik nu echt paranoia :S
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #562 Gepost op: 7-02-2005, 23:38:34 »
Eigenlijk hoorden de collega's met hun vieren te zijn, dus ik denk dat dit deel van je argument niet opgaat. Voor de rest zou het kunnen.

Bij de vrienden hadden er toch 3 achterin en 1 voorin de Dodge gekunt?
De collega's konden het goed af met 3, dus imo was dat wel te wisselen geweest.

Ik vraag me nog steeds af waarom die ene groep precies "vrienden" moeten heten en de andere "collega's".

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #563 Gepost op: 7-02-2005, 23:50:36 »
Dat heb ik vanaf het begin niet begrepen....

Ik vond dat qua mollengedrag een erg vagen opdracht. Ik heb op dat moment gedacht dat Roeland de mol was en dat er die afelevring een stuurloze boel was ontsaan. Er waren op dat moment 3 hulpmollen: Yvon, Isbella en Jim.
Jim zijn gedrag viel niet meer of minder op dan dat van anderen.

:-\\
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #564 Gepost op: 8-02-2005, 00:04:23 »
Bij de vrienden hadden er toch 3 achterin en 1 voorin de Dodge gekunt?
De collega's konden het goed af met 3, dus imo was dat wel te wisselen geweest.

Ik vraag me nog steeds af waarom die ene groep precies "vrienden" moeten heten en de andere "collega's".

En waar wil je de cameraman dan laten?? ;)
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #565 Gepost op: 8-02-2005, 10:36:15 »
Ik heb het stukje nog even teruggekeken.

1. Yvonne praat met Pete
2. Isabelle mengt zich in het gesprek
3. Pete gaat bellen, Yvonne houdt hem in gesprek, Isabelle wisselt het koffertje, Yvon doet net of ze aan het bellen is in de telefooncel ernaast. Jim ziet niks van dit alles en komt aanlopen.
4. Isabelle heeft het koffertje gewisseld, maar valt. Zij laat het koffertje vallen, Yvon pakt het koffertje, Gijs en Yvonne kijken bezorgd naar Isabelle. Jim gaat om het hoekje van de telefooncel staan en heeft nog steeds niks gezien.
5. Yvon neemt Isabelle mee, Yvonne houdt Pete weer aan de praat. Jim wisselt het koffertje.

Jim heeft dus niks gezien en dacht echt dat hij de eerste was. Hetgeen hij in de biecht zei: 'Isabelle viel en keek hem recht in de ogen aan', moest hij dus van horen zeggen hebben.

Offline Tomás

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #566 Gepost op: 8-02-2005, 15:10:40 »
Aangezien Pete niet echt een heel harde stem heeft en Isabelle toch zeker een aantal meter verderop stond, hoort ze hem toch zeggen dat hij een telefoongesprek wil voeren, en als reactie daarop haalt Isabelle Yvonne bij Pete weg.

Volgens mij kan ze dat helemaal niet horen en wist ze gewoon dat hij ging bellen ??? ::vergroot::

Offline Tomás

• Forumlid
« Reactie #567 Gepost op: 8-02-2005, 15:14:09 »
Door haar harde val wist Isabelle ( (hulp)mol ) alle aandacht op zich te vestigen waardoor Jim (mol ???) ongeziend het koffertje kon wisselen.
Dus of Jim is de mol en Isabelle helpt hem, of ISabelle is de mol en wist dat Jim het koffertje zou wisselen waardoor Jim verdachter wordt...

Offline chocolat

• Forumlid
« Reactie #568 Gepost op: 8-02-2005, 19:25:12 »
maar de hulpmol weet niet wie de mol is...

Offline muldvarp

• Forumlid
« Reactie #569 Gepost op: 8-02-2005, 19:32:34 »
Weet niet of het hier al ergens staat, maar Jim is vaak als eerste uit bed, op Kangaroo Island loopt ie al rond terwijl iedereen langzaam uit z'n tent kruipt, voor de trein-opdracht heeft ie al 4,5 uur doorgebracht in het stadje, s'morgens in afl. 4 staat ie al brood te smeren als dan ook weer iedereen langzaamaan uit bed komt, WAAROM? is hij een vroege vogel? Of is ie toch de mol  >:D  (mijn mol nog even MM) krijgt hij als iedereen nog in bed ligt zo zijn informatie van de crew?
« Laatst bewerkt op: 8-02-2005, 19:34:25 door muldvarp »

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #570 Gepost op: 8-02-2005, 19:42:07 »
En waar wil je de cameraman dan laten?? ;)

Op dezelfde plek als in de truck, de heli etc.?

« Laatst bewerkt op: 8-02-2005, 19:45:35 door Cosma »

Offline bastiano

• Forumlid
« Reactie #571 Gepost op: 8-02-2005, 19:45:13 »
Weet niet of het hier al ergens staat, maar Jim is vaak als eerste uit bed, op Kangaroo Island loopt ie al rond terwijl iedereen langzaam uit z'n tent kruipt, voor de trein-opdracht heeft ie al 4,5 uur doorgebracht in het stadje, s'morgens in afl. 4 staat ie al brood te smeren als dan ook weer iedereen langzaamaan uit bed komt, WAAROM? is hij een vroege vogel? Of is ie toch de mol  >:D  (mijn mol nog even MM) krijgt hij als iedereen nog in bed ligt zo zijn informatie van de crew?

hm.. zou op zich goed kunnen, maar ook een groot risico dat iemand wakker wordt/niet helemaal slaapt nog een beetje ligt wakker te worden, en hem dan ziet of hoort...

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #572 Gepost op: 8-02-2005, 20:00:13 »
Ik heb het stukje nog even teruggekeken.

1. Yvonne praat met Pete
2. Isabelle mengt zich in het gesprek

We zien Jim dan vanuit enige verte (redelijk dichtbij) aan komen lopen, rechts van hem kan hij Yvonne Pete en Isabelle zien, evenzo dat Isabelle op gegeven moment richting telefooncel loopt wanneer Pete gaat bellen.

Citaat
3. Pete gaat bellen, Yvonne houdt hem in gesprek, Isabelle wisselt het koffertje, Yvon doet net of ze aan het bellen is in de telefooncel ernaast. Jim ziet niks van dit alles en komt aanlopen.

Jim is inmiddels vlakbij, wij kunnen niet zien wat hij kan zien, maar via de zijkant welke van glas is kan hij iig de val van Isabelle waarnemen.

Citaat
4. Isabelle heeft het koffertje gewisseld, maar valt. Zij laat het koffertje vallen, Yvon pakt het koffertje, Gijs en Yvonne kijken bezorgd naar Isabelle.

Bij de val zien wij Jim al om het hoekje staan (al is het een hoekje, hij kan door het glas heen alles zien.

Citaat
Jim gaat om het hoekje van de telefooncel staan en heeft nog steeds niks gezien.

Hij heeft Isabelle zien vallen mét koffer, slaat daarna toe.
Mocht hij niet gezien hebben dat er een wissel had plaatsgevonden (maarja waarom zou Isabelle wegrennen met een koffer, struikelen met een koffer etc, behalve wanneer zij zich uit de voeten wilde maken na een wissel?)

De andere kandidaten hebben allen staan kijken vanaf het moent dat Pete naar de telefoon ging t/m de wissel en val van Isabelle, zij zouden indien Jim voor Isabelle wisselde dat hebben gezien, Jim kon het zo navragen ipv zo stellig te beweren ik was de eerste, ok wie kwam er daarna etc. (Isabelle zegt "ik", Jim weer: hoeveel zat er in die koffer? "3000" en dan weer: En wie plaatste die? (en dan heel traag I-S-A-B-E-L-L-E) erg vreemd.

Citaat
Jim heeft dus niks gezien en dacht echt dat hij de eerste was.

Dat betwijfel ik, maar het feit dat hij voor vertrek een balletje opgooit qua markeren ( "hoe weten we wat in welke koffer zit?" 3 keer!) maakt hem minder verdacht.

Citaat
Hetgeen hij in de biecht zei: 'Isabelle viel en keek hem recht in de ogen aan', moest hij dus van horen zeggen hebben.

Alleen Pete kan gezien hebben dat Isabelle hem recht in de ogen keek.

Overigens, waarom wisselde Jim of wie danook de koffer niet onderlangs?
Er was een opening vlaknaast waar Pete stond en iedereen had vanaf de achterzijde ongezien koffers kunnen wisselen.

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #573 Gepost op: 8-02-2005, 21:57:21 »
Ik ga even niet meer in op de kofferruil. De situatie lijkt uitgemolken en levert nauwelijks nieuwe info op. 
Het is zo briljant wat Jim deed, dat hij voor mij steeds meer mol is geworden, maar ik ben ook gevoelig voor jullie argumenten dat het juist onmols is.
Ik heb die beelden al 100 keer bekeken en zie inmiddels wat ik wil zien (geloof ik).

Ik heb vanavond de beelden nog eens bekeken en het valt me op bij de herkenningstest (line-up) dat Gijs tussen 4 en 5 in staat. Jim moet zich een plek "toe eigenen" zeg maar. Omdat je achter Angela ook 4-5 ziet staan en eerder op deze site is laten zien dat de 4 weggevaagd lijkt te zijn als Jim naar voren stapt.......

Misschien betekent het niets, ik zie er niets in in ieder geval, maar wie van jullie wel?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #574 Gepost op: 8-02-2005, 22:33:31 »
Ik heb vanavond de beelden nog eens bekeken en het valt me op bij de herkenningstest (line-up) dat Gijs tussen 4 en 5 in staat. Jim moet zich een plek "toe eigenen" zeg maar. Omdat je achter Angela ook 4-5 ziet staan en eerder op deze site is laten zien dat de 4 weggevaagd lijkt te zijn als Jim naar voren stapt.......

Ik lees dat ook everal, maar ik kan me niet voorstellen dat ze halverwege de line up zeggen tegen 8 man en een mol dat ze effe koffie moeten gaan drinken want de productie moet even 2 bordjes omhangen. Je moet er denk ik vanuit gaan dat de situatie zo is gebleven vanaf het moment dat de line up begon. Ze kunnen niet gaan rotzooien met bordjes als er 8 mensen zijn die ook niet weten wie de mol is.

Sommige dingen zijn hints, maar ik weet niet in hoeverre we die 45 als hint moeten opvangen, als ze ergens een 45m of een 9 kwijt willen, kunnen ze gewoon een klok mee laten lopen en laten stoppen op 2.45 ofzo... daar hoeven ze ter plaatse niet zo moeilijk over te doen...
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #575 Gepost op: 8-02-2005, 22:39:58 »
dat van die 45 plakken hadden ze al kunnen doen voordat de kandi's binnenkwamen. (er moet toch van alles opgezet worden op zo'n locatie: kabels, belichting, etc dus iets plakken kan er ook nog wel ff bij.)

ook herinner ik mij de laatste belgische Mol waar ze op de laptop van de tests elke keer andere code's hadden geplakt en dat was dan ook een hint voor de kijkers.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #576 Gepost op: 8-02-2005, 23:40:30 »
Nou, ik had het inderdaad ook al willen opmerken. Vooral in de laatste aflevering was het opvallend, want je kunt zeggen dat hij dus ook de beste kans had om dat boekje van Isabelle weer ongemerkt voor haar deur te leggen. Als we de beelden mogen geloven (maar ja, altijd oppassen met de montage natuurlijk), was verder nog niemand z'n bed uit op het moment dat Jim in de keuken staat en MM onder de douche vandaan komt.

Het zegt niet alles natuurlijk, omdat de Mol het ook 's nachts al voor de deur heeft kunnen leggen, maar als Jim uiteindelijk de Mol blijkt te zijn zou het me niks verbazen als dit nog als aanwijzing wordt aangehaald. ;)

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #577 Gepost op: 8-02-2005, 23:52:05 »
Ze laten ook nadrukkelijk zien dat er iemand is die nog slaapt. Misschien omdat hij de hele nacht op is geweest?  ;D ;)

Offline lynnlynn

• Forumlid
« Reactie #578 Gepost op: 9-02-2005, 10:44:19 »
Efkes, wat anders. Als een hulpmol wordt gebeld, zou die persoon dan ook niet wat meer instructies krijgen over hoe te mollen of zo, of voorinfo over het spel? Misschien krijgen wie omwille van de programmaduur niet alles te zien. Die val van Isabelle zag er wel erg 'ingestudeerd' uit. Zou men haar hebben ingeseind dat Pete eens zou gaan bellen (zij ondernam toen direct actie!) en dat zij dan het koffertje moest pakken én moest struikelen? Of Jim het nu wel of niet kon zien, hij wist het in ieder geval wel. Of vinden jullie mij nu helemaal roekoe!... ::tandpastasmiley::

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #579 Gepost op: 9-02-2005, 10:53:01 »
Nou ...... ach  ;)
Jim staat bij de koffertjes. Isabelle roept dat Pete wegloopt. Jim wil z'n verhaal nog afmaken, maar de groep inclusief Isabelle (zonder koffer) sprint weg. En wat doet Jim nu ? Die blijft rustig bij de koffertjes staan en wacht tot Gijs ook het tweede koffertje op komt halen. Hij kijkt niet eens welk koffertje Gijs pakt.