Auteur Topic: Jim is niet de mol!  (gelezen 176912 keer)

Offline ceetje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #580 Gepost op: 9-02-2005, 10:59:58 »
En wat doet Jim nu ? Die blijft rustig bij de koffertjes staan en wacht tot Gijs ook het tweede koffertje op komt halen. Hij kijkt niet eens welk koffertje Gijs pakt.

Dat vond ik een raar moment. Het zou me niet eens verbazen als achteraf zou blijken dat hij ze intussen heeft omgewisseld....

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #581 Gepost op: 9-02-2005, 11:22:57 »
Dat vond ik een raar moment. Het zou me niet eens verbazen als achteraf zou blijken dat hij ze intussen heeft omgewisseld....

Duidelijk is dat Isabelle in de groep zegt dat ze de koffer van 3000 euro van Gijs heeft gekregen. (zie einde van het filmpje op deze site mbt. koffertjesruil.). Dat Gijs nog een tweede koffertje pakt en ook later steeds met het koffertje rondloopt van 1500 euro en dat Jim het koffertje van 500 euro heeft. Dit is ook het koffertje wat Angela opent.
De positie als hulpmol lijkt me in deze proef trouwens toch aardige mogelijkheden te geven de mol te ontmaskeren. 8)

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #582 Gepost op: 9-02-2005, 18:22:22 »
Ik heb vandaag de aflevering gezien en ik vond de actie van Jim niet echt mols. Eerder onmols. Die man had Isabelle gezien en dan zou er 3000 afgegaan zijn, dus hij moest wel wisselen. Als hij de mol was, had ik het niet gedaan, want beter 3000 eraf dan 500, mocht hij betrapt zullen worden.

Offline billyboem

• Forumlid
« Reactie #583 Gepost op: 9-02-2005, 18:35:23 »
Ik heb vandaag de aflevering gezien en ik vond de actie van Jim niet echt mols. Eerder onmols. Die man had Isabelle gezien en dan zou er 3000 afgegaan zijn, dus hij moest wel wisselen. Als hij de mol was, had ik het niet gedaan, want beter 3000 eraf dan 500, mocht hij betrapt zullen worden.

Jim beweert niet gezien te hebben dat Isabelle het koffertje heeft geruild....
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #584 Gepost op: 9-02-2005, 18:36:26 »
Reactie op Lynnlynn

Daar zit zeker wat in, als je er tenminste vanuit gaat dat Jim de mol is....

Het is ook al ergens op de site genoemd....., maar zou het kunnen zijn (is het aannemelijk) dat meerdere in de groep wisten dat er gestruikeld moest worden... Tja, het klinkt onwaarschijnlijk, maar soms lijkt het overduidelijk dat er geknipt en geplakt is en info is achtergebleven....

Sander zegt op het voorstel van Gijs: dan val JIJ en ligt je hele knie open..
Yvon vond de val van Isabelle er erg goed uitzien....

« Laatst bewerkt op: 9-02-2005, 18:39:40 door lilith »
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #585 Gepost op: 9-02-2005, 19:27:52 »

Sander zegt op het voorstel van Gijs: dan val JIJ en ligt je hele knie open..
Yvon vond de val van Isabelle er erg goed uitzien....

Ik meen dat ook Isabelle dat ergens heeft gezegd (dat afgesproken was dat ze zou vallen?) Het liep iets verkeerd, maar ik had het idee dat bij de struikelpartij Yvon de koffer zou overnemen (deed ze nu ook heel rap), het was uiteraard dan om Pete af te leiden, en idd mocht Gijs dat niet doen. (Gijs: hij moet mij helpen etc., dus ik denk idd ivm een val, wat Sander onverstandig vond).

In dat geval wist Jim dat natuurlijk ook allemaal lijkt me.

Er is ook niet uitgezonden dat bij geen wissel 3000 uit de pot zou gaan (zegt MM en staat ook op de .nl site) dus er is veel geknipt om ons op het verkeerde been te zetten.

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #586 Gepost op: 9-02-2005, 19:52:49 »
Dat Sander het zegt over Gijs, lijkt me meer bezorgdheid, OF over Gijs' knie, OF over het feit dat ze geld gaan verliezen als Gijs te veel opvalt.

En ik neem aan dat Isabelle onzichtbaar moest saboteren, want anders is het hele principe van hulpmol eraf natuurlijk...

Om Pete af te leiden, geloof ik helemala niks van,w ant als het al de bedoeling was dat iemand Pete zou afleiden, had zij gestuikeld met 500 euro, terwijl Jim klaar had gestaan met 3000 om dat vervolgens als hij de mol was geweest niet te wisselen, of ook opzichtig te wisselen...

Daarnaast denk ik wel dat de Pete aardig ingelicht is over wie de mol is, als hij just an innocent bystander was geweest, had hij ze niet zoveel mogelijkheden gegeven om te wisselen. Hij gaf ze wel de mogelijkheid zeg maar!
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline wimpie

• Forumlid
« Reactie #587 Gepost op: 9-02-2005, 22:39:34 »
Misschien staat het al ergens, maar als Jim de koffer wisselt heeft hij een hoed op en later zie je hem met een pet op. Ik heb die pet bij niemand anders gezien dus hoe komt hij aan die pet.

Offline wimpie

• Forumlid
« Reactie #588 Gepost op: 9-02-2005, 22:43:50 »
Hier zie je dat niemand die pet op heeft.Hij kan hem dus ook niet geruild hebben

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #589 Gepost op: 9-02-2005, 23:11:05 »
als je goed oplet zie je dat jim de pet aan zijn broek heeft hangen ( ik geloof dat je het ook ziet als hij mondharmonica aan het spelen is)

daar komt de pet dus vandaan
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline wimpie

• Forumlid
« Reactie #590 Gepost op: 9-02-2005, 23:34:11 »
Maar heeft hij later dan zijn hoed gelaten.

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #591 Gepost op: 9-02-2005, 23:37:09 »
Ik weet niet of Jim al die tijd al die pet droeg, maar de pet-situatie is in ieder geval na het verkleden. Isabelle is in het blauw van Yvonne v.d. H.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline wimpie

• Forumlid
« Reactie #592 Gepost op: 9-02-2005, 23:47:53 »
Ik he alle fotovluchten van alle afleveringen bekeken en kan nergens die pet terug vinden. Ik weet niet of hij hem geruild heeft of misschien net gekocht.Hij heeft later bij de executie zijn hoed weer op zoals altijd.De letters s.f. staan op de pet door elkaar.

Offline mmhj

• Forumlid
« Reactie #593 Gepost op: 9-02-2005, 23:49:59 »
In een intervieuw op widm.nl kreeg Yvonne van der hurk een cd van jack johnson (is toevallig de lievelings cd van Yvon las ik op haar topic).
Toch is Jim mijn mol, een stukje van de muziek op de site gehoord en het is dus duidelijk gitaarmuziek.
Kunnen jullie hier iets mee?

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #594 Gepost op: 10-02-2005, 01:56:03 »
In een intervieuw op widm.nl kreeg Yvonne van der hurk een cd van jack johnson (is toevallig de lievelings cd van Yvon las ik op haar topic).
Toch is Jim mijn mol, een stukje van de muziek op de site gehoord en het is dus duidelijk gitaarmuziek.
Kunnen jullie hier iets mee?

Nope...Yvon is misschien al eerder daar geweest en vond die CD toen al helemaal geweldig, muziek zal daar waarschijnlijk in de top weetikhoeveel gestaan hebben...En misschien hebben ze het onderling wel over muziek gehad en gaf Yvonne aan die muziek mooi te vinden, ze is tenslotte al vaker in Australie geweest.

Wat betreft gitaarmuziek, kan toeval zijn op Jim, maar hij speelt ook mondharmonica
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline oompah loompah

• Forumlid
  • floating on cloud nine
« Reactie #595 Gepost op: 10-02-2005, 11:26:23 »
Nope...Yvon is misschien al eerder daar geweest en vond die CD toen al helemaal geweldig, muziek zal daar waarschijnlijk in de top weetikhoeveel gestaan hebben...En misschien hebben ze het onderling wel over muziek gehad en gaf Yvonne aan die muziek mooi te vinden, ze is tenslotte al vaker in Australie geweest.

Wat betreft gitaarmuziek, kan toeval zijn op Jim, maar hij speelt ook mondharmonica

Jack Johnson is heel erg populair in in ieder geval Nieuw Zeeland en Australie en volgens mij ook redelijk bekend in de VS. Is trouwens ook een ontzettend goede CD en ik kan hem (allebei de CD's trouwens) iedereen aanraden. Het is gewoon rustige achtergrond muziek met voornamelijk gitaar. Ik betwijfel dat het iets van belang is.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #596 Gepost op: 10-02-2005, 14:31:05 »
Jim heeft teveel niet-moldingen, vooral als het om veel geld gaat, doet hij telkens net het goede:

-Op het strand waar veel geld opgaat aan spullen, zei Jim na na 2x openen van tonnen (500 euro). Tentjes, mooi dat is algenoeg om op het strand te slapen.
-Wisselen van een koffertje van 3000 euro voor 500 euro, terwijl hij weet dat Isabelle bijna zeker herkend gaat worden (blijkt later uit de biecht)

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #597 Gepost op: 10-02-2005, 16:59:56 »
Ik he alle fotovluchten van alle afleveringen bekeken en kan nergens die pet terug vinden. Ik weet niet of hij hem geruild heeft of misschien net gekocht.Hij heeft later bij de executie zijn hoed weer op zoals altijd.De letters s.f. staan op de pet door elkaar.

SF zijn de San Francisco Giants, Major League Baseball
En die pet heeft hij al eerder opgehad. Zijn shirt is van het Nederlands honkbalteam.
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #598 Gepost op: 11-02-2005, 05:02:48 »
Jim heeft teveel niet-moldingen, vooral als het om veel geld gaat, doet hij telkens net het goede:

-Op het strand waar veel geld opgaat aan spullen, zei Jim na na 2x openen van tonnen (500 euro). Tentjes, mooi dat is algenoeg om op het strand te slapen.

Eerst suggereert hij meteen als eerste dat zowel de duurste als de goedkoopste open moeten ('om de psychologie van de inpakker in te schatten')

Bij de slaapzakken zegt Gijs: Slaapzakken, waarop Jim (suggestief) zegt: Nou dan hebben we geen tent meer nodig.. ('Oh een tent.. ja misschien toch wel erg fijn in deze koude natte nacht op dit eiland')
Niet echt onmols vind ik hem in die opdracht

SF zijn de San Francisco Giants, Major League Baseball
En die pet heeft hij al eerder opgehad. Zijn shirt is van het Nederlands honkbalteam.

Er is nog een andere befaamde Joe Jackson.. Namelijk Shoeless Joe Jackson, een legende uit de amerikaanse honkbal geschiedenis:
Joe Jackson
officiële website

"This site is devoted to the memory of Shoeless Joe Jackson and the movement to persuade Major League Baseball to remove Joe Jackson from their ineligible list, thereby making him eligible for election to the National Baseball Hall of Fame."

« Laatst bewerkt op: 11-02-2005, 05:39:30 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #599 Gepost op: 11-02-2005, 05:45:16 »
Nou ...... ach  ;)
Jim staat bij de koffertjes. Isabelle roept dat Pete wegloopt. Jim wil z'n verhaal nog afmaken, maar de groep inclusief Isabelle (zonder koffer) sprint weg. En wat doet Jim nu ? Die blijft rustig bij de koffertjes staan en wacht tot Gijs ook het tweede koffertje op komt halen. Hij kijkt niet eens welk koffertje Gijs pakt.

Hoe kan je dat zien.. hij staat er met zijn handen op, en heeft een zonnebril op. Bovendien houdt hij zijn handen op de beide koffertjes die over zijn dus hij weet sws welke Gijs weggrist lijkt me ;)

Zoals in topic MM uitgelegd lijkt het mij persoonlijk plausibeler dat de mol in opdracht 1 molde, en opdracht twee naar zijn of haar kansen keek. Mogelijk credit opbouwen (de mol molt niet overal).
Opdracht 1 heb je veel meer in de hand dan nummer twee en de kans op 5000 euri eruit is veel groter dan het max (3000 euri) in de tweede opdracht wat ook nog eens veel verdachter overkomt, omdat iedereen participeert, en waar je veel minder controle over dingen uit kan oefenen. Al wat je zou kunnen doen is gokken op je hulpmol (die evt 3000 in handen stoppen , cq de schuld in de schoenen schuiven terloops) en ondetussen zelf evt een koffertje stevig in je handen houden. Mi Gijs of Jim ofwel een passieve mol die afwacht wat de hulpmol deed en de rest aan het toeval overliet omdat er al genoeg verloren was in de eerste opdracht.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2005, 06:08:16 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you