Auteur Topic: Jim is niet de mol!  (gelezen 176851 keer)

Offline Trawlerman

• Forumlid
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #620 Gepost op: 12-02-2005, 12:20:36 »
Ik vond zijn reactie op het groene scherm ook wel erg nep trouwens. Maargoed, dat opzich kan ook weer nep zijn :).

Hoe denken jullie hier nu trouwens over dat V teken van hem? Is het echt gewoon een gewoonte van hem of heeft het toch iets te maken met dat gefluit van die vogels (De mol V). Ik zou dat een goede aanwijzing vinden die moeilijk op te sporen is.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #621 Gepost op: 12-02-2005, 18:17:11 »
Jim bekijkt één van de kunstwerken: "Kijk, hier zit al stof op."
Is dat onmols? Of maakte het niet uit, omdat hij wel aanvoelde dat ze toch wel de verkeerde zouden kiezen?
The British are not impressed.

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #622 Gepost op: 12-02-2005, 19:20:38 »
Mijn vermoeden: hij valt net voor de finale af... ::)

Ondanks dat ie soms wat kort door de bocht is, is het best een leuke kandidaat! :)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline ishtara

• winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #623 Gepost op: 12-02-2005, 19:31:06 »
Zo te horen in het intervieuw met victoria op widm.nl, gecombineerd met haar opmerkingen in de aflevering, heeft ze op Jim gestemd.
Ze stemde op iemand die bij haar bij de zangopdracht zat (jim lottie gijs). Naar aanleiding van feiten van die dag. Jim heeft die dag door de brief van de mol opvallend gemold (Gijs: er kwam met grote letters MOL op zijn voorhoofd te staan).
In het intervieuw geeft ze aan dat ze altijd haar kansen heeft gespreid in de test, maar dat ze het nu ineens zeker wist, iemand die ze nooit verdacht had. Lottie verdacht ze vorige week nog, dus die is het niet. Gijs deed helemaal niet verdacht.
De kans dat Jim de mol is, is weer kleiner, gelukkig maar, want hij is mijn mol niet en deed wel erg verdacht met die telefoontjes.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #624 Gepost op: 12-02-2005, 20:36:53 »
Ik geloof nooit dat de avro daar intrapt...
Mijn vermoedde is dat ze of geinstrueerd hebben vooraf om over het stemmen te liegen tijdens het interview.
Of er is gemonteerd met de eerdere uitspraak over dat Victoria Lottie verdacht...

Dus kan het ook nog Lottie of Gijs zijn op wie ze stemde. In onze ogen deed Gijs niet verdacht maar wij zien 15 minuten uit opdracht 1 en 20 minuten uit opdracht 2

Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Eirc

• Forumlid
  • de lokroep roept
« Reactie #625 Gepost op: 12-02-2005, 21:09:53 »
Jim bekijkt één van de kunstwerken: "Kijk, hier zit al stof op."
Is dat onmols? Of maakte het niet uit, omdat hij wel aanvoelde dat ze toch wel de verkeerde zouden kiezen?

Ik kreeg het idee, dat jim duidelijk voor het wat stoffige kunstwerk kiest, omdat de andere kandidaten daar toch al minder in zijn geïnteresseerd. Alleen duidelijk bevestigen dat dat kunstwerk het zeker niet is, maar verder niet te veel mee zoeken naar het goede werkstuk. Slim, zo komt je heel oplettend over, maar help niet nauwelijks mee het geld te bemachtigen.
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #626 Gepost op: 12-02-2005, 21:15:26 »
Typisch geval dan dus van "de Mol is een soort van semi-held".
The British are not impressed.

Offline muldvarp

• Forumlid
« Reactie #627 Gepost op: 12-02-2005, 21:23:11 »
Steeds weer die Jim, 's-morgens altijd als eerste op :D, vindt steeds alle post ;D, vindt het eten voor de deur ;), oh kijk hier er ligt een brief voor de deur ::rofl::, er ligt eten voor de deur ::trots:: ik blijf het vreemd vinden

Offline Retuow

• Forumlid
« Reactie #628 Gepost op: 12-02-2005, 21:25:29 »
als je een beetje logisch nadenkt, dan kijk je naar het percentage dat behaalt is, (33 en 36%) of zoiets.
als je daar een beetje goed oplet dan kun je de mol eigenlijk al snel vinden.

Offline muldvarp

• Forumlid
« Reactie #629 Gepost op: 12-02-2005, 21:27:14 »
als je een beetje logisch nadenkt, dan kijk je naar het percentage dat behaalt is, (33 en 36%) of zoiets.

Dat moet je mij dan even uitleggen, dan is de mol zo gevonden.

Offline Eirc

• Forumlid
  • de lokroep roept
« Reactie #630 Gepost op: 12-02-2005, 21:27:32 »

??? Heb ik iets meer verklaring bij nodig  8)
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline mmhj

• Forumlid
« Reactie #631 Gepost op: 12-02-2005, 22:13:06 »
Ik vond bij de test dat horloge zo opvallend naast de computer liggen, hij kijkt er in het begin ook heel de tijd naar.
Bovendien die pet achterstevoren was mij ook opgevallen

Offline ~J~R~R

• Forumlid
« Reactie #632 Gepost op: 12-02-2005, 23:23:51 »
Ik heb net dit hele topic doorgelezen, en bij de eerste test schijnt Jim ook heel duidelijk op zijn horloge te kijken... Hier zit denk ik wel een hint in.

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #633 Gepost op: 13-02-2005, 10:43:12 »
nog even over het feit dat jim niet heeft doorgegeven aan de telefoon dat er een tijdslimiet is en daarna verbaasd reageert als sander het hem verteld.

we hebben helemaal niet gezien dat yvon dit daadwerkelijk gezegd heeft aan de telefoon. Het enige dat yvon zegt als lottie er naar vraagt is: "ik heb jim net alles verteld!" - dat hoeft niet in te houden dat ze het ook over tijdslimiet heeft gehad.

dus het kan ook een mol actie van yvon zijn geweest. Of yvon dacht dat ze echt alles had verteld en in de verwarring is ze dat vergeten.

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #634 Gepost op: 13-02-2005, 12:17:57 »
Ik vond Jim heel verdacht doen, niet alles doorgeven met die telefoon en opeens het liedje niet meer weten, terwijl hij zingt :P ... Kijk het is dan wel zo dat hij anders 3 vragen goed kreeg, maar toch .....

Hij was van te voren al van plan om het slecht te doen, maar zó slecht, dat zal hem zelf ook zijn tegengevallen. >:D  Toch vraag ik me af of hem inschakelen als hulpmol niet een afleidingsmanoevre is. De opdracht was toch wel mislukt als je 4 mensen laat zingen, waarvan 2 dat niet kunnen. Dat Gijs het er slecht vanaf zou brengen kon iedereen van te voren voorspellen. Dus een hulpmol was eigenlijk helemaal niet nodig... Zou Jim zelf de Mol zijn?  ???

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #635 Gepost op: 13-02-2005, 12:51:27 »
Hij was van te voren al van plan om het slecht te doen, maar zó slecht, dat zal hem zelf ook zijn tegengevallen. >:D  Toch vraag ik me af of hem inschakelen als hulpmol niet een afleidingsmanoevre is. De opdracht was toch wel mislukt als je 4 mensen laat zingen, waarvan 2 dat niet kunnen. Dat Gijs het er slecht vanaf zou brengen kon iedereen van te voren voorspellen. Dus een hulpmol was eigenlijk helemaal niet nodig... Zou Jim zelf de Mol zijn?  ???

Nou de opdracht slaagde niet op "mooi zingen", maar op alle zinnetjes duidelijk hoorbaar zingen. Een niet-zanger kan zo ook praat-zingen (op één toon), of zo vals als een kraai, dat maakt niet uit. Als de woorden maar precies goed waren. Alleen degene die het mooist zong kon die bonus van een vrijstelling nog winnen. Omdat Lottie en Jim beroepsmatig zingen, zou het voor 1 van die 2 worden waarschijnlijk.
Een hulpmol was nodig indien de mol niet in deze groep zat, want ze hadden het gewoon alle 4 goed kunnen doen. Zit de mol wel in die groep , dan moet de mol gaan mollen. Maar als die niet teveel wil opvallen in deze opdracht, is een hulpmol wel weer handig. In ieder geval kies je iemand als hulpmol, die deze opdracht normaal gesproken moeiteloos moet kunnen volbrengen. Jim is een logische keus, en voor mij een beetje mol-af eerlijk gezegd. De kandi's weten immers niet dat hij als hulpmol benadert is, en als jij de mol zou zijn, zou jij jezelf zó verdacht maken als Jim deed?
Hoe en voor wie zou dat als afleidingsmanoevre kunnen dienen? Alleen toch voor de échte mol?

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #636 Gepost op: 13-02-2005, 13:02:55 »
Tja, dan moet Jim zijn ingeschakeld door Lottie of Yvon. Lottie, die dan zeker is van de vrijstelling en die niet aan Jim hoeft te gunnen of Yvon die vervolgens er voor zorgt dat de zanggroep haar kunstwerk niet raadt. Ik ga dan voor de laatste, mede gezien mijn interpretatie van muzikale hint 2, die ik eerder in het topic over Yvon heb gezet.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #637 Gepost op: 13-02-2005, 13:29:17 »
Een hulpmol was nodig indien de mol niet in deze groep zat, want ze hadden het gewoon alle 4 goed kunnen doen. Zit de mol wel in die groep , dan moet de mol gaan mollen. Maar als die niet teveel wil opvallen in deze opdracht, is een hulpmol wel weer handig.
De mol kon dus het beste in deze groep zitten. In het "zang-gedeelte" viel hij dan niet op en in het tweede gedeelte "het beoordelen van het kunstwerk" kon hij wel vrij onopgemerkt mollen. Jim maakt zich teveel verdacht in het eerste en molt niet in het tweede gedeelte. Blijven over Gijs en Lotti.

Offline billyboem

• Forumlid
« Reactie #638 Gepost op: 13-02-2005, 15:06:18 »
Jim maakt zich teveel verdacht in het eerste en molt niet in het tweede gedeelte. Blijven over Gijs en Lotti.

Ben het er niet mee eens. Hij is ingeschakeld als hulpmol en volgens mij is er een rede voor om deze tactiek te kiezen.
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #639 Gepost op: 13-02-2005, 15:13:36 »
Nja iedereen heeft het constant over het hulpmollen die zichzelf verdacht maken - maar als hij de mol is zal hij op een bepaald punt toch wel moeten mollen. Dat deed Gijs ip ook, door slecht te zingen. Dus dat maakt niet uit vroeger of later wordt dat verdacht in dit soort opdrachten zoveel is duidelijk.En er zal toch ergens gemold moeten worden..

Het enige wat er een beetje raar aan kan zijn is dat hij vooraf zoveel de nadruk erop legde, maar het kan goed zijn dat hij evengoed anders verdacht was- tenslotte als zanger is het raar dat hij zo presteert- ook al schrok hij nog zo van de omvang van het publiek. Op zich lijkt me de eerste plaats voor hem als zanger dan nog het meest ¨plausibel, als tweede of derde kon hij niet meer zo laat/ verschrikt reageren en moest hij wel goed presteren, anders zou het veel te veel opvallen.

Gijs en Lottie zouden het ip ook prima kunnen zijn, Gijs is geen zanger dus dat valt niet op in dit geval.
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you