Auteur Topic: Gijs is niet de mol!  (gelezen 71419 keer)

Offline D**n

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Gijs is (niet) de mol!
« Reactie #140 Gepost op: 1-02-2005, 12:17:13 »
Ja, maar zou je dan Gijs kiezen? Die staat toch veel te veel in de spotlights nu?
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #141 Gepost op: 1-02-2005, 13:02:34 »
Precies! Gijs is dan helemaal niet zo'n logische keuze. Iedereen schijnt maar te denken dat als Roeland de mol was, ze dan wel Gijs als vervanger moeten hebben gekozen. Maar waarom? Kan toch net zo goed iemand anders zijn geworden? En dan is Gijs gewoon teruggekeert, omdat zijn executie eik oneerlijk was. Hij had wel de minste vragen goed, maar nu dus over een verkeerde mol. Door de molwissel klopt 't gewoon niet meer dat hij de minste vragen goed had over de mol en daarom mag hij weer terugkeren.

Maar bovenstaande geldt natuurlijk alleen mocht Roeland de mol zijn geweest, waar ik overigens niet in geloof.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #142 Gepost op: 1-02-2005, 13:09:38 »
Gijs kwam toch wel in aanmerking voor de titel "de grootste kluns". ;D ;)

Offline lynnlynn

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 1-02-2005, 13:20:58 »
Áls Roeland al de mol was en hij moest vervangen worden, dan is Gijs m.i. juist de meest ONlogische opvolger. Bovendien zou het imo eerlijker zijn een kandidaat de opvolgmol te laten zijn omdat hij de hele tijd in het spel is geweest.

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #144 Gepost op: 1-02-2005, 14:05:41 »
Ik vind het maar een frustrerende move van de WIDM makers... dat was waarschijnlijk ook de bedoeling ;) (Ik verwacht wel een goede uitleg hiervoor in de laatste aflevering!)

Hoewel ik denk dat het Gijs niet is, kan ik hem ook niet met zekerheid wegstrepen. Argh.  :P
No Milk today???

Offline molletje20

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 1-02-2005, 14:19:00 »
Weten de kandidaten eigenlijk op dit moment wie de mol is, of komen ze daar tegelijk met ons achter? Want Gijs vertelt over de muzikale aanwijzing dat het een goeie hint is, hoe kan hij dit weten als hij niet weet wie de mol is?
Sherlock Moles

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #146 Gepost op: 1-02-2005, 14:20:59 »
Hij maakte een grapje, of hij loog... maar hij weet nog niet wie de mol is, tenzij hij een van de finalisten was...

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #147 Gepost op: 1-02-2005, 14:23:18 »
Ik denk dat hij denkt dat hij weet wie de mol is en de muzikale hint op zijn mol betrok, maar alles moet nog opgenomen worden..
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #148 Gepost op: 1-02-2005, 14:24:04 »
maar alles moet nog opgenomen worden..
??? Dus wij zitten nu naar een serie te kijken die nog niet is opgenomen? :P

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #149 Gepost op: 1-02-2005, 14:28:31 »

Ik heb haast :) Ik bedoelde dat de laatste uitzending mnog opgenomen moet worden en hij dus ( in ieder geval officiëel ) nooit zeker kan weten wie de mol is...tenzij hij bij de laatste 3 zit  of zelf de mol is (maar dat is niet zo denk ik :) )
« Laatst bewerkt op: 1-02-2005, 14:38:19 door highwaykind »
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Linsj

• Forumlid
Correctie! Theorie Roeland & Gijs.
« Reactie #150 Gepost op: 1-02-2005, 22:16:19 »
Lieve, lieve mensen!
Het is natuurlijk heel erg leuk dat jullie Gijs gaan verdenken nu hij terug is, of dat Roeland weer terug zou komen.
Maar één van de bekendste regels van wie is de mol is dat de mol het spel NIET mag verlaten, voor hoe kort dan ook! Gijs & Roeland kunnen dus beide de mol niet zijn.
Wie is de mol is een heel vrij spel, maar deze regel is heel bekend!

Linda.

Offline Cosma

• Forumlid
Re: Correctie! Theorie Roeland & Gijs.
« Reactie #151 Gepost op: 1-02-2005, 23:43:08 »
Maar één van de bekendste regels van wie is de mol is dat de mol het spel NIET mag verlaten, voor hoe kort dan ook! Gijs & Roeland kunnen dus beide de mol niet zijn.

Oftewel Gijs speelt nu voor spek en bonen mee want de regels in acht nemende kan hij nooit de mol zijn, dus als hij desondanks bij de laatste 3 komt hoeven wij ons slechts het hoofd te breken over de laatste 2.

Het heeft in dat opzicht ook geen enkele zin meer voor de productie Gijs verdacht neer te zetten, en geen van de kandidaten zal nog op hem stemmen, bovendien elke opdracht die mislukt waar Gijs inzit daar kunnen we Gijs dan wegstrepen etc.

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 2-02-2005, 09:59:42 »
Oftewel Gijs speelt nu voor spek en bonen mee want de regels in acht nemende kan hij nooit de mol zijn
Voor ons is het zoeken naar de mol een fascinatie, een bezigheidstherapie een weet ik veel,  voor de leut van het zoeken en de eer als je hem vindt.

Gijs zoekt de mol om (geld) te winnnen,.. dan doet ie toch niet voor spek en bonen mee?
« Laatst bewerkt op: 2-02-2005, 12:27:47 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 2-02-2005, 10:09:52 »
Lieve, lieve mensen!
Het is natuurlijk heel erg leuk dat jullie Gijs gaan verdenken nu hij terug is, of dat Roeland weer terug zou komen.

Linda.

Mag ik dat boekje met regels dan even zien? Er staat nergens dat de mol het spel niet even zou mogen verlaten.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #154 Gepost op: 2-02-2005, 10:24:14 »
Gijs is dus wel de mol, en wel om de volgende reden:
"Vroeguh" was er eens een tv-serie, die heette Unit 13. Eén van de hoofdrolspeelsters daarin was Yvonne van den Hurk. (Link 1 tussen De Mol en Unit 13). Zowel in De Mol als in Unit 13 werd gezocht naar een saboteur (Link 2).
Aan het eind van de series van Unit 13 was een vrouwelijke rechercheur (Rebecca) zwanger van een van haar collega's (Amati). Er is toen een prijsvraag uitgeschreven wie de beste naam kon bedenken voor hun toekomstig kind. Wie er gewonnen heeft weet ik niet, maar het kind was voorbestemd om.... jawel ... "Gijs" te heten.  :o (Et voila). Het kind is echter nooit "boven water" gekomen, net als de mol. ::oink::
I rest my case...  ::vergroot:: geen spelt tussen te krijgen: Gijs is de mol!!!  ::bravo::  ;D
- En dan nog die "zogenaamde" verspreking van Gijs... sindsdien is er werkelijk geen kip meer die hem nog als mol verdenkt... zeer succesvolle afleidingsmaneuvre dus...  ;)

Hoog tijd om mijn oude onovertroffen Gijs-is-de-mol theorie toch maar weer boven te halen..... dacht ik.

Echter.. ik heb iets over het hoofd gezien en ene TessaSchaar is zo vriendelijk geweest mij te wijzen op het volgende:
De actrice die Rebecca speelde is Caya de Groot. Die dan weer toevallig de dochter is van Boudewijn.......en dus de zus van ..... Jim!!!  ::oink:: 
Dat is dus al de derde link naar Unit 13!!

Zal ik dit dan maar de Gijs-of-Jim-of-Yvonne-is-de-mol-theorie gaan noemen?
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline lynnlynn

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 2-02-2005, 12:02:29 »
Ben ook wel benieuwd naa rde regels. Niet dat ik niet geloof dát die regel er is maar ik wist niet dat er vaste regels waren. Is dit in een eerdere afwikkeling ter sprake gekomen?

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 2-02-2005, 12:28:46 »
Maar in de intro zegt men toch... de mol blijft altijd in het spel...
Lijkt me genoeg als spelregel.
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline IDD

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 2-02-2005, 12:41:58 »
Lieve, lieve mensen!

Linda.

Dat van die regel wist, ik niet. Dat kan best waar zijn, maar als de mol ziek is ( roeland) en vanm de dokter niet verder kan en mag spelen, denk ik dat ze die regel heus wel breken. Ik bedoel: wat is nou belangrijker: een regel of de gezondheid van een kandidaat!

Offline sportlife

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 2-02-2005, 12:44:52 »
Ik denk dat gijs de nieuwe mol hij vervangt de eerste mol roelant
waarom moet gijs terug komen in het spel , was roelant niet uitgevallen dan was er iemand anders afgevallen en zou Gijs niet terug komen zijn

Offline The Ovinie

• Forumlid
  • Meester in blaten
« Reactie #159 Gepost op: 2-02-2005, 12:47:21 »
dat is nog wel een mooie theorie, hij sluit alleen niet aan bij het dagboek, maar dat kan natuurlijk ook een dikke leugen zijn
hocus pocus pilatus pas, ik wou dat ik orgineel was....