Auteur Topic: Gijs is niet de mol!  (gelezen 71430 keer)

Offline Z-Man

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol Is Wonderful
Re: Gijs is NIET de mol!
« Reactie #60 Gepost op: 23-01-2005, 01:03:35 »
Leuk interview met Gijs op widm.nl. Gijs had alles op 1 mol gezet en daar alle vragen op beantwoord. Achteraf had ie daar spijt van. Ik denk dat ie alles op Sander heeft gezet maar dat zegt ie in het interview natuurlijk niet.

Leuke opmerking van Gijs: "Ik vind het een geniaal, naar, irritant, geweldig programma en een geweldig psychologisch spel"

Helemaal mee eens!!

Offline Anzjie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #61 Gepost op: 23-01-2005, 01:10:47 »
Leuk interview met Gijs op widm.nl. Gijs had alles op 1 mol gezet en daar alle vragen op beantwoord. Achteraf had ie daar spijt van. Ik denk dat ie alles op Sander heeft gezet maar dat zegt ie in het interview natuurlijk niet.

Leuke opmerking van Gijs: "Ik vind het een geniaal, naar, irritant, geweldig programma en een geweldig psychologisch spel"

Helemaal mee eens!!

Ik denk dat ie alles op yvon heeft gezet....Damn het blijft een leuk spel :)
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Jane

• Forumlid
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
« Reactie #62 Gepost op: 23-01-2005, 02:58:11 »
Ik vond t wel heel sneu voor Gijs. Hij heeft eigenlijk geen enkele opdracht lekker kunnen doen in Australie door die val. Maar ik zag ook al helemaal Corry-tafrelen voor me.... Maa ja, Gijs was niet mijn mol, dus ik ben ook niks opgeschoten.
Gijs is me wel reuze meegevallen. Hij leek me nu veel aardiger dan zo afstandelijk op tv. Echt enorm gestegen in m'n achting!!!
de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline muldvarp

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 28-01-2005, 21:33:13 »
Ik denk dat Gijs niet de MOL is...

::bravo::Denk je dat echt?

omdat ie al weg is!! ;D ::zwaai::

Misschien komt ie volgende week wel terug!!

Kan ik hier extra punten mee verdienen? ::bravo:: niets is wat het lijkt ik zeg niet wie de mol is.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2005, 21:37:33 door muldvarp »

Offline barbiezusje

• Forumlid
  • Mag ik Roeland in een doosje stoppen?
Re: Gijs is (niet) de mol!
« Reactie #64 Gepost op: 28-01-2005, 21:40:33 »
Ja.... nu issie het volgens mij dus gewoon wel.
Wel leuk dattie terug is, jammer dat het ten koste van Roeland moest. Zou hij nu wel of niet de mol-rol overnemen? Ook wel weer erg voor de hand liggend toch..
Een wijde blik verruimt het denken --> Loesje

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 28-01-2005, 21:49:49 »
Hem nu mol maken kunnen ze niet maken en daarom denk ik ook dat sze het niet doen.
Daarom beginnen ze als waren opnieuw en heeft iedereen een vrijstelling gehad als waren en zijn de vrijstellingen vragen voor Jaspers,Isabell & Jim ook niet nodig geweest.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 28-01-2005, 21:57:29 »
Omdat Gijs weer terug in 't spel is, heb ik de titel van dit topic maar weer veranderd.  ;D

Ik vraag me ineens heel erg veel af over Gijs: is hij terug omdat Roeland eruit gaat of was deze terugkeer sowieso gepland? Kan hij nu nog wel de mol zijn nadat hij eigenlijk was afgevallen? Of is zijn afwezigheid juist de reden waarom 3 kandidaten 'n telefoontje kregen van de mol met 'n aanbod om mee te gaan saboteren? Hij zou als mol zijnde dan toch immers niet gemist worden want dan werd er alsnog gesaboteerd? Is het ineens niet heel verdacht dat hij vorige week na zijn executie 'Ik ben de mol niet...blijkbaar!' zei?  

Offline Lokalex

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 28-01-2005, 22:09:13 »
Ik vraag me af wat er gebeurd was als de "Mystery Quest" niet was geraden? Waarom geen executie? Misschien omdat de eerste mol het spel verlaten heeft??? Als de mol nog aanwezig was dan had er toch gewoon een executie kunnen plaatsvinden. Er hadden er toch al twee uit kunnen zijn als er lager dan 34% gescoord was. Zoals ik in het topic over Roeland schreef, sluit ik het ook niet uit dat er twee mollen zijn: Sander die nu gezellig op de kamer slaapt met Gijs (om wat plannen uit te werken???)

Offline barbiezusje

• Forumlid
  • Mag ik Roeland in een doosje stoppen?
« Reactie #68 Gepost op: 28-01-2005, 22:16:16 »
Het was trouwens wel héél voor de hand liggend dat Gijs die mistery-guest was zeg! Dat ze daar zoveel tijd voor nodig hadden.. :|
Een wijde blik verruimt het denken --> Loesje

Offline brainsquig

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 28-01-2005, 22:19:33 »
Volgens mij zijn er twee manieren waarop Gijs de mol zou kunnen zijn:

1: Roeland was de mol, en Gijs is een reserve-mol geworden (wat eigenlijk veel te obvious is, als het zo zou zijn)

2: Gijs was al vanaf het begin de mol, wat nog waziger is, aangezien er dan helemaal geen nut zat in het wegsturen van Gijs :S

Dus.....

Offline Aragorn

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 28-01-2005, 23:01:30 »
Overigens had leek Gijs weinig last te hebben van zijn knie  ::oink::
In de ban van de Mol

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 28-01-2005, 23:17:17 »
Overigens had leek Gijs weinig last te hebben van zijn knie  ::oink::
Nu je het zegt... maar goed, er zijn daar inmiddels alweer een dag of 2 voorbij. Maar in de vragen stond dat ie er nog weken last van had gehad, toch?
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 28-01-2005, 23:19:32 »
Ik vraag me af wat er gebeurd was als de "Mystery Quest" niet was geraden? Waarom geen executie? Misschien omdat de eerste mol het spel verlaten heeft??? Als de mol nog aanwezig was dan had er toch gewoon een executie kunnen plaatsvinden.
Tsja... je zou dan verwachten: Gijs niet terug... De meeste waren wel mega-enhousiast over zijn terugkeer trouwens! ::vergroot::

Waarom geen executie... Misschien omdat het kandidaten aantal dan te hard terug zou lopen... maar aan de andere kant, Gijs is er wel weer bij gekomen. Dus met nog 6 normale afleveringen te gaan nog 9 kandidaten. Elke aflevering 1 levert dus 3 mensen op voor in aflevering 10...

Offline creno

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 28-01-2005, 23:31:03 »
ik had werkelijk gehoopt dat Marc-Marie de mol zou zijn, maar na aflevering drie is het mij meer dan duidelijk dat Gijs de mol moet zijn:

1: muzikale hint1: never say goodbye
Gijs nam afscheid maar hij nam dus geen afscheid omdat hij gewoon terug kwam. Dat roeland door ziekte weg moest is dus in mijn ogen gewoon een leuke bijkomstigheid voor de mol (=gijs). Ik denk dat als Roeland niet ziek was geworden ze door dat spel ook Gijs hadden terug gewonnen en dan was er geen verdenking meer op hem.

2: muzikale hint2: elevation
De opzet van het stukje muziek is precies zoals die ook werd gebruikt als jingle bij yorinFM. Wie werkt er bij YorinFM: Gijs Staverman
Er word daarbij ook nog eens verwezen naar "a mole, digging in a hole" de mol doet blijkbaar twee keer iets. Bij de eerste opdracht (sleutels graven) doet Gijs niet mee omdat ie gevallen is. Bij opdracht 2 (door gangen kruipen) doet gijs niet mee omdat ie gevallen is.

3: uit het dagboek van de mol na aflevering 1: Lastiger wordt het, als je opeens twee ex-mollen tegenover je ziet…..
Gijs had twee mollen als jury

4: uit het dagboek van de mol na aflevering 2: Dat Gijs niet ging lag natuurlijk aan die knie, maar anders was hij ook wel gegaan. Denk ik. En als ik zelf ‘zogenaamd’ niet had gedurfd, dan had ik ontzettend de verdenking op me geladen. Wat ik wel heb gedaan houd ik nog maar even voor me. Dat horen jullie later. Jammer voor Gijs trouwens. Aardige jongen, maar misschien geen échte mollenvanger…
Iedereen had wel verwacht dat Gijs de grot in zou gaan, dus moest hij bedenken hoe hij niet de grot-opdracht zou hoeven doen. Dus liet hij zich bij het eerste spel vallen. Dat verklaard ook de zin "wat ik heb gedaan horen jullie later".
Een hele duidelijke hint: geen echte mollenvanger.... dat hoeft ook niet als ie zelf de mol is.

5: In aflevering 3 zat een scene met een engels sprekende man die een bericht had van de mol. En die scene lijkt heel erg op sommige scenes uit het programma "boobytrap" en dat programma werd gepresenteerd door: Gijs Staverman

dus mijn conclusie is: Gijs is de Mol

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 28-01-2005, 23:44:17 »
5: In aflevering 3 zat een scene met een engels sprekende man die een bericht had van de mol. En die scene lijkt heel erg op sommige scenes uit het programma "boobytrap" en dat programma werd gepresenteerd door: Gijs Staverman
Zou wel een mooie subtiele aanwijzing zijn... maar nee, ik denk het niet!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 28-01-2005, 23:50:38 »
Ik vraag me af wat er gebeurd was als de "Mystery Quest" niet was geraden?

Dat vraag ik me dus ook af. Als Gijs dan niet was teruggekomen, en hij is de mol hebben ze een probleem. Daarom kon (achteraf gezien) Dan in de 2e serie ook niet de mol zijn, stel je voor dat de kandidaten iets saboteren, dan ligt de mol eruit en dat wil je natuurlijk niet. Maar we zullen het voorlopig nog niet weten vermoed ik, pas in de laatste uitzending denk ik...

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 28-01-2005, 23:58:50 »
Ik vraag me af wat er gebeurd was als de "Mystery Quest" niet was geraden?

Ik vermoed dat ze dan gewoon geen geld hadden gewonnen bij die opdracht, helaas, de mystery guest is niet geraden, maar wil de mystery guest zich dan nu bekend maken....en hup daar springt Gijs te voorschijn  ::oink::

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 28-01-2005, 23:58:56 »
Dat vraag ik me dus ook af. Als Gijs dan niet was teruggekomen, en hij is de mol hebben ze een probleem. Daarom kon (achteraf gezien) Dan in de 2e serie ook niet de mol zijn, stel je voor dat de kandidaten iets saboteren, dan ligt de mol eruit en dat wil je natuurlijk niet. Maar we zullen het voorlopig nog niet weten vermoed ik, pas in de laatste uitzending denk ik...
Ik hoop dat het dan wordt verteld inderdaad!

Offline Lokalex

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 29-01-2005, 00:00:53 »
Zei Angela niet in een interview: "Niets is wat het lijkt"

Na de tweede aflevering stond het gezicht van Gijs (op de officiele site) donkerder afgebeeld. Nu staat zun koppie er weer helder op. Het gezicht van Roeland is ook nog helder. Nu ik aan het typen ben, denk ik dat ik met deze mogelijke hint niet veel opschiet, maar ik vind het wel vreemd...

Offline creno

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 29-01-2005, 00:34:51 »
ik had werkelijk gehoopt dat Marc-Marie de mol zou zijn, maar na aflevering drie is het mij meer dan duidelijk dat Gijs de mol moet zijn:

1: muzikale hint1: never say goodbye
Gijs nam afscheid maar hij nam dus geen afscheid omdat hij gewoon terug kwam. Dat roeland door ziekte weg moest is dus in mijn ogen gewoon een leuke bijkomstigheid voor de mol (=gijs). Ik denk dat als Roeland niet ziek was geworden ze door dat spel ook Gijs hadden terug gewonnen en dan was er geen verdenking meer op hem.

2: muzikale hint2: elevation
De opzet van het stukje muziek is precies zoals die ook werd gebruikt als jingle bij yorinFM. Wie werkt er bij YorinFM: Gijs Staverman
Er word daarbij ook nog eens verwezen naar "a mole, digging in a hole" de mol doet blijkbaar twee keer iets. Bij de eerste opdracht (sleutels graven) doet Gijs niet mee omdat ie gevallen is. Bij opdracht 2 (door gangen kruipen) doet gijs niet mee omdat ie gevallen is.

3: uit het dagboek van de mol na aflevering 1: Lastiger wordt het, als je opeens twee ex-mollen tegenover je ziet…..
Gijs had twee mollen als jury

4: uit het dagboek van de mol na aflevering 2: Dat Gijs niet ging lag natuurlijk aan die knie, maar anders was hij ook wel gegaan. Denk ik. En als ik zelf ‘zogenaamd’ niet had gedurfd, dan had ik ontzettend de verdenking op me geladen. Wat ik wel heb gedaan houd ik nog maar even voor me. Dat horen jullie later. Jammer voor Gijs trouwens. Aardige jongen, maar misschien geen échte mollenvanger…
Iedereen had wel verwacht dat Gijs de grot in zou gaan, dus moest hij bedenken hoe hij niet de grot-opdracht zou hoeven doen. Dus liet hij zich bij het eerste spel vallen. Dat verklaard ook de zin "wat ik heb gedaan horen jullie later".
Een hele duidelijke hint: geen echte mollenvanger.... dat hoeft ook niet als ie zelf de mol is.

dus mijn conclusie is: Gijs is de Mol

hieraan wil ik toevoegen:

6: op de .nl site staan hints. bij elke aflevering word er wel iemand verdacht gemaakt door die hints. De enige die geen enkele keer verdacht wordt gemaakt is: Gijs
(of ik moet een hint gemist hebben)