ik had werkelijk gehoopt dat Marc-Marie de mol zou zijn, maar na aflevering drie is het mij meer dan duidelijk dat Gijs de mol moet zijn:
1: muzikale hint1: never say goodbye
Gijs nam afscheid maar hij nam dus geen afscheid omdat hij gewoon terug kwam. Dat roeland door ziekte weg moest is dus in mijn ogen gewoon een leuke bijkomstigheid voor de mol (=gijs). Ik denk dat als Roeland niet ziek was geworden ze door dat spel ook Gijs hadden terug gewonnen en dan was er geen verdenking meer op hem.
2: muzikale hint2: elevation
De opzet van het stukje muziek is precies zoals die ook werd gebruikt als jingle bij yorinFM. Wie werkt er bij YorinFM: Gijs Staverman
Er word daarbij ook nog eens verwezen naar "a mole, digging in a hole" de mol doet blijkbaar twee keer iets. Bij de eerste opdracht (sleutels graven) doet Gijs niet mee omdat ie gevallen is. Bij opdracht 2 (door gangen kruipen) doet gijs niet mee omdat ie gevallen is.
3: uit het dagboek van de mol na aflevering 1: Lastiger wordt het, als je opeens twee ex-mollen tegenover je ziet…..
Gijs had twee mollen als jury
4: uit het dagboek van de mol na aflevering 2: Dat Gijs niet ging lag natuurlijk aan die knie, maar anders was hij ook wel gegaan. Denk ik. En als ik zelf ‘zogenaamd’ niet had gedurfd, dan had ik ontzettend de verdenking op me geladen. Wat ik wel heb gedaan houd ik nog maar even voor me. Dat horen jullie later. Jammer voor Gijs trouwens. Aardige jongen, maar misschien geen échte mollenvanger…
Iedereen had wel verwacht dat Gijs de grot in zou gaan, dus moest hij bedenken hoe hij niet de grot-opdracht zou hoeven doen. Dus liet hij zich bij het eerste spel vallen. Dat verklaard ook de zin "wat ik heb gedaan horen jullie later".
Een hele duidelijke hint: geen echte mollenvanger.... dat hoeft ook niet als ie zelf de mol is.
5: In aflevering 3 zat een scene met een engels sprekende man die een bericht had van de mol. En die scene lijkt heel erg op sommige scenes uit het programma "boobytrap" en dat programma werd gepresenteerd door: Gijs Staverman
dus mijn conclusie is: Gijs is de Mol