Als Gijs niet de mol is, en hij naar waarheid op punten afviel vorige keer, wat is zijn nut dan nog?
Ik bedoel, wanneer je ervanuit gaat dat het fair gespeeld wordt zal hij buiten ieders verdenking vallen, hij kan dan alleen in het spel blijven door de vragen goed te beantwoorden en hij heeft in dat opzicht nu iig voorkennis, maar wanneer hij tot de laatsten komt middels deze voorkennis (als niet-mol) dan hoef je niet meer op hem te letten, en wat heb je eraan als je weet dat er bij de laatste 3 een niet-mol zit? (if so)
Maar als hij wél de mol is dan is zijn val, en terugkeer etc. zo opzichtig dat je hem gewoonweg niet zou verdenken, ik vraag me af hoe zijn medekandidaten daarover denken.
Aan de andere kant, indien de saboteurs deden wat gevraagd werd kregen ze een aantal vragen beantwoord over de mol, en gezien Gijs de mysterieguest was kregen zij daadwerkelijk vragen over hem beantwoord (man, 1m97 etc.) dus in dat opzicht zou hij weer verdacht zijn.
Ik begrijp gewoon die terugkeer (die vaststond) niet, hij hoefde niet terug in het spel, het had makkelijk gekund dat het percentage vorige week onder die 34% was, en dan waren er 2 weggegaan, dus met welk nut?
De muzikale hint zal wel zoiets als "living in a box" zijn, zo voor de hand liggend mogelijk richting Gijs iig.
Ik ben het spoor echt bijster in deze speurtocht.