Auteur Topic: Gijs is niet de mol!  (gelezen 71479 keer)

Offline Jane

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re: Gijs is (niet) de mol!
« Reactie #80 Gepost op: 29-01-2005, 01:50:34 »
Ik wil wel even melden dat t super is dat Gijs weer terug is! Dat hij er nog lang in mag blijven en dat we nog lang van z'n briljante moltechnieken mogen genieten
de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #81 Gepost op: 29-01-2005, 02:56:54 »
Tja

Vond het wel al vreemd vwb zijn hele uitwijdingen omtrent Risk, verbonden etc..

Zal redelijk ver komen dan wrsch maar, geen Mol ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #82 Gepost op: 29-01-2005, 04:10:50 »
Of Gijs nou echt DeMol is of niet, mij verbaast niks meer.  ::oink::

Dat hij vorige week werd geëxecuteerd, kwam ook voor hem als een verrassing aan, mij viel toen nog op hoe benepen hij zei: "blijkbaar ben ik niet DeMol". Dit sterkt mij in mijn vermoeden dat hij dus wel DeMol is, maar dat deze executie ook voor hem als een verrassing kwam. "Ik zou toch tot Bali blijven?" Waarschijnlijk hebben de makers hem een paar dagen verwijderd, zodat hij wat kon genezen van zijn knie-blessure. En waarschijnlijk hebben ze hem niet van te voren kunnen inlichten hierover. Kijk maar hoe Jim werd uitgehoord toen ie even naar het toilet toe ging..

Dit zou betekenen dat vandaag DeMol dus niet aan het werk zou zijn geweest, hoewel.... die messages from TheMole, jaja, kan dus Gijs zijn, vanuit een telefooncel, heftig vermomd, de anderen opSTOKEN om te gaan mollen in ruil voor een paar gratis vragen tijdens de executie. ::jaja:: Deze opdracht is dus grandioos mislukt.

En nu is Gijs terug in het spel en voor de kandidaten minder verdacht. Hij was toch afgevallen?

Dat Gijs teruggekomen is als ReserveMol, daar geloof ik dus geen #### van. Mij lijkt dit zo van te voren gepland. Roeland was geen Mol, eerder een potentiële winnaar, die helaas vroegtijdig het spel heeft moeten verlaten. Graag een fruitmandje voor Roeland op de Mollenbijeenkomst!

Ik weet het niet meer zeker, maar Gijs is nu wel 1 van mijn hoofdverdachten geworden.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 29-01-2005, 05:15:03 »
Als Gijs niet de mol is, en hij naar waarheid op punten afviel vorige keer, wat is zijn nut dan nog?

Ik bedoel, wanneer je ervanuit gaat dat het fair gespeeld wordt zal hij buiten ieders verdenking vallen, hij kan dan alleen in het spel blijven door de vragen goed te beantwoorden en hij heeft in dat opzicht nu iig voorkennis, maar wanneer hij tot de laatsten komt middels deze voorkennis (als niet-mol) dan hoef je niet meer op hem te letten, en wat heb je eraan als je weet dat er bij de laatste 3 een niet-mol zit? (if so)

Maar als hij wél de mol is dan is zijn val, en terugkeer etc. zo opzichtig dat je hem gewoonweg niet zou verdenken, ik vraag me af hoe zijn medekandidaten daarover denken.

Aan de andere kant, indien de saboteurs deden wat gevraagd werd kregen ze een aantal vragen beantwoord over de mol, en gezien Gijs de mysterieguest was kregen zij daadwerkelijk vragen over hem beantwoord (man, 1m97 etc.) dus in dat opzicht zou hij weer verdacht zijn.

Ik begrijp gewoon die terugkeer (die vaststond) niet, hij hoefde niet terug in het spel, het had makkelijk gekund dat het percentage vorige week onder die 34% was, en dan waren er 2 weggegaan, dus met welk nut?

De muzikale hint zal wel zoiets als "living in a box" zijn, zo voor de hand liggend mogelijk richting Gijs iig.

Ik ben het spoor echt bijster in deze speurtocht.

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 29-01-2005, 05:23:16 »
Heb de telefonist van die Message from the Mole nog es bekeken, als je de ogen van Gijs, die vorige week nog op de .NL-site stond, op het balkje plakt, heb je Gijs weer compleet!

Die telefonist moet gewoon Gijs zijn...

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 29-01-2005, 06:20:58 »
Dat hij vorige week werd geëxecuteerd, kwam ook voor hem als een verrassing aan, mij viel toen nog op hoe benepen hij zei: "blijkbaar ben ik niet DeMol". Dit sterkt mij in mijn vermoeden dat hij dus wel DeMol is, maar dat deze executie ook voor hem als een verrassing kwam. "Ik zou toch tot Bali blijven?" Waarschijnlijk hebben de makers hem een paar dagen verwijderd, zodat hij wat kon genezen van zijn knie-blessure. En waarschijnlijk hebben ze hem niet van te voren kunnen inlichten hierover. Kijk maar hoe Jim werd uitgehoord toen ie even naar het toilet toe ging..

Ik heb de executie van vorige week gisterenavond ook nog 'n keer teruggezien. Ik vind Gijs idd erg vreemd reageren. Die zin 'Ik ben de mol niet....blijkbaar!' komt er zo raar uit dat ik 'm nu ineens heel verdacht ga vinden. En hij lijkt in eerste instantie wel verbaasd, maar niet echt teleurgesteld. Net alsof hij wist toch weer terug te kunnen keren. :-\\

Heb de telefonist van die Message from the Mole nog es bekeken, als je de ogen van Gijs, die vorige week nog op de .NL-site stond, op het balkje plakt, heb je Gijs weer compleet!

Wat ik vreemd vond aan die telefonist is dat balkje voor zijn ogen. Als 't iemand is die wij niet kennen is er geen enkel nut om dat te doen. Dus ik kan me er wel in vinden dat je denkt dat 't Gijs is. Alleen is 't 'm niet denk ik. Zijn stem klonk echt anders en dan moeten ze 'm wel heel erg goed vermomd hebben verder. Ik zat eerder aan 'n familielid van iemand ofzo te denken en dat die aan de ogen misschien herkend zou worden en dus vandaar dat balkje.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2005, 06:22:35 door Han13 »

Offline Lokalex

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 29-01-2005, 10:01:48 »
Waarom het spel "Mystery Quest"? Misschien wel doordat Roeland ziek was en ze zo geen drie groepjes van drie meer hadden. Ik vond het verdacht dat de groepen voor opdracht 2 werden aangewezen (onder het mom van: "Anders gaan jullie weer lootjes trekken"). Ik denk dat het een improvisatie-actie van het productieteam was. Als Gijs niet was geraden hadden ze Gijs voor een paar Eurootjes terug kunnen kopen en wie had dat onder de sociale druk niet gedaan?

Offline Anonymol

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 29-01-2005, 10:54:43 »
Ik hoop dat ik het fout heb, maar alles lijkt er op dat Gijs nu de mol is (en wellicht de rol van Roeland over heeft genomen).

- Alle muzikale aanwijzingen verwijzen naar Gijs
- In afl. 1 kreeg iedereen vrijstelling niemand hoefde er weg, in afl.2 moest Gijs weg. Wellicht omdat hij de mol nog niet was toen en echt het meeste fout had, of omdat het van tevoren was opgezet. Dat laatste lijkt me trouwens niet heel erg voor de hand liggend. In afl. 3 was er weer eens geen test, logisch omdat (nieuwe) mol Gijs niet aanwijzig was en dus ook door niemand verdacht meer kon worden. Yvon, Isabelle en Jim namen de taken van de mol waar tijdens de postzakken opdracht. Eigenlijk begint de Mol dus pas vanaf afl. 4.
- Het feit dat 3 mensen 5 goede antwoorden zouden krijgen als ze de postzakken opdracht zouden saboteren kan ook geen toeval zijn. Waarom die 3? Wellicht omdat zij naar Roeland neigde, en dus nu opeens helemaal vanaf nul moeten beginnen. De eerst volgende test is uiteraard lastig voor de mensen die eerst nog Gijs' voorganger Roeland verdachte. Hert cadeautje van 5 antwoorden is dus een goedmakertje.

Maar ja feit blijft dat het allemaal wel errrrrrrrrrrgggg opzichtig is. Als het inderdaad Gijs is, dan hebben ze bij WIDM hun huiswerk slecht gemaakt.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #88 Gepost op: 29-01-2005, 12:17:31 »
Het is al erg simpel dat Gijs vorige aflevering 2 keer niet heeft kunnen mollen met zijn knie en in aflevering 3 'op afstand molt' door anderen voor hem te laten mollen en in de 2de opdracht was hij er weer niet actief bij. Oftewel als Gijs de mol is, hebben we hem bar weinig zien mollen.  :-\\

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 29-01-2005, 13:35:13 »
Aflevering 2:

Het niet goed doorgeven van de 1ste opdracht, zoals Victoria al zei. "Hij kon het nog geen 2 minuten onthouden..."

Gedrag bij de tonnnen heb ik niet zo opgelet bij nadere analyses, want had hem al weggestreept, want hij ging er toch uit, maar wie weet.. Goedkope tonnen?

En door die grotten had ie, op zijn gemak weliswaar, makkeljk doorheen kunnen slungelen..

En mocht Gijs niet DeMol zijn, bij de grotten heeft ie dan veel gemist en aflevering 3 heeft ie helemaal gemist. Dus weinig info kunnen verzamelen over de acties van DeMol, dus zal minder snel winnaar worden..

Offline xmoix

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 29-01-2005, 14:08:15 »
Ik vind het erg raar dat Gijs weer terug is in het spel en wete niet zo goed wat ik ervan moet denken! .... Zou hij nu de mol zijn? Tsja dat ligt er weer zo dik op.! Zou hij niet de mol zijn? Tsja dat is ook wel een beetje raar he!! ...

Zou hij misschien een hele andere taak hebben gehad? Tsja dat zou natuurlijk ook kunnen he  ;)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 29-01-2005, 14:12:30 »
Nou, nog iets om de hele 'Roeland was de mol en Gijs moet hem nu vervangen'-paranoia te ontkrachten:

Als Gijs inderdaad plots snel snel terug in het spel gewerkt moest worden om Roeland als Mol te vervangen, hebben ze wel heel snel een mystery box met hout en veel gouden folie en een ingenieus systeem met rode en groen lampen moeten bouwen!!

Conclusie: Dit was allemaal al gepland. De 1e afvaller zou sowieso kans maken terug te komen! ("kans maken", want Angela zegt 'Jullie hebben het goed geraden, dus Gijs zit weer in het spel.')

Het kan nog wel steeds zijn dat Gijs de Mol is, maar NIET ter vervanging van Roeland!

Offline annexxx

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 29-01-2005, 14:43:19 »
Als Gijs de mol is kloppen de dagboeken niet:

"Ik heb in ieder geval iedereen geholpen die twijfelde aan de echtheid van mijn val. Zij weten nu dat niet alle verdachte omstandigheden leiden tot de identiteit van de mol. Wat dan wèl leidt naar de mol, dat weet ik dus echt niet. Logisch ook dat ik eruit lig. Jammer ook, want ik had een hartstikke leuke tijd, zolang het duurde. "

Dit schrijft niet iemand die weet dat ie in Australië blijft ???

Offline Belli

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 29-01-2005, 15:04:05 »

één kleine opmerking... die kerel praat plat Australisch  :P Gwoon ergens ingehuurd waarschijnlijk... En miss komt het de volgende aflevering wel terug, aangezien drie mensen door hem gebeld zijn, en er nog geen executie geweest is...
Ik vind er niks aan, er moeten meer mensen afvallen! Zo komen we er toch nooit achter wie De Mol is...!
« Laatst bewerkt op: 29-01-2005, 15:08:24 door Belli »
Wie graaft in de molshoop van een ander...

Offline dingeling

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 29-01-2005, 15:09:26 »
- Het feit dat 3 mensen 5 goede antwoorden zouden krijgen als ze de postzakken opdracht zouden saboteren kan ook geen toeval zijn. Waarom die 3? Wellicht omdat zij naar Roeland neigde, en dus nu opeens helemaal vanaf nul moeten beginnen. De eerst volgende test is uiteraard lastig voor de mensen die eerst nog Gijs' voorganger Roeland verdachte. Hert cadeautje van 5 antwoorden is dus een goedmakertje.

Sander en Marc-Marie zijn de enige 2 waarvan we zeker weten dat ze Roeland verdachten, het lijkt me dus niet dat Yvon, Isabelle en Jim de 5 antwoorden krijgen omdat ze op Roeland zaten.
Mollius esse quam videri

Offline lynnlynntemp

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 29-01-2005, 15:11:58 »
Tis allemaal wel raar. Ik denk ook niet dat Gijs ter vervanging van Roeland is gekomen. Nu Roeland er uit ligt door zijn ziekte is er gewoon geen executie. De terugkeer van Gijs staat daar los van, denk ik.

Mede omdat in de 2e aflevering de mogelijkheid bestond dat er inderdaad de mogelijkheid bestond dat er 2 kandi's zouden afvallen, hebben ze wellicht vooraf al het spel van de mystery guest bedacht. Ik vraag me dan wel af hoe ze zouden hebben bepaald wie dan terug mocht keren.

Gijs als reserve-mol en Roeland als hoofdmol lijkt mij ook te lastig. Stel dat je hoofd-mol ziek wordt dan moet je maar net je reservemol uit het spel hebben. Stel dat Isabelle was afgevallen, was dan gewoon geswitcht naar Gijs na Roeland's uitval? Lijkt mij nogal onsportief voor de overige kandi's. Als je deze theorie aanhangt moet je dus eigenlijk zeggen dat alle kandi's vooraf als reservemol paraat staan. Lijkt mij dus niet.

Omdat pas op de laatste dag bleek dat Roeland zo ziek was dat hij niet verder kon (Jim geloofde het niet, Lottie dacht dat het niet zo erg was) zou Gijs - gesteld dat de reservemol theorie waar is - op deze laatste dag moeten zijn voorbereid op zijn rol als mol. Het zou kunnen, met dien verstande dat Gijs van de crew dagelijks aanwijzingen krijgt. Maar dat gaat denk ik in de gaten lopen. Volgens mij proberen crew en mol tijdens de opnamen zo min mogelijk contact te hebben. Lijkt mij ook niet.

Een andere gedachte die zich dus opdringt is dat Gijs al die tijd de mol is geweest en dat zij hem even uit het spel hebben gehaald om zijn knie te laten helen. Als ze dat níet zouden hebben gedaan zou de mol misschien later definitief uitvallen. Ik kan mij Gijs echter nog steeds niet als mol voorstellen dus gevoelsmatig zie ik dit ook niet zitten. Daarbij, zoals al eerder opgemerkt, zou het wel een hele domme streek zijn om jezelf te verwonden om zodoende de aandacht af te leiden. Het lijkt mij ook niet dat de makers daarmee akkoord zouden gaan, verzekeringstechnisch enz.

Als Gijs géén mol is wordt het voor hem wel moeilijk om in het spel te blijven. Hij heeft tenslotte 2 dagen gemist sinds zijn vertrekt. Eigenlijk ook de laatste dag van zijn vertrek omdat hij niet mee kon doen. Vanwege dat laatste vloog hij er toen uit. Gijs zal dus veel geluk moeten hebben om te blijven. Óf de makers zijn zo spoetief de volgende test alleen op de volgende 2 dagen (aflev 4) en de 1e dag te baseren zodat Gijs de info ook heeft. Als Gijs er de volgende keer niet uitgaat, vind ik het wel verdacht.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2005, 15:15:49 door lynnlynntemp »

Offline ~*Alma*~

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 29-01-2005, 15:15:37 »
oh oh oh  ;D

Ik denk niet dat Gijs 'Reservemol' is noch dat Roeland überhaupt de echte mol was.
Door zijn ziekte vond er geen executie plaats en dat Gijs terug zou komen stond al vast... dat hij er weer uit zal vliegen staat imo ook al vast  :-X

Er is maar één ding zeker: Niks is zeker

Offline Mikos

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 29-01-2005, 15:18:09 »
Ik wil eerst wel eens weten hoelaat dat het productieteam wist dat Roeland moest vertrekken, want volgens mij werd Yvon Jaspers de avond vantevoren al gebeld.... En al was het 's ochtends, dan nog wist volgens mij nog niemand dat Roeland van de dokter moest vertrekken.... Dus ik vraag me af of dat gedoe met die telefoon daar uberhaupt wat mee te maken had...

Mikos  ::vergroot::

Offline fienske

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 29-01-2005, 16:28:06 »

Wat ik graag wil weten is waarom Gijs uberhaupt terug in het spel is gekomen. Hij had de test toch als slechtste gemaakt? Dan ga je er toch uit? Leuk voor hem dattie terug is, maar waar heeft hij t aan verdiend? ???

Offline Nîcky

• Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #99 Gepost op: 29-01-2005, 16:29:59 »
ik vind het belachelijk dat iemand die eruit is weer terug komt majah bij wie is de mol weet je het ook nooit!