Auteur Topic: Gijs is niet de mol!  (gelezen 71480 keer)

Offline Reninho

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gijs is (niet) de mol!
« Reactie #120 Gepost op: 30-01-2005, 10:30:20 »
Citaat
Wel heeft Gijs 1 hele dag spel gemist, vwb de eerste opdracht maar dat wordt dan enigszins gecompenseerd door zijn executie/ test kennis.

Inderdaad. Daarom denk ik dat Gijs nog heel ver gaat komen (hij speelde het spel heel goed). In de eerste afleveringen deed ie ook goed zn best om een beetje verdacht te worden en compromissen met verdachten te maken  :D . Go Gijs!! Moge je mijn verliezer worden  >:D

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 30-01-2005, 15:07:17 »
Waar ik ook nog aan heb zitten denken is meschien dat Gijs net als Jaspers,isabell en Jim een opdracht kreeg,maar dan in aflevering 2 omdat hij de grot niet inging.
Angela even daarvoor: Als iemand de grot niet ingaat,dan heeft dat konsekwentie´s.
Behalve dan het missen van 2 tassen en 500 uit de pot,zou het best kunnen dat Gijs doordat hij de Grot dus niet inging de opdracht kreeg om 1 dag uit het spel teverdwijen en daarom een rood scherm zou krijgen. Wat zou Gijs er voor terug krijgen,denk je dan.
5 goede andwoorden voor 5 vragen over de Mol of bv 3 kamer nummers minder over de vraag in welk kamer nummer de mol zich bevind.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2005, 15:14:11 door Pierce_Brosnan »

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #122 Gepost op: 30-01-2005, 15:38:26 »
Hoe vaker ik naar het filmpje van de Messenger kijk, hoe meer ik overtuigd raak dat dit toch Gijs is. We weten niet hoevaak dit overgedaan is of geoefend op de Australische accent... Gijs als radiomaker heeft heus wel meer stemmen in zijn mars.
Dit lijkt me gewoon een truc van de makers om Gijs weer verdacht te maken als Mol

Daarom denk ik nu dat hij een bericht heeft gehad van DeMol op als Messenger op te treden en zo toch een beetje bij die postzakken betrokken te zijn.

Gijs als ReserveMol? NEEN.
Gijs kwam de avond voor de executie terug in het spel. Angela zei nog: "ga maar lekker slapen, morgen wacht weer een zware test." Of iets in die trant. Men wist toen blijkbaar nog niet dat Roeland niet terug zou komen.
Tijdens de executie zij Angela dat ze het pas DIE ochtend van de dokter te horen kregen dat het onverantwoord was om Roeland mee te laten reizen. Dus Gijs was eerder terug dan dat Roeland eruit ging.

Door de aftiteling heen zag je de shot van de avond ervoor dat Gijs een hotelkamer toegewezen kreeg. Hij zou bij Roeland slapen, maar zijn bed was nog leeg. Sander bood toen vrijwillig aan om bij Gijs te gaan slapen.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 30-01-2005, 17:25:31 »
Hoe zit dat nou normaal? Zijn de test en de executie op dezelfde dag? Zo nee, dan wisten ze de dag dat Gijs terug kwam al dat er geen executie zou gaan plaatsvinden. Ik weet niet hoe lang ze nodig hebben om de resultaten van zo'n test te verwerken?
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #124 Gepost op: 30-01-2005, 17:44:42 »
Normaal gesproken is de executie al gelijk na 't maken van de test (of snel erna), op dezelfde dag dus. Er zijn soms uitzonderingen geweest, zoals bij de balvangopdracht in Portugal. (toen werd er eerst 'n test gemaakt, vervolgens was die balvangopdracht 's nachts waarbij degene die 'm ving alsnog 'n vrijstelling kreeg en de morgen erna was pas de executie) Maar normaal gesproken is 't dus op dezelfde dag en zit er bovendien geen opdracht meer tussen.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2005, 17:50:08 door Han13 »

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 30-01-2005, 17:51:57 »
Normaal gesproken is de executie al gelijk na 't maken van de test (of snel erna), op dezelfde dag dus. Er zijn soms uitzonderingen geweest, zoals bij de balvangopdracht in Portugal. (toen werd er eerst 'n test gemaakt, vervolgens was die balvangopdracht 's nachts waarbij degene die 'm ving alsnog 'n vrijstelling kreeg en de morgen erna was pas de executie) Maar normaal gesproken is 't dus op dezelfde dag en zit er bovendien geen opdracht meer tussen.
Ok, helder! Dank je.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Celeone

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 30-01-2005, 19:17:35 »
Oeh, Wilm, dat is nou leuk wat je zegt! Dat is echt een hele goede reden waarom Gijs géén reservemol is.
Dat hij de Messenger is zou trouwens ook wel kunnen, maar is hij dan bewerkt met de computer of zo? Qua uiterlijk dan. Maar dan is hij toch niet per se verdacht als mol, want het was een bericht van de mol die niet door de mol zelf gegeven werd (volgen jullie me nog? :P).
Al is Gijs de Mol, dan was het niet omdat Roeland ziek werd, maar dan was zijn executie en terugkomst gewoon al allemaal geplanned.

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #127 Gepost op: 30-01-2005, 19:31:10 »

Door de aftiteling heen zag je de shot van de avond ervoor dat Gijs een hotelkamer toegewezen kreeg. Hij zou bij Roeland slapen, maar zijn bed was nog leeg. Sander bood toen vrijwillig aan om bij Gijs te gaan slapen.

Volgens mij was zijn bed niet nog leeg, maar was Roeland al weg...?
No Milk today???

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #128 Gepost op: 30-01-2005, 19:35:21 »
Roeland lag op dat moment nog in het ziekenhuis, en men dacht toen nog dat hij terug zou komen.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2005, 19:40:03 door Wilm »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Dr. dennis

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 31-01-2005, 09:47:18 »
Hoeveel duidelijker moeten de musicale hints nog zijn?

Hint 1: Never Say Goodbye
Hint 2: Elevation

Dat kan toch alleen Gijs zijn? Of is dat te simpel?

Offline DEuk257

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 31-01-2005, 10:17:23 »
Inderdaad Dr Dennis!

Er wordt ook gesproken over een hint mbt een bom....Wat dacht je van het programma Boobytrap!! ::vergroot::
Enne...wat is er nou mooier dan kandidaten een opdracht voor je te laten mislukken. De aanwezigheid van de mol was niet eens nodig...een telefoontje was voldoende om onrust te zaaien.
Heb nog een aanwijzing, maar die is wel heeeel ver gezocht. In het begin van het de aflevering laten ze de deelnemers zien. Daarin zit Gijs in een helicompter. Wanneer hij zijn hoofd naar rechts draait (voor de kijkers naar links) dan staat er naast zijn hooft een pijltje. Hij wordt gewoon aangewezen  ::rofl::

Nah, ik hoor wel wat jullie ervan vinden  ::joehoe::

Offline Kaz

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 31-01-2005, 11:09:18 »
Gijs is de mol!

In eerste instantie was Roeland de mol maar omdat hij echt heel ziek was moest hij eruit. De mol eruit!!! Dat kan niet. Dus moest er een nieuwe mol komen en de beste oplossing was om Gijs hiervoor te vragen. Nog een aanwijzing dat Roeland de mol was: Bij de trein opdracht was Roeland er niet bij en zou de opdracht dus niet gesaboteerd kunnen worden. Daarom werden er een aantal deelnemers gebeld met de opdracht om de opdracht te saboteren. Dus Roeland was de mol en nu is Gijs de MOL!!!

Offline Freek

• Forumlid
  • Delta Goodrem
« Reactie #132 Gepost op: 31-01-2005, 11:52:00 »
Gijs is de mol!

In eerste instantie was Roeland de mol maar omdat hij echt heel ziek was moest hij eruit. De mol eruit!!! Dat kan niet. Dus moest er een nieuwe mol komen en de beste oplossing was om Gijs hiervoor te vragen. Nog een aanwijzing dat Roeland de mol was: Bij de trein opdracht was Roeland er niet bij en zou de opdracht dus niet gesaboteerd kunnen worden. Daarom werden er een aantal deelnemers gebeld met de opdracht om de opdracht te saboteren. Dus Roeland was de mol en nu is Gijs de MOL!!!

Nou ik denk niet dat ze zomaar even een nieuwe mol nemen! Het zou kunnen, Gijs zou wel een hele goeie mol zijn! Maar ik denk niet dat hij terug is omdat Roeland de mol was, en nu hij...
Some light in your eyes...

Offline screen66

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 31-01-2005, 14:18:25 »
Gijs is de mol

Kijk ook naar de eerste musicale tip. Never say Goodbye. Had Gijs dus niet hoeven doen.
Doordat de mol niet met de trein meegaat gaan alle kandidaten andere kandidaten verdenken. Dit wordt extra in de hand gespeeld door Yvon, Jim en Isabel een voordeel bij de volgende executie in het vooruitzicht te stellen. Hoe bedoel je een goede afleidingsmanoevre.

Offline lynnlynn

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 31-01-2005, 16:26:48 »
Elevation is wederopstanding? Zou dus kunnen, tenzij Roeland alsnog terugkomt...

Offline Dr. dennis

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 31-01-2005, 19:28:30 »
Elevation is wederopstanding? Zou dus kunnen, tenzij Roeland alsnog terugkomt...
Ik denk eerder dat het slaat op de lengte van Gijs. 1,96 m was het toch?
Elevation betekent hoogte, bovendien komt er in het nummer ook in zin voor als: "high, higher than the sky,..."

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #136 Gepost op: 1-02-2005, 08:45:39 »
Elevation betekent 'verhoging, verheffing' (Kan in letterlijke danwel figuurlijke zin des woords worden gebruikt).

In dit kader lijkt het me niet plausibel dat het te maken heeft met de lengte van iemand.
Dat lijkt me:
1. geen steek houden met de lettelijke betekenis
2. niet analoog de eerdere muzikale hints die nogal wat complexer in elkaar bleken te zitten ;)
Zeker gezien de hoeveelheid aan informatie waarover we nu beschikken (over de kandidaten) t.o.v. eerdere series lijkt dit niet zo logisch.
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline GerdaZ

• Forumlid
  • to mol or nor to mol that's the question
« Reactie #137 Gepost op: 1-02-2005, 10:14:57 »
Gijs is de mol!
Dit verklaart waarom in de laatste aflevering geen executie plaatsvond. Er was in die aflevering namelijk geen mol waarover vragen gesteld konden worden!!!!!!!!!!!! >:D

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #138 Gepost op: 1-02-2005, 11:56:22 »
En daarom hebben ze Roeland maar even geinfecteerd? Lijkt me een beetje cru :-\\
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 1-02-2005, 12:06:00 »
stel dat roeland de mol is, en stel dat ie echt ziek geworden is, en stel dat je verder wil met je productie, dan moet je toch een ander verheffen tot mol. De mol neemt immers nooit afscheid.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”