Auteur Topic: Gijs is niet de mol!  (gelezen 71401 keer)

Offline lilith

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Gijs is (niet) de mol!
« Reactie #180 Gepost op: 5-02-2005, 10:40:36 »
Ik vind wel dat Gijs zich op bepaalde momenten als een mol gedragen heeft.

Bij het verdelen van de koffers± zie je Gijs als eerste een koffer pakken. Later zegt Isabelle dat Gijs een koffer van 3000 euro in haar handen heeft gegeven.
Toch zien we Gijs in de stad met nog een koffer lopen.
Hij heeft er dus 2 gepakt. Hij gaat er op een gegegven moment ook op zitten.
Zou hij weten in welke de 3000 zit of maw zit er in de koffer van Isbelle wel de 3000= We zullen het niet weten.

Gijs zeurt alsmaar dat er teveel chaos en te weinig leiding is.
Als MM duidelijk maakt dat hij zich niet gehoord voelt, begint hij gelijk met zijn stokpaardje± zeg dan wat jullie willen.....

Maar als er dan iemand is die iets wil, probeert hij het tegen te houden.

Theorie± Gijs weet dat zijn koffer de 3000 bevat en wil deze niet meer uit handen geven.
Hij heeft Isabelle doen geloven dat zij de 3000 had.... en daarmee dus de groep.

Zien jullie hier iets in
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Eirc

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
« Reactie #181 Gepost op: 5-02-2005, 12:14:20 »
Gijs is verre van stressbestending.
De groep valt regelmatig uiteen door het chaotische gedrag van bn'ers die gezamelijk moeten opereren. Gijs vormt daar een belangrijke factor in. Hij is erg hectisch, en belandt snel in eindeloze discussies, als er eigenlijk snel gehandeld dient te worden.
Hij ook erg makkelijk in het beoordelen van zijn medespelers, terwijl hij zelf niks heeft/hoeft te ondernemen. Ik verwacht van de mol niet dat hij/zij bij alle fouten zijn medespelers confroteert. Rustig voorbij laten gaan, zodat zij dat ook bij jou zullen doen.
Hij is veel te hectisch om te mol te zijn. De mol dient meer kalmte te kunnen bewaren (niet altijd aan de buitenkant, maar wel van binnen), dat lukt Gijs vrijwel nooit.
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Wie is de nol

• Forumlid
« Reactie #182 Gepost op: 5-02-2005, 12:22:33 »
Gijs lijkt mij de mol niet, hij is al uit het spel geweest en heeft in afl. 4 geen mollenstreken kunnen uithalren d8 ik ( hij zat niet in een van de vrachtwagens en bij het spel met de koffers kwam hij ook niet met ideeen of tactieken

Offline xmoix

• Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 5-02-2005, 12:25:55 »
raar dat Gijs opeens het geld wou beheren!

Offline Gerrit K

• Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 5-02-2005, 12:34:43 »
Raar dat Yvon niet protesteerde... Niemand heeft geteld, dit komt haar misschien wel heel goed uit.

Offline Wie is de nol

• Forumlid
« Reactie #185 Gepost op: 5-02-2005, 12:35:40 »
dat geld was inderdaad wel verdacht ja

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #186 Gepost op: 5-02-2005, 12:41:06 »
Ik krijg de indruk dat Gijs het liefst elke keer voordat ze aan een opdracht beginnen een vergadering zou willen beleggen. Dat doen ze natuurlijk niet en als vervolgens het plan niet helemaal duidelijk is, loopt hij alleen nog maar te roepen en neemt hij nauwelijks meer deel aan de opdracht.

Offline dutchtea

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 5-02-2005, 13:55:15 »
Of hij kan goed acteren, wat natuurlijk niet uitgesloten is bij een programma als de mol, maar volgens mij is Gijs niet stressbestendig genoeg om de Mol te zijn. Ik vond zijn houding niet echt leuk afgelopen aflevering. En dat ie de mol is geloof ik al helemaal niet! En waarom beheerde hij ineens de pot? ???
thea

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #188 Gepost op: 5-02-2005, 14:04:59 »
De enige molactie die ik nu van Gijs kan bedenken is dat hij die koffer met 3000 euro in Isabelle's handen duwt. Als dat tenminste klopt. Als Mol wist hij dan natuurlijk dat zij zou proberen de opdracht te laten mislukken en op die manier zou er dan het meeste geld uit de pot verdwijnen.

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 5-02-2005, 14:24:34 »
Misschien al gepost, maar is iemand de laatste zin uit Yvonne's dagboek opgevallen?

"Maar waarom liggen die mensen die dachten dat ík de mol ben er eigenlijk niet uit?"

Wie bedoelt zij? Alleen Gijs verdacht haar toch en die viel wel uit? ???

Offline screen66

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 5-02-2005, 14:48:07 »
Ik blijf ervan overtuigd dat Gijs de mol is.
Het plan om hem terug te laten komen was van tevoren opgezet. Past ook prima in de planning van de spelletjes in de Nderelandse gemeenschap.
Dat Roeland ziek wordt is iets wat kan gebeuren, maar daar moeten we niet te veel aandacht aan geven.
Musicale hints passen tot nog toe goed. (Never say goodbye, elevation en fabeltjeskrant; Mol hoeft geen gedag te zeggen, mol herrijst en zijn eliminatie is een fabeltje)

In proef met vrachtwagens zijn er maar 4 kandidaten betrokken. Dus erg weinig kansen voor de mol.

Gijs gaat geld beheren. (Kennelijke goed naar George gekeken)

Na het invullen van zijn test zie je Gijs opstaan met een vertrokken gezicht. Waarschijnlijk moeten wij denken dat hij last heeft van zijn been. Maar ik vind het geen brillante acteerprestatie. Gedurende de hele aflevering zie je hem af en toe een beetje aanstellerig doen over zijn been. De eerste de beste saoppie acteert dat beter.

GIJS IS DE MOL

Offline Reninho

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 5-02-2005, 14:50:15 »
Nee man de mol kan toch nooooit geelimineerd worden???
Bovendien lijken zijn scheldpartijen en ergernissen wel heel echt dus naar mijn mening is hij gewoon een leuke deelnemer!

Offline screen66

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 5-02-2005, 14:53:46 »
ZIjn ergernissen en scheldpartijen zijn een fantastische manier om gestructureerd overleg te ondermijnen.
Daarnaast is hij de gene die uiteindelijk met de koffer met 3.000 euro rond liep en hem pas na lang aandringen aan MM wilde afgeven. En dat pas nadat MM had aangegeven dat hij de koffer niet zo gaan verwisselen.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 5-02-2005, 15:11:15 »

Daarnaast is hij de gene die uiteindelijk met de koffer met 3.000 euro rond liep en hem pas na lang aandringen aan MM wilde afgeven. En dat pas nadat MM had aangegeven dat hij de koffer niet zo gaan verwisselen.
Da's toch niet waar? Volgens mij had Jim uiteindelijk de 3000 euro. Gijs liep volgens mij steeds met de 1500 rond.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #194 Gepost op: 5-02-2005, 15:23:59 »
Da's toch niet waar? Volgens mij had Jim uiteindelijk de 3000 euro. Gijs liep volgens mij steeds met de 1500 rond.
Isabelle was zelf al weggehold zonder koffer, waarna Gijs er voor zorgt dat ze de koffer van 3000 euro alsnog krijgt. (Gijs zit trouwens op gegeven moment bovenop de koffer van 1500 euro.)

Offline Connie_1983

• Forumlid
« Reactie #195 Gepost op: 5-02-2005, 18:29:20 »
misschien dat Gijs de pot mag beheren juist omdat hij uit het spel is geweest, de rest van de groep denkt 'oh Gijs was eruit en is weer terug, dus is niet de mol. Hij is de enige waarvan we denken dat hij niet de mol is en dus de enige die we met de pot kunnen vertrouwen.'

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #196 Gepost op: 7-02-2005, 03:56:42 »
Is Gijs nu eigenlijk tijdelijk terug?

Gezien het spel waardoor hij terugkwam het zgn Mystery-Box niet bestaat, wel het Mystery-Guest.

Hij zou dan te gast zijn, om welke reden dan ook, en niet als volwaardig kandidaat meedoen, hetgeen ook bijna niet kan omdat hij nog steeds last heeft van zijn been.

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #197 Gepost op: 7-02-2005, 08:58:29 »
Jaja, als je het beeldje voor beeldje bekijkt zie je dit ene beeldje er tussen zitten!!

Gijs heeft bij Radio 538 gezeten. Zie foto op http://www.radio538.nl/538/radio538/geschiedenis/index.jsp?jaar=2003

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #198 Gepost op: 7-02-2005, 09:51:51 »
Ik meen mij te herinneren dat ook Sander bij 538 heeft gewerkt.

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 7-02-2005, 10:32:55 »
Is Gijs nu eigenlijk tijdelijk terug?

Gezien het spel waardoor hij terugkwam het zgn Mystery-Box niet bestaat, wel het Mystery-Guest.

Jawel hoor. Het spel zat als onderdeel in de Showbizzquiz van Ron Brandsteder, zonder lampjes, maar met 'ja' en 'nee'. (eind jaren zeventig)