Auteur Topic: Gijs is niet de mol!  (gelezen 71414 keer)

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Gijs is (niet) de mol!
« Reactie #240 Gepost op: 13-02-2005, 17:57:14 »
Tja wanneer lacht Gijs niet.. ::ohno:: Hij lijkt alles wel erg grappig te vinden eigenlijk.
Praten we over dezelfde "ik ga het zo niet trekken" Gijs.  ???

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #241 Gepost op: 13-02-2005, 18:38:30 »
Moet nu denken aan het dagboek van Julien, waar hij en Ferdi zich verbazen over de allereerste opdracht, volgens hen zijn ze wat tijd betreft erg gematst door de crew (dachten zeker een half uur, om de 1e opdr. zeker goed te laten verlopen), dat kunnen ze hier natuurlijk ook doen als werkelijk blijkt dat Gijs echt zo veel last heeft van zijn knie, wij als kijkers hoeven dat natuurlijk niet perse te zien, want hier ging het zelfs echt maar om enkele minuten. En dan nog te denken aan Gijs zijn (gepeelde?) gedrevenheid. ??? Zou hij echt niet harder hebben kunnen lopen? hebben we hem echt niet in een ander opdracht harder zien lopen?

Dat hadden ze wellicht kunnen doen als het echt overduidelijk en alleen maar door de knie van Gijs zou mislukken.
Echter voor zover ik heb kunnen nagaan zijn beide groepen sowiezo niet langs de goede pleinen gestuurd en het was maar de vraag of die laatste paar honderd meter hardlopen genoeg zou zijn geweest om allemaal binnen de tijd aan te komen.
Ze zaten al heel erg krap aan de tijd toen de 2 groepen elkaar ontmoetten.
De laatste opdracht is dus niet (alleen) door Gijs mislukt.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline muldvarp

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #242 Gepost op: 13-02-2005, 20:51:05 »
Dat hadden ze wellicht kunnen doen als het echt overduidelijk en alleen maar door de knie van Gijs zou mislukken.
Echter voor zover ik heb kunnen nagaan zijn beide groepen sowiezo niet langs de goede pleinen gestuurd en het was maar de vraag of die laatste paar honderd meter hardlopen genoeg zou zijn geweest om allemaal binnen de tijd aan te komen.
Ze zaten al heel erg krap aan de tijd toen de 2 groepen elkaar ontmoetten.
De laatste opdracht is dus niet (alleen) door Gijs mislukt.

Dat is ook wat ik bedoel, ze laten ons denken alsof het Gijs zijn schuld is. Doordat ie niet harder kan/wil lopen lijkt het een mollenstreek van Gijs. Als ie echt de mol was en hij kan idd niet hard lopen dan zouden ze dit niet zo in beeld gebracht hebben denk ik. Dus als de opdracht alleen maar leek te mislukken door het lopen van Gijs, dan hadden ze m.i. wel iets geregeld met die tijd.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #243 Gepost op: 13-02-2005, 23:06:17 »
Voor iedereen die denkt dat Gijs de mol is...

Op de avond voor de links/rechts/controlefreak opdracht als Yvon bezig is om te proberen een controlefreak te zijn, zegt Gijs ook een controlefreak te zijn, maar hij doet amper iets om ook echt in die groep te komen. Met zijn knie is het namelijk veel beter om in 1 van de loop groepen te zitten.

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #244 Gepost op: 14-02-2005, 06:19:25 »

Op de avond voor de links/rechts/controlefreak opdracht als Yvon bezig is om te proberen een controlefreak te zijn, zegt Gijs ook een controlefreak te zijn, maar hij doet amper iets om ook echt in die groep te komen. Met zijn knie is het namelijk veel beter om in 1 van de loop groepen te zitten.

Ja ok als hij de mol is weet hij dat, anders natuurlijk niet ;)
Ik denk dat Yvon en Lottie wel hebben doorgedrukt om in de controlroom te komen ::jaja::

Praten we over dezelfde "ik ga het zo niet trekken" Gijs.  ???

Ja idd maar dat hoeft geen non-sequitur te zijn. Er werd gezegd dat de sfeer in d egroep aangenamer/ meer ontspannen was en dat zie je in de aflevering mi ook wel terug. Gijs kan met name niet tegen die non-besluiten, dat lijkt hem te irriteren. Het kan verdacht zijn maar het hoeft niet (hij kan zichzelf ook juist door die relaxed-geamuseerde opstelling verdacht willen maken).

Zeg niet dat het niet vreemd is wat hij doet, want hij veroorzaakt eerst veel tumult en stennis in de groep, en nu ineens is alles koek en ei (miss omdat hij zelf mede de oorzaak was van de mislukking..) maar het hoeft geen tegenstrijdigheid te zijn (Gijs lijkt me sws iemand met een kort lontje, eigenlijk. En als hij een typische Ram is, dan houdt hij sws niet lang aan bepaalde emoties vast ;)).
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #245 Gepost op: 14-02-2005, 10:47:18 »

Maar de MOL weet alle opdrachten van tevoren. Dus dan kan Gijs gedacht hebben: "Ik ga mooi in dat loopgroepje en dan kan ik de opdracht mooi verzieken"

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #246 Gepost op: 14-02-2005, 12:39:33 »
Ik denk dat als Gijs de mol was geweest, ze gezien zijn knie, de opdracht met een half uur verlengd zouden hebben. Je hebt niks aan een mol die zich forceert.
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #247 Gepost op: 14-02-2005, 14:33:34 »
Ik denk dat als Gijs de mol was geweest, ze gezien zijn knie, de opdracht met een half uur verlengd zouden hebben. Je hebt niks aan een mol die zich forceert.

:D :D laat de kandi's zich maar lekker forceren ;)
Denk dat het best wel meevalt met die knie, maar ik denk niet dat Gijs de mol is.
Dit komt natuurlijk wel heel goed uit om zich verdacht te maken..Maar denk ook dat de productie gaat ingrijpen als Gijs zijn knie niet zou mogen belasten.
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #248 Gepost op: 14-02-2005, 14:36:28 »
Maar het zouden wel flauw zijn als alle mollenstreken neerkomen op: ik heb au aan mijn knie dus ik kan niet:
-hard lopen
-door een grot kruipen
etc etc

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #249 Gepost op: 14-02-2005, 14:40:28 »
Maar het zouden wel flauw zijn als alle mollenstreken neerkomen op: ik heb au aan mijn knie dus ik kan niet:
-hard lopen
-door een grot kruipen
etc etc

Helemaal mee eens, zou het zeer slap vinden als Gijs de mol zou zijn..Lees dagboek 2 nog maar eens. Daar heeft de mol het over Gijs. En over door de grot kruipen, wat de mol dus blijkbaar deed. Dus lijkt me raar als hij nu nog mol is.
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #250 Gepost op: 14-02-2005, 14:41:35 »
Goed: Gijs strepen we door als mol     ::zwaai::

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #251 Gepost op: 14-02-2005, 18:24:42 »
Maar de MOL weet alle opdrachten van tevoren. Dus dan kan Gijs gedacht hebben: "Ik ga mooi in dat loopgroepje en dan kan ik de opdracht mooi verzieken"
Dat is precies wat ik bedoelde...

Voor iedereen> voor de duidelijkheid ik begon mijn post met "Voor iedereen die denkt dat Gijs de mol is..." omdat ik het zelf niet denk. (Wel grappig dat sommigen reageerden al of mijn post een argument tegen Gijs was (wat het niet was.) En dat anderen denken dat ik denk dat gijs de mol is (wat ook niet zo is.) Misschien moet ik is wat duidelijker typen.

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #252 Gepost op: 14-02-2005, 20:01:13 »
Gijs werd toch uitgemaakt voor Pina? Deenigeechte was op de chat toch online eest als Bert en dan als Ernie... ::vergroot::
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #253 Gepost op: 14-02-2005, 20:18:29 »
Stel Gijs is de mol en hij is ongelukkig gevallen waardoor hij niet meer hard kan lopen. Wat moet er dan gebeuren? Hulpmollen inschakelen misschien, communicatie verstoren, het juiste koffertje aan de juiste hulpmol aanreiken, etc.

Weet je wat ik nou vreemd vind, als Gijs niet goed kan lopen en daardoor de proeven verstoort, waarom valt hij dan niet gewoon af. Yvonne v/d Hurk heeft ook min of meer aangegeven dat ze de eer aan haarzelf heeft gehouden. Sterker nog "lamme" Gijs is zelfs teruggehaald.

Kortom de programmamaker zadelt ons met een manklopende mol/kandidaat op. Persoonlijk vind ik een manklopende mol leuker dan een manke kandidaat, die er dan zo nodig in moet blijven voor de kijkcijfers, is het tenminste nog ergens goed voor (niemand gelooft in een kreupele mol).

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #254 Gepost op: 14-02-2005, 21:35:34 »
Stel Gijs is de mol en hij is ongelukkig gevallen waardoor hij niet meer hard kan lopen. Wat moet er dan gebeuren? Hulpmollen inschakelen misschien, communicatie verstoren, het juiste koffertje aan de juiste hulpmol aanreiken, etc.

Weet je wat ik nou vreemd vind, als Gijs niet goed kan lopen en daardoor de proeven verstoort, waarom valt hij dan niet gewoon af. Yvonne v/d Hurk heeft ook min of meer aangegeven dat ze de eer aan haarzelf heeft gehouden. Sterker nog "lamme" Gijs is zelfs teruggehaald.

Kortom de programmamaker zadelt ons met een manklopende mol/kandidaat op. Persoonlijk vind ik een manklopende mol leuker dan een manke kandidaat, die er dan zo nodig in moet blijven voor de kijkcijfers, is het tenminste nog ergens goed voor (niemand gelooft in een kreupele mol).
Ik zou het erg knap van Gijs vinden als hij de mol is en het blijkt dat hij helemaal niet mank was.  :P

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #255 Gepost op: 14-02-2005, 21:45:47 »
Als Gijs het faked dan is hij uiteraard de mol. Daar is geen enkel probleem mee. Maar wat nu als hij het niet faked? Ik zou daar minder moeite mee hebben als hij de mol is. Is hij een kandidaat dan moet hij opstappen, als hij niet meer behoorlijk aan de opdrachten mee kan doen. Het is tenslotte een afvalspel en dit lijkt me een goede reden om af te vallen.
Bovendien had hij in dat geval toch niet terug hoeven komen ?
« Laatst bewerkt op: 14-02-2005, 23:52:52 door Castor_en_Pollux »

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #256 Gepost op: 15-02-2005, 11:58:21 »
Het past bij het spel, want Gijs blijft verdacht door zijn zere knie. Daarom is het niet erg dat hij niet is afgevallen. Daarbij worden de opdrachten al ver van te voren bepaalt, het zat er waarschijnlijk al wel dik in, dat de eerste afvaller dmv. de mystery box een kans kreeg om terug te komen.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #257 Gepost op: 15-02-2005, 12:42:34 »
Het past bij het spel, want Gijs blijft verdacht door zijn zere knie. Daarom is het niet erg dat hij niet is afgevallen. Daarbij worden de opdrachten al ver van te voren bepaalt, het zat er waarschijnlijk al wel dik in, dat de eerste afvaller dmv. de mystery box een kans kreeg om terug te komen.
In tegenstelling tot wat je hier zegt, zie ik in je wegstreeplijstje dat je hem af laat vallen, en is hij dus niet meer verdacht bij jou door zijn fysieke handicap. :)

Hoe zit dat nou precies?  ;)

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #258 Gepost op: 15-02-2005, 12:46:35 »
Hij blijft verdacht in het spel, ik zie er doorheen  ::tandpastasmiley::  :P (het is een waku-wakumol)

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #259 Gepost op: 15-02-2005, 12:55:20 »
Hij blijft verdacht in het spel, ik zie er doorheen  ::tandpastasmiley::  :P (het is een waku-wakumol)

Dan ziet een overgrote meerderheid er doorheen (bv. WIDM-pool 7 van de 129 deelnemers stemmen op Gijs als mol).

Dan heeft de programmamaker een kandidaat die vrijwel niemand meer serieus neemt als mol in zijn programma gehandhaafd. Wiens manklopen wel door een aantal als storend wordt ervaren (zie oa. eerdere posts in dit topic).
Hoe verklaar je dit dan, een volkomen verkeerde inschatting van de programmamaker?  ;)
« Laatst bewerkt op: 15-02-2005, 13:00:33 door Castor_en_Pollux »