ah, ik aflevering 1 net zitten te kijken
maar inderdaad je krijgt niet haar gezicht te zien, EN het is ONDER water...
Hier is wat ik ook al in afl. 5 poste, let op lottie. Ze misleidt echt:
Ik heb ff stukken van de telefoongesprekken tijdens de tweede opdracht uitgetypt.
Jim belt naar Yvon:
J: Weet je nog waar die art dinges waar we gisteren waren, kun je die vinden op de kaart? Die eh art school zeg maar?
Y tegen L: Kunnen wij die Art school vinden waar we gisteren waren.
L:
Art museum is dat het?Y tegen J: Was dat het museum?
L (wijst op kaart) tegen Y: Dat is hier
J: die school waar we gister waren
Y:
Performing Arts center was het dat?
J:
Ja, ja, dat ja.Y: Ja dat heb ik gevonden
J: is dat Light Square?
Y: Nee, helemaal niet!
J: Helemaal niet zelfs.
Y: 3 blokken daarvan vandaan
verdacht:
-Jim vraagt duidelijk naar artschool maar Lottie maakt daar direct arts museum van. (dom of mol?). Daarna komen ze met performing arts center op de proppen.
nb: de naam van de art school is ook idd performing arts center (bron: widm.nl)--
Sander belt lottie: In hoeverre moeten wij binnen de tijd iets doen?
L: Anderhalf uur
S: nee dat is ons niet, dat is ons niet uitgelegd. Wij hebben helemaal geen uitleg.
L: Ja (moeilijk verstaanbaar) jim uitgelegd
Y tegen L: Ik heb alles uitgelegd net!
S: Tijd is anderhalf uur
J: Oh mijn god. Dus dan moeten we er maar ens wat vaart tegen zetten inderdaad.
Opvallend:
- Lottie zegt alleen maar: Anderhalf uur. En daarna: ik heb aan jim uitgelegd, waarop Yvonne roept: ik heb net alles uitgelegd! --
volgend shot - groep van jim loopt buiten.
J: [sarcastisch] Dat zal light Square zijn
I: [sarcastisch] Ja, bij de kunstacademie
J: [sarcastisch] Ja dat is inderdaad wel een beetje vaag he?
J aan telefoon: Jim ja.. eh nou dit dat eh Yvon die zei daarnet dat dat Light Square heel ver is van de Art school waar we... waar we gister geweest zijn
-- knip biecht yvon --
Ik had naar het plein moeten kijen inlaats van de artschool te zoeken. Da's stom maar dat is geen mollenstreek - ik kan gewoon geen kaartlezen.
--
J: maar volgens mij is die art school OP Light Square
L: Ja, dat klopt
J: OK
L: De Art School is op Light Square
J: zou je haar dan even diep in de ogen kunnen kijken en uitvinden waarom ze dat ongelooflijk verkeerd heeft gezegd?
L tegen Y: Waarom heb jij gezegd dat het zo ver (wijst op kaart) was van Art School?
Y kijkt op kaart. ... dat heb ik niet gezegd. - Ik heb art MUSEUM gezegd.
L blijft stil en kijkt naar kaart.
--
opvallend: geen enkele reactie van Lottie wanneer art museum en art school verward blijken te zijn. Beiden blijven stil.
Dit hele stukje is trouwens gek als je het naast het eerste stukje legt. Lottie is degene die Art Museum heeft gezegd. Later werd center of performing arts ook genoemd, maar blijkbaar hebben ze op de kaart toch de locatie van art museum gezien (Het is drie blokken verder). --
Gijs heeft aanwijzing gevonden, MM belt met Lottie:
MM: de anwijzing is 240
L: de aanwijzing is 240
MM: Dat [onverstaanbaar]
stond op een papier van de molL: OK
ik krijg een andere lijn nu binnen tegelijkertijd maar nu moeten jullie dus door naar Hind Marsh Square.
--
Sander belt naar Yvonne
S: Hallo met sander. Weet jij al iets an de andere groep wat die aan aanwijzingen gevonden hebben?
Y: die hebben 240 gevonden {nb: hier is het befaamde "M" shot te zien)
S: 240. OK en op wat voor manier?
Y tegen L: op wat voor manier was het?
L: stil. Eh. OK. eh...
schiet in de lach.. Marc Marie zei eh... Ja dat weet ik eigenlijk niet.
giechelY tegen S: Dat weet ze niet
L:
lachend: nee!
L: Op een briefje van de mol
lacht giechelend: ik weet het echt niet.
het volgende lijkt er direct achteraan gekomen maar volgens mij is dit een later gesprek tussen Yvon en Lottie, zonder Sander aan de telefoon
Lottie doet MM na: Ja dus ik het ehm gevonden op dit ehm nja van de mol, nou ik ga, dag!
lachtplotseling serieus: Ik heb niet goed geluisterd. Of er zat een wisselgesprek doorheen.
Ik heb alleen "van de mol" gehoord.
--
opvallend:
- Lottie herhaalt aanwijzing en stuurt groep dan snel door naar volgende plein en kapt gesprek snel af.
- Lottie zegt dat ze een andere lijn binnenkrijgt, door de montage lijkt sander ook te bellen maar Y heeft dan de telefoon en niet Lottie.
-de stemmingswisselingen van lottie van lachend naar serieus.
- MM heeft wel degelijk op een briefje van de mol gezegd
- het was lottie die daarna toen het gesprek direct afkapte met 'er is een wissel gesprek'