ja sorry, dat had ik een beetje onduidelijk gezegd.
dit was in de aflevering waar ze strootje gingen trekken wie stoker, vriend, collega was. Gingen ze stemmen of ze strootje zouden trekken.
Dit is een erg fanatiek gesprek als je het nog eens nakijkt, waar iedereen aan tafel aan meedoet, alleen lottie blijft stilletjes eten.
dan hoor je op de achtergrond Yvon (?) aan lottie vragen (zoiets): en jij dan, wil jij niet stemmen? en lottie zegt dan heel onverschillig "oh maakt maakt mij niets uit"
later als angela zegt: we hebben een stoker nodig want roeland is te ziek om mee te doen steekt lottie meteen haar vinger op en zegt: Oh dat wil ik wel doen, maakt mij niet uit. (als het haar echt niets uit zou maken zou ze passief blijven en anderen voor laten gaan, en anders iemand haar laten aanwijzen: lottie ga jij maar - oh ok, maakt mij niet uit) -- snap je, 'maakt mij niet uit' zeg je niet als je initiatief neemt!
later als het over 'sterk in de schoenen staan' gaat, gaat lottie wel op 1 been staan en laat zien hoe evenwichtig zij is - en bij de controlfreak vraag begint ze out of de blue tijdens het eten: "ik vind mezelf wel een controlfreak"
(bij de vorige geposte screenshots is dat)
er viel me nog iets op overigens. Angela zegt in de opdracht: vind en communicatiemiddel om te overleggen welke zakken wel of niet gepakt moeten worden.
Dan komt er een shot waar je MM, Isabelle en victoria ziet overleggen naast de trein, op het perron. Je hoort de stoomfluit en lottie komt ademloos aanrennen vanuit de richting van de locomotief. "ik hoorde puup puup, is dat een communicatiemiddel?"
Dit lijkt me zo of ze heeft gevraagd aan die machinist of 'ie even aan die fluit wil trekken zodat zij dat als communicatiemiddel kan gebruiken - want hoe kom je er anders dan op? - speculatie maar vond het zo raar dat lottie aan kwam rennen terwijl de anderen er al stonden - wat had zij dan nog gedaan?