Het is een zeer grote vraag of de antwoorden van de mol worden meegerekend of niet (los ervan of Lottie nue de mol is of niet).
Bij de laatste test hadden ze 38% van de vragen goed, dit betekent dat 45 of 46 vragen goed zijn beantwoord van de 120 die gesteld zijn.
46 maar dus.
De aflevering ervoor waren er door de vrijstelling van Lottie net zoveel vragen, ook 120 en toen haalden ze 40%, is dus 48 vragen goed (eigenlijk maar 45 want 3 foute antwoorden van Jim werden omgezet in goed).
De mol heeft dus een gigantisch machtswapen in handen bij de test omdat er maar zo weinig vragen door anderen goed worden beantwoord.
De mol kan zomaar even 20 vragen of goed, of juist fout beantwoorden.
Stel nu Lottie is de mol en de antwoorden van de mol tellen mee voor het percentage.
De vorige aflevering (afl.5) deed ze niet mee met de test vanwege vrijstelling.
De overige kandidaten (inclusief Victoria) hadden 48 van de 120 vragen = 40% goed (na correctie van de 3 van Jim eigenlijk maar 45 van de 120 = 38%)
De laatste aflevering (afl.6) hadden ze 45 of 46 van de 120 vragen goed = 38% (N.B. ik heb in het topic over aflevering 6 al eens uitgelegd dat ze de laatste test eigenlijk beter of net zo goed hadden gemaakt en dat er dus helemaal geen 2 afvallers zouden moeten zijn. Alleen door de 3 cadeau vragen van Jim valt het percentage hoger uit).
De mol kan de test het best beïnvloeden door afwel alles goed, danwel alles fout te beäntwoorden.
Het gemiddelde aantal goede antwoorden bij afl.5 was ongeveer 7,5. Ervan uitgaande dat Vicoria als afvaller daar duidelijk onder zit kan zij dus niet meer dan hooguit 3 of 4 vragen goed hebben gehad.
Door nu Lottie als mol te zien die de laatste test (zonder Victoria maar met Lottie) alles fout doet scheelt dat idd net die 3 of 4 vragen verschil tussen de vorige en de laatste test.
Conclusie:
Wat het maken van de test betreft zou het zeer wel mogelijk zijn dat Lottie de mol is. Ze heeft dan gebruik gemaakt van haar vrijstelling door de andere kandidaten op eigen kracht een percentage neer te laten zetten en doet bij de volgende test alles fout zodat ze nog onder het resultaat van de laatste afvaller (Victoria) komt en brengt daarmee met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid het percentage omlaag.
Er zijn echter een paar vragende kanttekeningen bij deze redenering.
1) Tellen de antwoorden van de mol wel mee voor het percentage?
2) Bij Jim werden 3 fout beantwoorde vragen goed gerekend maar hoe rekenen ze die door in het totaal (kan namelijk ook puur een individuele bonus voor Jim zijn, los van het totaal percentage)?
3 Wie is de mol? (als iemand me nu even de naam van de mol geeft via PM of zo dan kan ik mijn rekensom afmaken
).