Ben het wel met je eens.
Denk ook niet dat de makers zo ver zouden gaan, lijkt me ethisch te lastig.
Je kan ver gaan in het spel (zie Jantien op een vliegtuig , parachutesprong terwijl ze doodsangst had- eetc) maar dan moet dit wel de keuze van de kandidaat zélf zijn. Denk niet dat de Mol zover mag gaan als angsten echt versterken. Lijkt idd wel te ver gaand, is tenslotte een spel, dat weliswaar hard is. Maar een Mol die dat zou versterken zou ik niet echt een sympathieke mol vinden nee, en even uitgaande van de vorige twee series lijkt dat idd niet waarschijnlijk.
Vooraf proberen iemand van iets af te praten omdat hij angst heeft is iets anders - maar een angst 'aanwakkeren' lijkt me idd te ver gaan
::off-topic::
Let wel, ik vind dit soort opdrachten waarbij de angsten van mensen geëxploiteerd worden voor het maken van z.g. 'mooie tv' verwerpelijk en wat mij betreft gaat deze opdracht, als geheel, al de ethische grens over en kan de prullenbak in.
Om daarbinnen nog een nuancering aan te brengen is in mijn optiek overbodig.
Het is maar de vraag in hoeverre de kandidaten vrije keuze hebben, de groepsdruk is groot en wordt nog eens versterkt door het aanwakkeren van angst en achterdocht in de vorm van de aanwezigheid van een saboteur in hun midden.
:: off-topic::
Sander verwacht, omdat hij degene is die last heeft van claustrofobie, dat de mol met hem een team zal proberen te vormen. Lottie maakt in hetzelfde kader ook een dergelijk opmerking(di. de mol zal proberen Sander te beinvloeden).
Sander houdt ernstig rekening met de mogelijkheid dat Roeland de mol is en dat van hem geen hulp te verwachten is op het moment dat hij de tocht gaat maken, integendeel hij verwacht tegenwerking. Dit alleen al zal de druk op Sander fors doen toenemen en dan heeft de mol nog niet eens iets gedaan. Deze situatie wakkert sowieso Sander's angst aan. (In de praktijk leek het overigens met Sander's claustrofobie erg mee te vallen).
Wat zijn de mogelijkheden van Roeland ,gesteld dat deze de mol zou zijn, om te mollen Van te voren op Sander inpraten is een veel te verdachte aktie. Mi. is de hierboven beschreven mogelijkheid de enige manier om subtiel invloed op de opdracht uit te voeren, zonder dat de mol zichzelf verraadt. Uiteraard sta ik open voor suggesties.
Maar een Mol die dat zou versterken zou ik niet echt een sympathieke mol vinden nee
Misschien heet hij/zij daarom ook mol?