Ik vind het opvallend dat Roeland zich het minst van allen verdacht maakt, zowel bij de kijker als bij de kandidaten.
Zijn een-op-eentje met de kijker (waarin hij aangeeft alles te hebben gelogen en "dat de anderen dat niet doorhadden, dan hadden we alles gewonnen etc.") schept zo'n vertrouwen dat je hem niet verdenkt, een mol zou dat niet zeggen zou je denken.
Toch had Roeland zowel voor als nadat hij aan de beurt was ruimschoots de gelegenheid degenen naast hem te tippen alles te liegen, bovendien was het geld na hem direct weg, dus heeft hij niets gewonnen voor de pot.
Dan bij de nep-executie waarin hij zegt: "voor hetzelfde geld is dit een fuck-up", een mol zou dat niet zeggen op zo'n moment maar zijn mond houden, Roeland is de perfecte sociale mede-kandidaat met het hart op de tong ook tegenover de kijker, maar dat maakt hem niet minder verdacht, itt zou ik zeggen.
Roeland zal willen winnen, of iig er niet gelijk al willen liggen en om die reden zich net zo goed verdacht willen maken bij de anderen, en waarom zou hij gelijk al bij de 1e aflevering willen dat de kijkers hem afschrijven als mol?
Ik ben benieuwd of hij deze amicale houding blijft volhouden, in principe is hij dan net zo verdacht als alle anderen, zo niet meer.