Roeland was meerdere keren verdacht bezig imo.
Toen hij samen met de (al dan niet zgn) bange Sander de tunnel inging ging Sander voorop (dat is ook vreemd van Sander natuurlijk) terwijl, Roeland is forser, en indien hij voorop gaat kan hij makkelijk aan Sander laten zien dat je er zo door kan, door Sander voorop te laten was er misschien een kans dat Sander op gegeven moment bang zo worden en willen stoppen?
Het rare is ook, Sander was bang en kroop langzaam, op de beelden van aflevering 2 zie ik Roeland als een speer onder de grond schurken (alsof hij hier echt op geoefend heeft), dat klopt niet toch met een trage claustrofoob voor je kun je toch geen gang maken?
Ook kwam Roeland als laatste bij de tassen, (waarom 2 kandidaten een tas moeten missen is me een raadsel, niet leuk en why?) waardoor hij kon bepalen wiens tassen zouden achterblijven.
Roeland is een echte vrouwenman, en zou imo normaliter gekozen hebben de tassen van Victoria en Yvonne mee te nemen (vrouwen hebben meestal meer bagage 'nodig' dan mannen), maar hij nam die van Gijs en nog een man (weet even niet meer wie) mee, vreemd.
Ik ben er zeker van dat Victoria en Yvonne zeer teleurgesteld waren in de tassen-keuze van Roeland (en het feit dat hij dus bepaalde dat zij hun bagage moesten missen, toch werd hier NIETS over uitgezonden, alleen over het feit dat Lottie 2 tassen van Marc-Marie had meegenomen, opvallend, Roeland wordt niet verdacht gemaakt.
Ook bij het tonnen openmaken zie je alleen zijn armen.
Ookal omdat hij als hij de mol is misschien wist dat Gijs de vorige keer de laagste score had, en de tas van Gijs meenemen geen functie had (ik vermoed dat de tassen teruggekocht kunnen worden verderop in het spel?).
Hij was fantatiek aan het graven en vond voor het oog van de camera ik meen 2 keer een sleutel (wat weer vertrouwen wint), maar hij was even later wel als een razende tonnen aan het openen, en wilde ze eigenlijk allemaal open maken.
Bij het kampvuur melde Sander de mol aan het werk te hebben gezien bij de tonnen, hier ging Roeland gelijk op in en Sander liet zich overtuigen, hij kon nu 3 man beïnvloeden door deel te nemen aan het mol-gesprek.
Erg grappig hoe hij dat "dag gekke natte mollen" zei