Ik meen te kunnen aantonen dat die 'Roeland was Mol, maar werd ziek en nu is Gijs de vervang-mol' theorie geen steek houdt.
Het terugkomen van de 1e afvaller is naar mijn mening al op voorhand ingepland. Ze hebben alle opdrachten al gepland en er locaties en alles voor moeten regelen. Als Gijs last-minute terug moest komen om de mol te vervangen, dan zouden ze de executie wél door hebben laten gaan, omdat ze anders met een kandidaat te veel zitten! Anders komen ze 2 opdrachten te kort omdat ze dan een extra kandidaat erbij hebben!
Ik weet dat het moeilijk uitgelegd is...
Als die theorie waar is dat ze op het laatste moment Gijs terug laten komen om Roeland als mol te vervangen, zouden ze de executie dus wél door hebben laten gaan, omdat er normaal gezien de volgende aflevering 8 spelers moeten zijn voor de opdrachten die ingepland zijn voor 8 personen. Maar dat hebben ze niet gedaan... daarom: het was al op voorhand gepland dat, wie de afvaller ook zou zijn, terug zou komen.
Dat neemt echter niet weg dat Gijs nog steeds De Mol kan zijn en zijn eleiminatie in scene is gezet! Maar dat hij Roeland als Mol vervangt kan naar mijn bescheiden mening niet, rekening houdend met de inplanning van de opdrachten.