ik weet niet zo goed wat ik van jullie roeland-was-niet-ziek theorietjes vind maar hou wel in de gaten waar het spel eindigt
Niemand suggereerd dat Roeland niet ziek was zover ik kan lezen, alleen afgaande op de woorden van Roeland zelf en uit het programma e de site (dubbele virusinfectie, groot besmettingsgevaar, volgende dag teruggevlogen), dan zit daar geen logica in.
Ik denk dat Roeland wel ziek was, daar zag hij wel naar uit, dat hij uit de groep is gehaald vanwege besmettingsgevaar als voorzorgsmaatregel lijkt me ook logisch, maar de stelling dat het een mysterieus virus betrof (officiële site), Roeland zelfs in quarantiane moest (aflevering 3) en Roeland desondanks voor de eerstvolgende vlucht wordt geboekt (zijnde de volgende morgen) is niet logisch.
Dus of hij is niet teruggevlogen, of hij had geen besmettelijke virusinfecties onder de leden maar hebben de artsen hem dat wel wijsgemaakt (of vanwege de taalbarriere, voor zover daar sprake van kan zijn bij Engels) of de productie wilde geen enkel risico meer nemen na de val van Gijs en het uitvallen van Roeland, en hebben een verhaal geschetst dat logischerwijs niet kan kloppen.
Oftwel, Roeland zal echt wel ziek zijn geweest, maar hoe het nu precies zat is onduidelijk, de huidige versie is gewoon niet aannemelijk, geen enkele vliegmaatschappij neemt iemand die danig verzwakt is en een besmettelijke dubbele virusinfectie onder de leden heeft aan boord.