Auteur Topic: Marc-Marie is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 346779 keer)

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #260 Gepost op: 1-02-2005, 06:30:40 »
Inderdaad, vanuit het perspectief van de mol moest hij juist geraden worden als cabaretier... en zijn actie "eh mijn naam is ji..." (overigens geniaal vond ik het  ::rofl::) was daarom onmols.

Als Jim en Sander geen mol zijn, moesten zei juist proberen over te komen als cabaretier, zodat zij gekozen zouden worden. Ze deden daar niet echt veel moeite voor... Als ik in het panel zou zitten zou ik denken dat er uberhaupt geen cabaretier bij zou zitten.

::jaja:: ::jaja::

Kan echter ook een krediet actie van MM geweest zijn na de treinaffaire :)

Dus hetzij MM als mol, mollig bij trein, credit bij 'Wie van de Drie?', hetzij Mol Sander of Jim in beide opdrachten to some extent.

Overigens vond ik Sander hier wel redelijk geloofwaardig trouwens juist gezien zijn houding van relaxedheid en nergens inhoudelijk/ serieus op ingaan- als ik de betreffende persoon was en moest spelen het niet te zijn zou ik het ook zo vaag houden denk ik, zodat mensen denken dat jij het juist bent ::jaja::).

Hoewel er in de tweede opdracht mi niet veel te mollen valt omdat je afhankelijk bent van een jury (tenzij die in een complot zitten ga ik even niet van uit ;)) heb je wel dekking / plausibiliteit om dingen 'raar' /niet-plausibel te spelen (o.a. Sander, en in hogere mate bijv Jim en Isabelle mi).

Lijkt me algeheel beschouwd meer een credit-bouwen opdracht. Je kan dus niet al te serieus (consequentie wrsch maximaal 1000-2000 euro niet in pot) een opdracht proberen te vermollen zonder dat het erg opvalt, en zonder dat het grote consequenties heeft (de groep zal wrsch sws wel wat geld verdienen hier).
« Laatst bewerkt op: 1-02-2005, 06:45:32 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #261 Gepost op: 1-02-2005, 09:41:37 »
Vanavond toch eens op MM zitten letten en er valt me toch wel wat op;

Ook qua communicatie molt hij (ookal lijkt het dat Isabelle dat doet).
Hij kan alleen gebaren want te verstaan is hij niet, hij gebaart 4 zakken (rechterhand 4 vingers omhoog) en roept links (maar wijst met zijn rechterhand naar rechts (van hem uit bezien).
Hierdoor brengt hij de anderen achter hem in verwarring.

Zo heb ik het nog niet eens bekeken.  ::ok::  Het leek in mijn ogen echt dat hij 'links' gebaarde, maar gezien de reactie van Isabelle zou het best eens kunnen dat hij 'rechts' gebaarde. Daardoor is wat Isabelle zei ineens niet meer verdacht.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Gerrit K

• Forumlid
« Reactie #262 Gepost op: 1-02-2005, 12:18:33 »
Ik heb steeds maar het liedje Mr Blue Sky (ELO) in mijn hoofd vandaag...

Sun is shinin' in the sky
there ain't a cloud in sight.
It's stopped rainin'
ev'rybody's in a play.
And don't you know
it's a beautiful new day
hey
hey

Runnin' down the avenue
see how the sun shines.
Brightly in the city on the streets

Where once was pity. Mister Blue Sky
Is living here today
hey hey

Mister Blue Sky
please tell us why
You had to hide away for so long

Where did we go wrong?

Mister Blue Sky
please tell us why
. . .

Hey
you with the pretty face
welcome to the human race.
A celebration
Mister Blue Sky's up there waitin'
And today is the day we've waited for
hey
hey

Mister Blue Sky
please tell us why
. . .

Hey
there
Mister Blue
we're so pleased
To be with you look around

See what you do ev'rybody smiles at you.

Hey
there Mister Blue
we're so pleased
. . .

Mister Blue
you did it right

But soon comes Mister Night creepin' over

Now his hand is on your shoulder
never mind
I'll remember you this
I'll remember you this way.
Mister Blue Sky
please tell us why
. . .

Hey
there
Mister Blue
we're so pleased

Offline Ricardo3941

• Forumlid
« Reactie #263 Gepost op: 1-02-2005, 13:42:31 »
Dank je,
ik zit nu ook met 'welcome to the human race' in mijn hoofd.
MM speelt te opvallend de klungel. Dat is volgens mij zijn cabaret-typetje en niet hijzelf. Door klungelig te doen kan hij mollen zonder op te vallen. Een beetje als George vind ik. Het foute naam noemen in wie van de 3 was ook erg opvallend, waarbij hij weet zit te giebelen als een komiek. Dat ligt er zo dik bovenop, en nog pikt het panel dit niet op. Hij moet dit niet verwacht hebben

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #264 Gepost op: 1-02-2005, 13:55:08 »
MM speelt te opvallend de klungel. Dat is volgens mij zijn cabaret-typetje en niet hijzelf. Door klungelig te doen kan hij mollen zonder op te vallen. Een beetje als George vind ik.

Alweer die vergelijking met George...  >:(  Weet niemand dan hoe Marc-Marie is in zijn shows, op tv in programma's etc.? Precies hetzelfde, zoals hij in widm doet!! Dus lieve mensen: zullen we nu ophouden met de vergelijking tussen Marc-Marie en George? Er is geen enkele vergelijking, behalve dan dat ze een man zijn (en de mol  >:D)

::zwaai::

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #265 Gepost op: 1-02-2005, 13:59:26 »
Het foute naam noemen in wie van de 3 was ook erg opvallend, waarbij hij weet zit te giebelen als een komiek. Dat ligt er zo dik bovenop, en nog pikt het panel dit niet op. Hij moet dit niet verwacht hebben

Ja, ik vond dat ook enorm doorzichtig! Maar ja, hoe zou jij op Marc-Marie reageren als je hem niet kent?
No Milk today???

Offline Ricardo3941

• Forumlid
« Reactie #266 Gepost op: 1-02-2005, 14:06:28 »
Alweer die vergelijking met George...  >:(  Weet niemand dan hoe Marc-Marie is in zijn shows, op tv in programma's etc.? Precies hetzelfde, zoals hij in widm doet!!

Daar gaat het mij nu om. Redactie heeft aangegeven dat George hun beste mol was in het verleden. Op grote afstand gevolgd door de andere. Dus zijn ze op zoek gegaan naar iemand die daar op leek: MM. Juist omdat hij teveel op zijn typetje in zijn shows lijkt verdenk ik hem.

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #267 Gepost op: 1-02-2005, 14:21:18 »
Bij George was het zo dacht iedereen dacht dat hij zo was, maar Marc-Marie is volgens mij gewoon écht zo.
Met zulk opvallen molgedrag ( en het dan weglachen ) kom je m.i. wel weg als je in zo'n grote groep meedraait maar zodra de groep kleiner wordt lukt dat niet meer..
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline D**n

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
« Reactie #268 Gepost op: 1-02-2005, 14:23:06 »
George (afl 1-2005): "Maar dàt was gespeeeld"

En dat is het verschil tussen MM en G en waarom G een goede mol was en MM geen goede zou zijn :P
Take a glorious bite out of the whole world

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #269 Gepost op: 1-02-2005, 14:49:13 »
Daar gaat het mij nu om. Redactie heeft aangegeven dat George hun beste mol was in het verleden. Op grote afstand gevolgd door de andere. Dus zijn ze op zoek gegaan naar iemand die daar op leek: MM. Juist omdat hij teveel op zijn typetje in zijn shows lijkt verdenk ik hem.

Dat zou erg makkelijk zijn van de Avro, want elke mol is anders, dus ook Marc-Marie. Of ze allemaal goed zijn/waren dat is een andere vraag. Van de afgelopen Mollen vond ik alleen George goed, de rest was ruk...

Bij George was het zo dacht iedereen dacht dat hij zo was, maar Marc-Marie is volgens mij gewoon écht zo.
Met zulk opvallen molgedrag ( en het dan weglachen ) kom je m.i. wel weg als je in zo'n grote groep meedraait maar zodra de groep kleiner wordt lukt dat niet meer..

Maar dat is in elk geval zo!! Hoe kleiner de groep, des te minder mensen je kúnt verdenken...

George (afl 1-2005): "Maar dàt was gespeeeld"

En dat is het verschil tussen MM en G en waarom G een goede mol was en MM geen goede zou zijn :P

:P :P :P :P :P  >:D ;)

Offline lynnlynn

• Forumlid
« Reactie #270 Gepost op: 1-02-2005, 15:55:23 »
Ik ben het eens met de stelling dat George misschien wel de beste mol ooit was. Gevolg is wel dat de lat hierdoor hoger is gelegd. De kandidaten weten ook hoe George was dus zullen zich niet zo heel makkelijk om de tuin laten leiden.

Langzaam ontwikkelt zich een theorietje in mijn hoofd dat de kandidaten die een duidelijke - d.w.z. opvallende - rol spelen niet de mol zijn. Ligt het er dan niet teveel bovenop? Is het niet te doorzichtig?

- Jim speelt Cool Joe. Molafleider of is hij echt zo?
- MM speelt de lolbroek.
- Yvon speelt de mol zó nadrukkelijk dat ze het niet is.
- Sander speelt de held - door velen toch als zeer goede dekmantel gezien. Of toch ook te obvious?

M.i. speelt de mol wél een rol maar zo onopvallend mogelijk. George speelde wel een rol mar niet zó opvallend, meen ik.

Offline webbie

• Forumlid
« Reactie #271 Gepost op: 1-02-2005, 20:45:17 »
Langzaam ontwikkelt zich een theorietje in mijn hoofd dat de kandidaten die een duidelijke - d.w.z. opvallende - rol spelen niet de mol zijn.
In dat geval is Yvonne waarschijnlijk de Mol want die hebben nog geen minuut in beeld gezien in totaal denk ik...
Ik ben een Hollander, ooooooover...

Offline Sjarrel

• Forumlid
  • Richard is de Mol. 8) (maar eigenlijk Frédérique)
« Reactie #272 Gepost op: 1-02-2005, 20:56:44 »
Nog even over dat vest met die vleugeltjes, dat is gewoon het logo van het merk Pall Mall. ::vergroot::

Laat ik nou nét lezen dat hij de Pall Mall export prijs heeft gewonnen in 2000... hmmmmm..
« Laatst bewerkt op: 1-02-2005, 21:18:59 door Sjarrel »
Ik maak voor ik m'n wekkertje zet, en geeuwend op m'n slaapbankje rol, eerst een ommetje, een ommetje met m'n Mol.

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #273 Gepost op: 1-02-2005, 23:22:40 »
Dank je,
ik zit nu ook met 'welcome to the human race' in mijn hoofd.
MM speelt te opvallend de klungel. Dat is volgens mij zijn cabaret-typetje en niet hijzelf. Door klungelig te doen kan hij mollen zonder op te vallen.

Hmm erg onopvallend vind ik hem niet eerlijk gezegd ;) En kennelijk delen een aantal kandidaten die mening.
Citaat
Het foute naam noemen in wie van de 3 was ook erg opvallend, waarbij hij weet zit te giebelen als een komiek. Dat ligt er zo dik bovenop, en nog pikt het panel dit niet op. Hij moet dit niet verwacht hebben

Ik zie dit juist als een onmolse actie eerlijk gezegd. Het lijkt wel een grote stommiteit, maar aan de andere kant, het panel kent hem niet, en juist de antwoorden niet te afwijkend te houden van wat 'normale' mensen die niet in het vak zitten zouden antwoorden lijkt het onwaarschijnlijk dat hij het zou zijn.

Maar goed sws was de kans groot dat het panel niet allemaal voor 1 persoon gaat maar verdeeld is, dus kansen  op echt molse acties lijken me niet erg groot.
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #274 Gepost op: 1-02-2005, 23:33:34 »
Ik ben het eens met de stelling dat George misschien wel de beste mol ooit was.

Misschien wel, maar ik betwijfel of hij een typetje speelde (zoals hij aangaf in de eerste aflevering), volgens mij was George gewoon zichzelf, een ontwapenend typje, vrij grappig en ietwat chaotisch, ik denk IRL ook wel, alles gespeeld lijkt me een moeilijke opgave, maar omdat hij is zoals hij is was hij niet verdacht, ik weet niet of hij de beste mol ooit was gezien zijn mol-acties of vanwege zijn personage, want dat laatste is natuurlijk geen verdienste.

Bovendien vond ik George als mol al in de eerste aflevering weggegeven (om die reden dacht ik dat hij het niet kon zijn), hij zei hoogtevrees te hebben (in aflevering 1) durfde niet te abseilen maar keek zonder problemen de diepte in naar al zijn voorgangers, iemand met een dergelijke angst kijkt uiteraard niet die enorm diepe stuwwal in, dus om nu te zeggen de beste mol ooit, wel de grappigste :)

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #275 Gepost op: 1-02-2005, 23:36:59 »
Ehm, maar het ging over MM, en ook hij is een typje apart, alles wat hij zegt klinkt als een vraag, en hij is bijna nooit echt serieus en best chaotisch dus heel moeilijk te doorgronden, in dat opzicht gaat een dergelijke vergelijking qua persoon wel op, maar of MM de mol is geen idee, wel verdachte acties van hem gezien, maar van zovelen...

Offline mm/demol?

• Forumlid
« Reactie #276 Gepost op: 2-02-2005, 15:03:01 »
check : http://www.koekjes.net/cgi-bin/gastenboek/bekijken.pl?MMH

Afzender: Marc-Marie - vrijdag, 28 januari 2005 om 13:57
Hallo!

Ik ben echt heel blij dat er een fansite voor me is gemaakt, ik vind het énig!!!
En wat betreft Heinz en Klaus: Laat haar maar, ik kan er wel mee leven.
Maar toch bedankt.

Ik bedank iedereen voor de hartverwarmende berichtjes!

Groetjes Marc-Marie (DE MOL, geintje!!    )

mmm wat moet je hier nu weer van denken

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #277 Gepost op: 2-02-2005, 16:02:33 »
Wat me ook de hele tijd dwarszit is dat malle petje van hem. Niet zozeer het petje zelf, maar het feit dat hij het ook al ophad in Lisse.

Ze zijn toch niet gelijk van Lisse naar het vliegveld gegaan???
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #278 Gepost op: 2-02-2005, 16:04:52 »
Hij heeft tijdens biechten ook een petje op en deze heeft hij in verschillende kleuren als je goed oplet.....( maar of hier nu werkelijk een hint in is te vinden vraag ik me af)
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #279 Gepost op: 2-02-2005, 16:05:17 »

Groetjes Marc-Marie (DE MOL, geintje!!     )

Hmmm... ik neem niet aan dat hij dit zonder reden zegt, alleen hebben alle kandi's een spreekverbod, dus ik neem aan dat we er niet al teveel waarde aan moeten hechten (als het uberhaupt de echte MM was!!).