Auteur Topic: Marc-Marie is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 346587 keer)

Offline muldvarp

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #880 Gepost op: 4-03-2005, 22:43:22 »
Had Marc-Marie nou als enige een zonnebril bij zich? Wist hij dat het een opdracht op het strand zou worden en dat ze naar boven moesten kijken?

Inderdaad heel goed gezien  ::bravo::

Voorheen had iig Isabelle ook vaak een zonnebril bij/op.

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #881 Gepost op: 4-03-2005, 22:48:46 »
Maar MM heeft vaker een zonnebril bij zich hoor.

Offline Sin

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • No one can stop my crazyness
« Reactie #882 Gepost op: 4-03-2005, 22:51:21 »
Had Marc-Marie nou als enige een zonnebril bij zich? Wist hij dat het een opdracht op het strand zou worden en dat ze naar boven moesten kijken?
hij heeft hem volgens mij niet eens opgehad, dus zou het niet zo heel erg uitmaken en op Bali zal de zon inderdaad wel vaak schijnen want hij is niet de eerste die met een zonnebril loopt.

Offline Jona

• Forumlid
« Reactie #883 Gepost op: 4-03-2005, 22:52:25 »
En.... (ja, nu word ik actief!!) waarom kijkt Marc-Marie zo vaak richting de camera? (was mij al vaker opgevallen)

Offline muldvarp

• Forumlid
« Reactie #884 Gepost op: 4-03-2005, 22:53:45 »
En.... (ja, nu word ik actief!!) waarom kijkt Marc-Marie zo vaak richting de camera? (was mij al vaker opgevallen)

Zie je me, ben ik in beeld.

Offline martha

• Forumlid
« Reactie #885 Gepost op: 4-03-2005, 23:01:19 »
Het zal misschien wel eerder gezegd zijn,(ik ga nu niet ff 45 pagina's van het topic lezen) maar als ik de uitspraken van de mol bekijk bij de laatste berichten van deenigeechtemol, dan hoor ik dat wel zeggen door MM, en niet door de overgebleven dames. Een uitspraak als: Mrs P is niet meer bij de les, zie ik, vind ik typisch een uitspraak van MM.
En, in de Vlaamse serie heeft Hugo ook eens iemand neergeknald om iedereen te misleiden. Dat kan MM vanavond ook gedaan hebben. Ik acht hem ook het best in staat (van de overgebleven 3) om iedereen glashard te misleiden.
Ik denk dat Marc-Marie de mol is.

Offline Sjoois

• Forumlid
  • Ja ja, het is mij... Sjoois!
« Reactie #886 Gepost op: 4-03-2005, 23:08:33 »
Ik HOOP dat MM de mol is, dat zou gewoon zo vet zijn.

Dan zou hij gewoon en publique 2 keer zo vet gesaboteerd hebben,
zonder echt heel veel verdenking op hem te leggen
(zo zie je maar in die ondervragingen vandaag, mits juist gemonteerd).

Dat zou ik echt helemaal te gek vinden!
It is not our abilities that show us what we really are, it is our choices...

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #887 Gepost op: 5-03-2005, 10:22:58 »
Mijn redenen waarom Marc-Marie de mol is:
Afl. 1 - Hij potte niet en loog enorm opzichtig met een spaghettinaam die hij nooit zomaar bedacht kon hebben. Toen dat commotie opleverde liet hij zich ontvallen: "Goh als ik geweten had dat het zoveel commotie zou opleveren..."; MM kon toch niet van de opdracht geweten hebben?
Afl. 2 - Hij wilde een dure ton openen als ik me niet vergis
Afl. 3 - Hij was tegen het loten, trok twee keer aan de toeter van de trein, miste een rugzak
Afl. 3 - Hij "probeerde" iets bij het wie van de drie spel, dwz, hij deed alsof hij een andere naam wilde zeggen, wat voor sommigen misschien voor hem pleitte maar wat ook wel eigen is aan een cabaretier
Afl. 4 - De truck-opdracht was volledig belachelijk; wie het stevigst in zijn schoenen staat? Eerst de kandidaten het idéé geven dat ze zelf beslissen wie de opdracht speelt, maar het uiteindelijk toch zelf voor het zeggen hebben.

Eigenlijk een klassieke goochelTRUC(k); eerst vooraf bijvoorbeeld de harten 9 opschrijven op een papiertje; dan iemand vragen of hij rood of zwart kiest. Hij zegt zwart en dan zeg je: dan gaat zwart weg. Dan vragen of hij harten of ruiten kiest, hij kiest harten en dan zeg je: harten blijft over. Bovendien was het nog logischer geweest die mensen die bovenaan stonden in de pilonnen te zetten.

Dat Yvonne als laatste die borden in de pilonnen mocht zetten, was in feite ook nogal raar. Sloeg nergens op. Volledig gerigged die opdracht. Lottie en MM zijn nog over; wie van hen zat op de beste positie? Ik denk MM. Ze hadden ook kunnen zeggen: de nummer 3 en 4 gaan eerst. Hebben ze niet gedaan. MM heeft snel gereden en durfde achteraf ook nog te beweren te denken dat hij minder pilonnen had omgereden. Flauwekul natuurlijk, wist hij ook wel.
Afl. 4 - MM bouwt krediet op door geweldig toneel te spelen bij de koffertjesopdracht.
Afl. 5 - MM bouwt krediet op door Sander de schuld van allerlei dingen te geven terwijl hij Sander in feite helemaal nooit echt verdacht. Sander laat zich makkelijk leiden natuurlijk en ze bedenken iets wat volledig uit de toon valt.
Afl. 5 - MM bedenkt dat de nummers moeten worden omgedraaid om een telefoonnummer te vormen, best een goed idee. In de biecht zegt hij een beetje schaamtevol dat dat "toch echt een uitvinding van hem was ja *klein schuldig glimlachje*". Als hij belt, krijgt hij trouwens geen verbinding ofzo, wat ervoor zorgt dat Jim als eerste verbinding krijgt. Bovendien vindt MM geen van de kaartjes met de nummers erop. Typische mol-is-held-streek.
Afl. 6 - Marc-Marie maakt de foto kwijt en schrijft erop "Beter opletten. De M." Keiharde actie? Lijkt me duidelijk. Typische MM-mol-streek lijkt me. Yvon wist hier trouwens van, kom ik later nog op terug.
Afl. 7 - Marc-Marie verandert de eigenschappen naar eigen inzicht, omdat hij "zogenaamd" dacht dat het vaststaande eigenschappen waren.
Afl. 8 - De cijfers 154 - 35 en 242 - *ben de exacte getallen vergeten maar samen was het 10* vormen samen 10 - 8 en 8 - 10. 18:81? Marc-Marie?
Afl. 8 - Marc-Marie loopt ver weg met de vlieger
Afl. 8 - Marc-Marie schiet op het laatst alle vijanden dood
Afl. 8 - Marc-Marie zegt: Nu is het Angela en ik tegen de rest.

Wat voor mij tegen MM pleit is dat Yvon wist dat MM de foto gestolen had in de boot en dat ze daarover niets zei. Later tegen Isabelle gaf ze het wel toe. Isabelle zat eerst op Lottie als mol, maar zei in het dagboek op de site, volgens mij, min of meer niet op Lottie te hebben gestemd omdat ze die niet op echte streken had kunnen betrappen.

Bij het stemmen had ze het over Lottie en Marc-Marie en ze zei "ik weet het niet meer". Kan het zijn dat ze naar aanleiding van betekentenis omtrent de foto op MM heeft gestemd? Of misschien Yvon nav de laatste aflevering? Misschien is ze iig niet genoeg voor één mol gegaan.

MM zit op Yvon, die zeker niet mijn mol is aangezien ik haar op weinig heb kunnen betrappen en ze bij de truck-opdracht niet meedeed. Lottie zat volgens mij op Yvon en Marc-Marie, volgens mij spreidt ze. Yvon had vrijstelling, Isabelle heeft volgens mij gespreid tussen Yvon en Marc-Marie en Lottie oid. Nou goed.

Offline Eck

• Forumlid
« Reactie #888 Gepost op: 5-03-2005, 10:33:12 »
wat bedoel je precies met aflevering 5?? dat hi jde schuld aan sander geeft.
 welke opdracht was dat?

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #889 Gepost op: 5-03-2005, 10:39:16 »
Wat voor mij tegen MM pleit is dat Yvon wist dat MM de foto gestolen had in de boot en dat ze daarover niets zei. Later tegen Isabelle gaf ze het wel toe. Isabelle zat eerst op Lottie als mol, maar zei in het dagboek op de site, volgens mij, min of meer niet op Lottie te hebben gestemd omdat ze die niet op echte streken had kunnen betrappen.

Heel goed  ::ok:: Daar had ik nog niet eens over nagedacht, maar t klinkt nu opeens logisch dat ze op MM stemde. Thnx Joff!

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #890 Gepost op: 5-03-2005, 10:45:24 »
wat bedoel je precies met aflevering 5?? dat hi jde schuld aan sander geeft.
 welke opdracht was dat?

Dit was bij de kunstopdracht. Sander en Marc-Marie gaan, zonder na te denken en op initiatief van MM, de verfwinkel binnen. Eenmaal binnen komen ze erachter dat het niet slim was om zonder plan de winkel binnen te lopen en daarop reageert Marc-Marie heel raar tegenover Sander. Alsof het Sanders schuld/fout was dat ze die winkel ingingen (terwijl het het idee van MM was). Eenmaal naar buiten gelopen (ook op initiatief van MM) en in de taxi, zegt MM dat het weer niet slim van Sander was om bij die winkel weg te gaan, dat Sander op moet letten als hij de Mol is, want dat hij het heel slecht speelt!!! Want, zo gaat hij verder, 'je hebt mij ook al uit die winkel gekregen terwijl ik dat niet wilde...' Maar als je had opgelet, hoorde je heel duidelijk dat het het initiatief van MM was om die winkel weer uit te gaan! En tsja, toen ze eenmaal wéér bij die winkel kwamen (2 minuten te laat), was die dicht... Zou MM dat écht niet geweten hebben, dat 'ie om 12 uur dichtging??? Maak dat de kat maar wijs.

Ik hoop dat dit een antwoord op jouw vraag is!! Zo niet, dan horen we het wel weer.

Adiosjes.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline demeligeonechte

• Forumlid
« Reactie #891 Gepost op: 5-03-2005, 12:44:58 »
In het dagboek van aflevering 8 staat:
On-be-grij-pe-lijk. Isabelle is naar huis. Er zijn mensen (ik noem geen namen) die graag in haar schoenen hadden gestaan. Hij (oeps) had er wel raad mee geweten.

Theorie:
Ik denk dat Isabelle op Marc-Marie zat al een hele tijd. Ze zegt in het interview van de mol die ze op gevoel verdacht afgestapt te zijn omdat ze die niet bewust had zien mollen of zoiets. Ze switched in ieder geval op het laatste moment naar een andere mol en kan meteen het spel verlaten.
Als MM de mol is dan zou het dagboek zo uit te leggen zijn: Hij (MM) had graag in haar schoenen gestaan, want hij had wel raad geweten met het geld. Vandaar ook de nadruk op onbegrijpelijk dat ze naar huis is. Omdat ze bij haar keuze had moeten blijven, als enige kandidaat die MM écht verdacht.

Waarom zou iemand immers in de schoenen willen staan van iemand die naar huis gaat? de kandi's willen het spel winnen en willen dus nu niet naar huis en de mol die krijgt het wel heet onder de voeten maar wil toch ook niet naar huis. Daarom denk ik dat het naar haar switch wijst.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2005, 12:48:00 door demeligeonechte »

Offline Kiekske

• Forumlid
  • 3 x 3 is dus toch geen 9...
« Reactie #892 Gepost op: 5-03-2005, 12:54:22 »
Mijn redenen waarom Marc-Marie de mol is:
Afl. 2 - Hij wilde een dure ton openen als ik me niet vergis
Afl. 8 - De cijfers 154
Afl. 8 - Marc-Marie loopt ver weg met de vlieger

Hehe, 'n paar punten van kritiek van mijn kant (gewoon in volgorde natuurlijk)
afl. 2 - Gijs Staverman ook...
afl. 8 - 154 = ook: 1*4+5 >> 9 >> marc-marie heeft 9 letters (ik vind het zó'n leuke theorie!) :P
afl. 8 - Natuurlijk, want als je blijft staan of "terug loopt" crasht ie... ;D
"School is 'n ongewenste onderbreking van het weekend." - Kagchi!

Offline Kiekske

• Forumlid
« Reactie #893 Gepost op: 5-03-2005, 12:57:41 »
Afl. 7 - Marc-Marie verandert de eigenschappen naar eigen inzicht, omdat hij "zogenaamd" dacht dat het vaststaande eigenschappen waren.

én hier kreeg ie mooi de kans om lekker te mollen, zonder dat één van de kandidaten zag dat hij alles zo lekker fakete :-D

Offline suuz87

• Forumlid
  • Everybody lies!!
« Reactie #894 Gepost op: 5-03-2005, 12:59:17 »
Het zal misschien wel eerder gezegd zijn,(ik ga nu niet ff 45 pagina's van het topic lezen) maar als ik de uitspraken van de mol bekijk bij de laatste berichten van deenigeechtemol, dan hoor ik dat wel zeggen door MM, en niet door de overgebleven dames. Een uitspraak als: Mrs P is niet meer bij de les, zie ik, vind ik typisch een uitspraak van MM.
En, in de Vlaamse serie heeft Hugo ook eens iemand neergeknald om iedereen te misleiden. Dat kan MM vanavond ook gedaan hebben. Ik acht hem ook het best in staat (van de overgebleven 3) om iedereen glashard te misleiden.
Ik denk dat Marc-Marie de mol is.
weetje als ik het dagboek lees dan hoor ik dat mm zeggen en niet 1 van de meiden!! maar toch denk ik niet dat mm de mol is!! ik weet het echt niet.. ik denk nog steeds yvon en mm de winnaar

Offline S-type

• Forumlid
« Reactie #895 Gepost op: 5-03-2005, 13:35:47 »
IK heb Yvon al zo vaak on-be-grijp-elijk horen zeggen, dat ze wel de mol MOET zijn.
Maar aan de andere kant. Marc-marie is niet euh. heel slang.
Hij is meer lekker MOLLIG

Misschien een hint?

Offline Kiekske

• Forumlid
« Reactie #896 Gepost op: 5-03-2005, 15:15:50 »
Hehe, ik vind 'n leuke hint :-D Hoewel ik toch wel 'n paar andere niet-mollen zag, waarvan ik had verwacht dat eignelijk zo'n lekker wasbordje hadden... hehe :P

Marc-Marie zou het óók kunnen zijn nav zo'n muzikale hint: It wasn't me >> rijmt op Marc-Marie! En op Lottie, maar dat zullen we maar effe vergeten hahah.

Offline chocolat

• Forumlid
« Reactie #897 Gepost op: 5-03-2005, 16:04:33 »
Ik verhuis de theorie over de 9's even hierheen, hij staat ook al in het algemene topic maar hier hoort ie (ook) thuis.

De vlieger opdracht:

35 meter                  19 meter
154 graden                242 graden

3+5 = 8                   1+9 = 10
1+5+4 = 10                2+4+2 = 8

Verdere uitleg niet nodig  ;).

Offline suuz87

• Forumlid
  • Everybody lies!!
« Reactie #898 Gepost op: 5-03-2005, 18:07:58 »
ik denk dat die 9theorie wel een beetje vergezocht is!! maar het is wel leuk gevonden :P

Offline tomhaze

• Forumlid
« Reactie #899 Gepost op: 5-03-2005, 18:17:40 »
Nog een ding:

Marc-Marie is in elke aflevering als laatste in beeld, als hij de test invult.
Dit keer WEEEER!!
Zet een echt patroon in....