Auteur Topic: Marc-Marie is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 346816 keer)

Offline bambam

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #400 Gepost op: 12-02-2005, 02:52:46 »
Volgens mij (moet het nog terugkijken) had MM vanavond een črg verdachte uitspraak, iets als: "Volgens mij is hij een hulpmol [een woord dat niemand in de groep daar nog echt kent], eh, ik bedoel, dat hij denkt dat hij de mol moet zijn."

Moet je ook even letten op het woord 'mol' dat hij zegt als hij hulpmol zegt. Het klinkt wat mij betreft alsof het opnieuw is opgenomen. Heel raar!

Offline mozes

• Forumlid
« Reactie #401 Gepost op: 12-02-2005, 03:47:18 »
Hij had dus weer het nummer 81! net als in aflevering 1 op zijn shirt...wat kunnen we hiermee? In toeval geloof ik niet

Offline muldvarp

• Forumlid
Re: het getal negen
« Reactie #402 Gepost op: 12-02-2005, 09:50:14 »
We zijn er vanaf de aflevering van vandaag achter: Marc-Marie (9 letters)is de mol!! En dat alles door het getal negen. Vandaag werden er getallen gevonden door de twee loopgroepen, te weten 240 en 48, 482 en 31. Deze getallen bij elkaar opgeteld geeft 801 en 8+0+1 = 9. Ook 2+4+0+4+8 is uiteindelijk door vereenvoudiging 9 net als 4+8+2+3+1. Hier komt namelijk 18 uit en 8+1 is weer 9. En wie heeft als enige van de deelnemers 9 letters in zijn voornaam?? Juist, Marc-Marie. Overige hints: in aflevering 1 draagt Marc-Marie een shirt met de getallen 8 en 1 in verschillende combinaties (1881 achterop, 18 op zijn mouw en 81 op de voorkant) en dit is samen 9. In aflevering 2 telt M-M dat er 9 kistjes met sleutels zijn gevonden en opent hij zelf ton 9! In aflevering 3 zit hij als stoker op de trein met het nummer 207 en 2+0+7 is weer 9. In aflevering 4 rijdt M-M een traject met de truck en dit traject is 423 meter lang en jullie raden het al .. 4+2+3 = 9. Bovendien heeft hij als enige een 9 cijferige code op het bord van de politiefoto en staat hij onder het nummer 9 in de line-up. Kan het nog duidelijker vragen wij ons af?? Op naar de negen in de volgende aflevering ..   

Het getal 45 (4 + 5 = 9) op het kastje bij de line-up in afl. 4.  ::jaja::   

Offline Tomás

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #403 Gepost op: 12-02-2005, 12:00:19 »
11.15, Amsterdam Oud-Zuid, Amstelveense weg ongeveer 100 meter van mijn huis..... Ik loop daar met mn zusje en haar vriendin naar onze kat te zoeken (sinds gisteravond weg), zie ik daar opeens....... MARC-MARIE ::oink:: ::oink::.
Hij liep daar (met gekleurd hoedje) naar de bakker, en we rennen (heel onopvallend) meteen daarnaartoe.

Vijf minuten later kwam hij naar buiten. En ik heb hem meteen aangesproken. Ik heb hem verteld dat we hem erg leuk vonden en zeker elke aflevering minimaal 3x kijken. Meteen vroeg ik of hij een hint voor ons, molfanaten, had. Helaas dit kon hij niet, maar hij reageerde wel echt vet aardig, (inclussief MM Lach) ::tandpastasmiley::
Hij zei dat ze allemaal een contract hadden gesloten en dat hij de mol zelf ook nog niet wist. Ik vroeg of hij het leuk daar heeft gehad, en volgens mij maar dat weet ik nie cker zij hij oook iets over BALI maaar dat weet ik niet meer zo heel zeker.

Hij bedankte me, wenste me succes ???, en liep weer verder (met boodschappentasje). Hij was echt precies zoals op tv, echt zo grappig, btje zenuwachtig maar echt HEEL aardig. ::tandpastasmiley::

Na afloop bedacht ik meteen dat ik natuurlijk allemaal vragen had moeten stellen, die me verder naar de mol hadden geleid, maar daar denk je op dat moment niet aan.
Ik hoorde van mn zus dat ze hem wel vaker ziet, dus volgende keer kom ik met een hint!!!!

DIt maakt me dag toch weer goed, behalve dan dat ik mn kat nog steeds niet terug heb ::ohno::
Tom
PS : MM als je dit leest, volgende keer moet je ECHT nog een keer de 'hello-i'm-lottie-what's-the-name-of- the villageeeeeee-scene' doen ;)

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #404 Gepost op: 12-02-2005, 12:08:30 »
Wat vet  ;D

Marc-Marie is gewoon geweldig, punt ;)
No Milk today???

Offline Grace

• Forumlid
« Reactie #405 Gepost op: 12-02-2005, 12:13:33 »
*mee eens is*  ::jaja::

Gisteren bij de executie zeiden vriendin van mij en ik tegelijk:  als MM eruit gaat...dan kijken we niet meer.  ::rofl::

That's all

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #406 Gepost op: 12-02-2005, 12:20:27 »
*mee eens is*  ::jaja::

Gisteren bij de executie zeiden vriendin van mij en ik tegelijk:  als MM eruit gaat...dan kijken we niet meer.  ::rofl::

Dat heb ik ook al geroepen... ;)  Maar goed, ik kijk nog wel (anders kom ik nooit te weten wie die verdomde mol is), maar met veel minder plezier... Marc-Marie is DE smaakmaker!
No Milk today???

Offline MariekeK

• Forumlid
« Reactie #407 Gepost op: 12-02-2005, 12:29:23 »
is iemand dit ook opgevallen: in de taxi heeft MM het erover dat Sander wel erg vaag is, op de tijd 12:19 is een piepje te horen (zo'n morse code piepje) in de zin: " iets te- piep- kort door de bocht"

ik heb het drie keer teruggeluisterd en het zit er echt.

Misschien is dit een aanwijzing? Korte piep . is in morse code de "E", maar het kan ook wijzen op de 'T' omdat de piep ongeveer samenvalt met dat woord.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #408 Gepost op: 12-02-2005, 12:33:07 »
Meteen vroeg ik of hij een hint voor ons, molfanaten, had. Helaas dit kon hij niet, maar hij reageerde wel echt vet aardig, (inclussief MM Lach) ::tandpastasmiley::
Hij zei dat ze allemaal een contract hadden gesloten en dat hij de mol zelf ook nog niet wist. Ik vroeg of hij het leuk daar heeft gehad, en volgens mij maar dat weet ik nie cker zij hij oook iets over BALI maaar dat weet ik niet meer zo heel zeker.

Nou da's lekker duidelijk. Ofwel Marc-Marie staat te liegen dat ie barst, ofwel hij is dus niet de mol, noch de winnaar, noch de verliezend finalist.  ::)
Echt leuk dat je hem hebt gesproken, en hopelijk komt je kat nog weer terecht.

Offline Risjaar

• Forumlid
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
« Reactie #409 Gepost op: 12-02-2005, 12:40:27 »
Het getal 45 (4 + 5 = 9) op het kastje bij de line-up in afl. 4.  ::jaja::   

Ik ben soms echt verbaasd over de hints die gevonden worden. Het lijkt de Da Vinci Code wel. Ik vraag me echter af, of het werkelijk zou lukken om telefoonnummers en treinen met de juiste nummercodes te vinden. Ik vind het vergezocht, maar als het klopt, ook wel briljant.

Zou dit trouwens het allerlaatste seizoen zijn? Of komen er alleen nog maar seizoenen met bekende Nederlanders? Want anders moet ik snel bekend worden, want ik wil ook meedoen!

Al zou ik dan het liefste in een seizoen met MMH zitten :)
C'est le Fruit!

Offline Andreh6

• Forumlid
« Reactie #410 Gepost op: 12-02-2005, 13:07:18 »
Zou dit trouwens het allerlaatste seizoen zijn? Of komen er alleen nog maar seizoenen met bekende Nederlanders? Want anders moet ik snel bekend worden, want ik wil ook meedoen!

Al zou ik dan het liefste in een seizoen met MMH zitten :)

Wie niet?

Offline MariekeK

• Forumlid
« Reactie #411 Gepost op: 12-02-2005, 13:25:23 »
Nog een getal 9:

In het dagboek heeft de mol het duidelijk over de verschillende groepjes in getallen: (opdracht 1: 1 van 4 en 2 van 2,  opdracht 2: 2 van 3 en 1 van 2). Dit is volgens mij een duidelijke aanwijzing dat getallen inderdaad belangrijk zijn en als hints moeten worden gezien.

we weten dat de hulpmol in het groepje van 4 heeft gezeten (Jim in de zanggroep)
dan heeft de mol dus in opdracht 1 in het groepje van 2 gezeten,
om het getal 9 te krijgen moet de mol in opdracht 2 in een groepje van 3 hebben gezeten.
4+2+3 = 9   ::vergroot::

De mol is dan dus niet: Jim, Lottie, Victoria, Gijs en Yvon.
maar MM, Isabel of Sander
Aangezien alle nummer 9 aanwijzingen richting MM gaan...... zou dit ook kunnen kloppen.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #412 Gepost op: 12-02-2005, 14:37:26 »
Wat tof dat je MM tegenkwam zeg, het lijkt mij ook wel vet!! ::)

Hopelijk is hij er ook op de Fandag!! ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Opoetet

• Forumlid
« Reactie #413 Gepost op: 12-02-2005, 15:46:34 »
Marc-Marie zat Sander heerlijk te stangen (op te jutten) toen ze de kunstbenodigdheden moesten gaan kopen... Beschuldigde hem steeds van mollen terwijl dit echt overdreven was.  Als hij echt de mol is is ie nog heerlijk brutaal ook!

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #414 Gepost op: 12-02-2005, 16:47:06 »
las net ergens dat de nummers in de taxi opgeteld het cijfer ......tromgeroffel.....
9 oplevert
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Molloos

• Forumlid
« Reactie #415 Gepost op: 12-02-2005, 16:58:27 »
2 keer 81 op het bord van MM dat Yvonne neerzet in de vorige aflevering.
8 + 1 = 9
2 * 9 = 18
18, en dus weer 9.

Of 81 - 81 als HA - HA

Maar dit is vast al ergens voorbij gekomen... :-\\
Mol, Mollig, Molst!

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #416 Gepost op: 12-02-2005, 17:03:35 »
We zijn er vanaf de aflevering van vandaag achter: Marc-Marie (9 letters)is de mol!! En dat alles door het getal negen. Vandaag werden er getallen gevonden door de twee loopgroepen, te weten 240 en 48, 482 en 31. Deze getallen bij elkaar opgeteld geeft 801 en 8+0+1 = 9. Ook 2+4+0+4+8 is uiteindelijk door vereenvoudiging 9 net als 4+8+2+3+1. Hier komt namelijk 18 uit en 8+1 is weer 9. En wie heeft als enige van de deelnemers 9 letters in zijn voornaam?? Juist, Marc-Marie. Overige hints: in aflevering 1 draagt Marc-Marie een shirt met de getallen 8 en 1 in verschillende combinaties (1881 achterop, 18 op zijn mouw en 81 op de voorkant) en dit is samen 9. In aflevering 2 telt M-M dat er 9 kistjes met sleutels zijn gevonden en opent hij zelf ton 9! In aflevering 3 zit hij als stoker op de trein met het nummer 207 en 2+0+7 is weer 9. In aflevering 4 rijdt M-M een traject met de truck en dit traject is 423 meter lang en jullie raden het al .. 4+2+3 = 9. Bovendien heeft hij als enige een 9 cijferige code op het bord van de politiefoto en staat hij onder het nummer 9 in de line-up. Kan het nog duidelijker vragen wij ons af?? Op naar de negen in de volgende aflevering ..   
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #417 Gepost op: 12-02-2005, 17:04:39 »
Er staat toch 81?

8181= haha

grapje van de Mol?  ???

inderdaad.  ;) Ben blij dat eindelijk iemand het met me eens is dat dit een grapje van de Mol moet zijn.  :)

Offline MariekeK

• Forumlid
« Reactie #418 Gepost op: 12-02-2005, 17:16:31 »
de getallen die gevonden worden in het spel zijn:

links
240 en 48  : 2+4+0+4+8  = 18  8+1 = 9

recht
31 en 482:  3+1+4+8+2 = 18 8+1 = 9

Offline Tomás

• Forumlid