Oke, resumé... Hier nog even alle feiten van Marc-Marie op een rijtje, waarvan ik dus denk: jij bent de mol!
Tijdens de tonnenopdracht wilde hij persé de duurste ton openen (3000 euri). Hij zei letterlijk: "laten we sowieso de duurste openen"... Hoe meer geld er uitgegeven wordt, des te minder geld komt er in de pot!
Tijdens de grottenopdracht kruipt hij door een gangetje en komt weer tevoorschijn met: "its me... Marc-Marie". Iedereen denkt dat hij dat zomaar voor de lol zei, maar hij zei het met de aanwijzing dat hij de mol is!!
De trein-tassenopdracht was MM een stoker. Tijdens uitleg van Angela zei MM droog: "ik denk dat ik in alle 3 de groepen ga". Ook hier kan men van denken dat hij dit voor de lol zei, maar hij heeft wel gelijk gekregen. De mol had nl. hulpmollen ingeschakeld (Yvon, Jim en Isabelle). Yvon en Jim zaten bij elkaar bij de Vrienden, Isabelle bij de Collega's en MM in de Stokers. M.a.w.: hij zat dus in alle 3 de groepen. Hij trok ook 2x aan het touw (toeter) zodat Victoria dacht dat zij die tas niet moest pakken, maar dat moest ze wel. Het leek net of Lottie dat deed, maar het was echt MM die 2x trok!!
Met de Roadtrain opdracht moest hij de tijd van Lottie evenaren en een pylon minder omrijden. Die tijd haalde hij met gemak (hij had natuurlijk geoefend!!). Het jammere voor de groep en dus ook voor de pot is, hij reed nog nét 1 pylon extra omver!! Hij won het vertrouwen dat hij sneller reed, maar helaas, die pylon gaf de nekslag.
Tijdens die knutselopdracht moest hij samen met Sander een knutselfrutseltje maken. Marc-Marie zorgt ervoor dat ze, zonder nadenken, die verfwinkel ingaan. Eenmaal in de winkel geeft hij Sander de schuld dat het Sanders idee was om zonder na te denken die winkel in te gaan. Hij schuift dus de schuld op Sander. Tevens zegt MM dat ze dan maar beter eerst weg kunnen gaan om iets anders eerst te gaan doen (materiaal halen etc). Maar in de taxi schuift hij weer het mol-gedrag op Sander en zegt tegen Sander: "je hebt me ook al uit die winkel gekregen", terwijl hij zélf wegwilde... En hoorde jullie hem protesteren toen ze aan de andere kan van de stad op zoek gingen voor een boekwinkel? Ik niet.
Met de links-rechtsopdracht had zijn groep als eerste de cijfers voor het tel.nummer. Hij wist als enige dat je nummers moest omdraaien om het juiste nummer te verkrijgen. MM belt het nummer, die overgaat, en als Yvon (per ongeluk) het verkeerde knopje indrukt, zegt MM: "het nummer is ingesprek". Hoe kán dat nou... Hij kan niet van overgaan naar ingesprek gaan... Tevens zei hij dat ze voor de ingang van het Hilton stonden en hoefden ze alleen maar op de andere groep te wachten. Maar nee,... ze lopen als een kip zonder kop rond, zodat ze het nooit meer binnen de tijd halen om bij Yvon en Lottie te komen. En ook nu geeft MM de schuld aan een ander.
De laatste uitzending heeft MM zich niet al te mols gedragen. Oke, hij heeft de foto van Jim gejat en die later weer teruggestopt in zijn tas met tekst: "beter opletten... De M." Dit kan gezien worden als kwajongensstreek, maar het was imo wel een echte mollenstreek!! Wat mij echter ook opviel was dat, toen iedereen zat en het percentage bekend werd gemaakt, iedereen in shock was dat het 38% was, dus 2 mensen exit. Maar wat was MM aan het doen... zijn veters aan het strikken!! Hij wist dit dus allang en deed dit mssn om zijn lach te verbergen ofzo. Tevens gaf Gijs het geld weg. MM zei: 'geef maar aan mij'', waarop Angela zei: 'nou, ik denk niet dat jij de aangewezen persoon bent'... waarop MM zei (glimlachend): 'ja... dat denk ik wel'. Angela wist van te voren niet wie de mol was. Tijdens de opnamen zag zij wie het was, incl. winnaar en verliezer. Achteraf bleek dat zij het goed had (heeft ze toegegeven tijdens de 1e muz.hint bij Schiffers). Angela zegt niet zomaar tegen MM dat ZIJ hem niet de aangewezen persoon voor het geld vindt... zij ziet hem immers ook als mol.
En dan die muz. aanwijzingen (en die heb ik niet van mezelf, maar ben het er wel mee eens): bijna alle muz. aanwijzingen hadden iets dubbels. U2 (UU dus), Joe Jackson (JJ dus) 10 CC <--- dit duidt maar op 1 ding: Marc-Marie (MM dus) is de mol!
Ik hoor graag jullie op- of aanmerkingen!