stel MM is de mol - dan is het risicovoller om als tweede het parcours te rijden omdat je geen invloed hebt op wat de eerste doet. Stel de eerste rijdt 10 pilonnen om en doet daar een half uur over. Dat valt wel heel erg op als je dat dan slechter doet.
Mja, stel Lottie rijdt geen enkele pilon om, hoe kan MM er dan minder omver rijden?
Er zullen diverse scenario's zijn geweest, want pas na de rit van Lottie en Jim werd de opdracht voor Sander en MM bekend gemaakt.
Dus mocht Lottie heel langzaam rijden en veel pilonnen omver, dan was er (om het spannend te houden want dat is wel de bedoeling lijkt me) mogelijk helemaal geen snelheidslimiet geweest voor MM, maar bv dezelfde route rijden, maar nu 3 pilonnen met medekandidaten erop, en wanneer je meer dan 1 kandidaat raakt is de opdracht mislukt.
(in dat geval hadden ze met z'n allen kunnen overleggen waar die pilonnen met die kandidatenborden het best konden staan bv etc. en werd zo toch nog iedereen bij de opdracht betrokken cq verdacht wanneer ze bv een pilon met bord vlakbij een bocht wilden plaatsen)
De borden louter als wraak voor Yvonne was sowieso wat vreemd, want die grote borden met enorme foto's en stokken etc. is flink wat werk, en duur, en dat alleen zodat Yvonne wraak kon nemen, lijkt me veel werk voor zoiets onbenulligs (bij Isabelle wordt 1 vraag fout gerekend, nou nou, dat is alle tijd en geld waard om van iedereen 2 van die enorme borden te maken).
Misschien is wel nav de tijd/pilonnen van Lottie besloten voor deze eenvoudige versie.
Er waren van alle 10 de kandidaten (meen ik, ook van Yvonne weet ik niet zeker) 2 borden, dus op alle pilonnen kon een kandidaat, daarmee kun je allemaal leuke scenario's bedenken en de anderen bij de opdracht betrekken, maar achteraf was dat niet nodig, wel was zeker dat MM zou rijden, als 4e gekozen op de lijst.