Speciaal voor Heinz
Dank je!
Ik vind het alleen niet zulke sterke argumenten (wat niet wil zeggen dat ik niet meer twijfel, ik sta op het puntje om naar Lottie over te stappen!!)
-verspreking van isabelle, de mol is ws een vrouw
Isabelle zegt Hij/zij heeft zeker d'r best gedaan (o.i.d), is inderdaad een beetje vreemd, maar aan de andere kant zeg je niet zo snel hij/zij heeft zeker zijn/haar best gedaan. Dit kan dus een verspreking zijn maar het kan ook geen verspreking zijn.. hebben we dus niet veel aan.
-angela corrigeert MM op het strand en richt veel aandacht op hem, bijv. t.a.v. de pot, 'ik weet niet of dat zo'n goed idee is' Ik denk dat angela de mol ongestoord laat mollen.
Tja ook weer zoiets waar over te discussieren valt. In hoeverre kun je risico's nemen in je uitspraken/handelingen als je Mol bent of weet wie het is (of slechts een vermoeden hebt in dit geval?) Misschien is het trouwens leuk om er achter proberen te komen wie Angela denkt dat de Mol is? Ze zat goed heeft ze een keer gezegd. Denkt ze dat het Marc-Marie is en doet ze daarom dit soort uit spraken of denkt ze juist dat hij het niet is en doet ze daarom dit soort uitspraken? Ik denk dus niet dat we hier veel aan hebben.
-mm denkt dat hij een rugzak van zichzelf mee mag nemen. De mol kent de spelregels goed.
Wie zegt dat de Mol op de hoogte was van dat gedoe met de rugzakken? Is volgens mij niet zo heel belangrijk geweest. Ik denk ook juist dat de Mol niet overal van op de hoogte wordt gebracht (kleine dingetjes dus), juist om er voor te zorgen dat de Mol ook als een kandidaat reageert op bepaalde dingen. Maar ook daar valt over te discussieren natuurlijk.
-mm kan in de 1e afl yvon en yvonne niet uit elkaar houden. De mol kent de namen van de kandidaten goed.
Ook weer zoiets.. Hij weet vast wel wie wie is maar de één zegt nu eenmaal ook 'Yvon' tegen 'Yvonn
es'
-mm doet in de koffertjesopdracht goed zijn best om de man nog eens in de war te brengen
Ja, maar ook weer niet zo zijn best dat de man denkt dat MM het koffertje echt gewisseld heeft. Misschien hoopte hij ook dat het zo zou uitpakken dat zijn wissel zo opvallend was dat Pete hem er niet van zou verdenken. En als dit wel positief bedoelt was is het ook nog niet zo gek; een goede actie tussendoor om vertrouwen te winnen moet kunnen.
-mm gaat wel erg makkelijk voor het goede werkstuk van Yvon, heeft hij daar nou zo hard voor gemold?
Ik denk dat het wel erg opvallend zou zijn geweest als hij zijn eigen kunstwerk zou kiezen, maar ik moet je er gelijk in geven dat hij niet echt veel heeft kunnen mollen in deze opdracht.
Als iemand anders nog tegenargumenten heeft hoor ik het graag, want ik twijfel nog steeds heeel erg!