ja ik ben de bedenker daar niet van ik las het op widm.nl, maar het was maar even als voorbeeld.....
maargoed ik denk dat we aan het eind van de rit ook te zien krijgen dat marc marie 9 verschillende hoedjes op heeft gehad heel de serie
Ook heb ik even geprobeerd de muzikale hints te analyseren.. Aangezien dit nogal veel werk is heb ik alleen maar naar Marc-Marie gekeken als potentiele mol en heb dus de muzikale hints niet op yvon of lottie betrokken(misschien ideetje voor iemand anders)
Even voor de duidelijkheid ik heb niet alles in goede volgorde gedaan.Ik heb alle hints betrokken op alle afleveringen
Muzikale Hint 1 Never say goodbye - Bon Jovi * Het is nummer 9 op het album Slippery When Wet
* "Remember days of skipping school (HBO PD)
* "Racing cars and being cool" Marc-Marie zegt: Ik ben wel van de doorrijderige....
Muzikale Hint 2 Elevation - U2* "I've got no self control, been living like a mole now... Marc-Marie zat niet bij de controlfreaks in het team.
* Higher now in the sky..... kan op het vliegen slaan.. Marc-Marie is de enige die vloog van de overgebleven kandi's
* U2 ---> Marc Marie's groepje was als 2e bij de graaf opdracht (let wel hier was yvon ook bij)
* Nummer 3 op de cd heet Kite.... Marc-Marie noemt als enige de vliegers(afl.8 )een kite (niet echt een sterke aanwijzing misschien alleen toeval)
Muzikale Hint 3 When I said goodbye - Steps met de fabeltjeskrant : Oogjes dicht en snaveltjes toe
* Terwijl iedereen in het bos naar Goat Island TV aan het kijken wa, sliep Marc-Marie, hij kwam pas zijn bed uit toen hij zelf aan de beurt was. Hij had dus zijn oogjes dicht en snaveltje toe.
* "I can't bear to watch you fly" Marc-Marie die vloog maar helaas lottie ook
* "let's give love another chance : het pact dat hervat werd met Yvon
Muzikale Hint 4 Won't you be my nr two - Joe Jackson Met nog steeds onduidelijke morse code ib/ac * hier kan ik verder niet echt een duidelijke hint halen, alleen staat het nummer Real Men op de cd Amazon en is er de zin: Girls wore pink & boys wore blue (marc maries blue sky)
* Deenigeechtemol heeft een pm naar MRS P gestuurd, met in morsecode ROOKGORDIJN
Marc-Marie vraagt een sigaret om het koffertje voor de schijn te wisselen
Muzikale Hint 5 I'm not in love - 10 cc* "And just because I call you up don't think you've got made it
"So if I call you don't make a fuss, don't tell your friends about the two of us"
Marc-Marie belde Yvon op het goede nummer dat betekend dat ze de route goed hadden gelopen tijdens de links/rechts opdracht en dus goed met het goede telefoonnummer kwamen. Maar toen MM belde zei hij dat het nummer in gesprek was. Ze waren er dus toch nix mee opgeschoten dat ze het goede nummer hadden. De 2e zin kan slaan op het pact tussen MM en Yvon dat ze dat tegen niemand mag zeggen dat ze een pact hebben.
* 10 cc is 10 keer 200 is 2000 is MM
Muzikale Hint 6 It wasn't me - Shaggy
* Marc-Marie roept in de tunnel: It's me Marc-Marie
* "You better watch your back before she turn into a killer" Yvon die zo strijdlustig tegen Godzilla vocht, Marc-Marie die haar dood schoot, maar Yvon die terug vocht en Marc-Marie weer dood schoot...
* Say you're gay Marc-marie die homoseksueel is
Muzikale Hint 7 Op fietse - Skik * Marc-Marie fietste (maar lottie ook)
* "Want ik wul aal wieder, ik wul alles zien" Marc-Marie fietste vaak voorop hij wilde al verder....
* "'n koarte hek nie neudig, want ik ken 't hier want a'k dalijk over een slootie gaai dan benk weer terug in NL
Bij het slootje ging de tocht grandioos de fout in.......(niet alleen hint naar mm)
* marc-marie zegt dat hij het leuk vindt om speurtochten te doen
Muzikale Hint 8 Unfinished Sympahty - Massive (Attack)* het nummer komt van het album BLUE lines.. Marc-marie die altijd blauw hoedje op heeft/spaghettie blue sky
* Day without night---> Hij moest midden in de nacht goat island tv kijken
* Your the book i've opened ---> isa's boekje die hij had gejat en toevallig ook voor haar deur zag liggen toen hij uit de douche kwam
Meer kon ik er niet van maken, als iemand aanvullingen of opmerkingen heeft heel graag mededelen
ik weet het is niet allemaal even sterk, maar ik d8 ik kan het jullie ook wel even mededelen ik had het toch al gemaakt he