Het graven in een hoek is helemaal niet zo dom. Als je in het midden gaat graven en je vindt een frisbee met een 1, dan heb je 8 vakken om te gokken. Stel dat je gaat graven en het 8e vak bevat pas de sleutel, dan heb je dus 9 vakken geopend om een sleutel te vinden. En je mag maar 10 keer graven. Dus dat is dan 10 - 9 + 1 voor de gevonden sleutel = 2 beurten over met 1 sleutel in bezit.
Goed, jij geeft hier een prachtige berekening, maar hij klopt dus absoluut niet.
Bij mijneveger begin je inderdaad altijd in de hoeken, en waarom doe je dat? omdat je juist NIET op de bommen wilt klikken. Hier wil je juist WEL de bommen (sleutels) vinden, dus hier begin je juist niet in de hoeken.
Aangezien dit al eerder is gezegd zal ik het ook maar met een berekening geven:
Je begint ergens in het midden, en je vindt een frisbee met een 1 erop. 1/9 kans dat je meteen een sleutel vind als je een aangrenzend vak opengraaft, maar ook nog eens 2/9 kans dat je weer een 1 opgraaft (of misschien wel een 2 of zo)
0 0 0
0 1 0
1 x 1
Ja gaat dus niet netjes het rondje af, maar je doet om-en-om, en zo heb je waarschijnlijk al na 4 keer de locatie van de sleutel gevonden, en dus niet na 8 keer.
Dus het is WEL een domme actie, en wat mij betreft ook een mollenactie!
En over dat Russisch, er werd net gezegt dat Victoria gister bij Life&Cooking heeft gezegd dat ze moeite had met Russisch lezen, maar dat was omdat haar vriend het met een nederlands toetsenbord heeft geschreven. Vandaar dat het zo moeilijk leesbaar was voor haar. Probeer jij maar eens Chinees te schrijven met een Nederlands toetsenbord. Victoria kan zover ik weet prima Russisch praten, schrijven EN lezen, aangezien ze stage heeft gelopen in Rusland, en ze kijkt ook regelmatig op een Russische nieuwssite. Het zou dus nog best goed kunnen dat ze haar dagboek in het Russisch schrijft!