Auteur Topic: Victoria is niet de mol!  (gelezen 90213 keer)

Offline dopey

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Victoria is (niet) de mol!
« Reactie #200 Gepost op: 28-01-2005, 09:13:37 »
Dat is niet Victoria. Dat is Marianne Timmer met rood haar  ;D
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Art

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #201 Gepost op: 28-01-2005, 10:48:15 »
Van Gijs' chat op widm.nl:

Citaat
Victoria is ook heel competitief. Ze schrijft alles in haar notitieboekje in het Russisch op!

:-[ ::schaam::
Nog even niks.

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #202 Gepost op: 28-01-2005, 23:48:09 »
Het CCCP shirt van Victoria heeft Isabelle aangetrokken... als het Isabelle d'r idee was kan het een mollenstreek van Victoria geweest zijn om expres dat shirt aan te trekken!
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline felicia

• Forumlid
« Reactie #203 Gepost op: 29-01-2005, 11:49:51 »
shirt paste wel heel goed (misschien te goed) bij de broek van Isabelle......
Vic had die broek nooit gepast ivm met lengte (of het ontbreken daarvan).
Dus is de shirt ruil waar???? :)

Offline Eck

• Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 29-01-2005, 12:01:31 »
shirt paste wel heel goed (misschien te goed) bij de broek van Isabelle......
Vic had die broek nooit gepast ivm met lengte (of het ontbreken daarvan).
Dus is de shirt ruil waar???? :)

Ja ik den kwel dat het waar is. Waarom zouden ze er beiden om liegen??

Offline Eirc

• Forumlid
  • de lokroep roept
« Reactie #205 Gepost op: 29-01-2005, 12:07:26 »
Victoria was wel bar slecht in het vissen naar postzakken. Ze heeft niks binnen gehaald.
Het zag er ook best wel moeilijk uit, maar ze hadden toch kansen genoeg (ong.10 zakken?)
Bij Wie-Van-De-Drie vond ik haar ook niet echt overtuigend, met name toen ze zei dat Isablle gelijk had met haar politieke vraag.
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline lynnlynntemp

• Forumlid
« Reactie #206 Gepost op: 29-01-2005, 15:34:02 »
Als Vic haar eigen rugzak had gepakt en de rest niet dan was het verdacht geweest maar nu is het denk ik gewoon niet goed kunnen hengelen.

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 29-01-2005, 17:26:42 »
Als Vic haar eigen rugzak had gepakt en de rest niet dan was het verdacht geweest maar nu is het denk ik gewoon niet goed kunnen hengelen.
Isabelle heeft ook alleen een rugzak (welliswaar niet die van haar) gepakt. Vaak moesten ze ook de zakken van de stokers laten hangen!

Offline CrossY

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 29-01-2005, 17:34:31 »
Imo is ze de mol (zelfs na het onduidenlijke verhaal van Gijs etc.) War ik verder ook denk is dat er weinig echt duidenlijke MOL acties zijn, zoals je uit de voruge afleveringen kunt zien zijn het vaak dingen waarbij niet de persoon probeert over te halen, maar zich laat meenemen in de groep en daarbij fouten maken, of induviduele en oncontroleerbare feiten (Hartslag, waterskieën etc.)

Bijvoorbeeld acties als mensen die roepen: "We nemen gewoon zoveel mogelijk tonnen" geloof ik niet meteen in dat het een Mol is, daarbij helpt natuurlijk een hoop camera en reggiseurwerk, maar toch denk ik dat je meer naar dingen als Vuurtoren - rood haad moet kijken.

Ze blijft mijn mol, en ik ga ook maar wat feitjes opschrijven om argumenten te geven, komt eraan dus!

Offline Risjaar

• Forumlid
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
« Reactie #209 Gepost op: 29-01-2005, 17:41:53 »
Na de derde aflevering heb ik inmiddels weer een ander beeld van Victoria. Ze heeft zich in de eerste afleveringen superverdacht gemaakt, maar als ze de mol was, zat ze hoe dan ook niet bij de "stokers" en niet bij de "collega's", maar bij de "vrienden" oftewel bij Yvon, Sander en Jim in de auto.

Waarom?

Nou, dat is de enige plek, waar je het beste kunt mollen. Deze ploeg kreeg de minste informatie, wist nog niets van de bommen in de postzakken en wist ook niets van de betekenis van de volgorde.

Bij de stokers heb je altijd de controlefunctie van de ander, die wel weet waar ze aan moeten voldoen. En in het laadruim heb je de kans dat twee (eigenlijk drie) andere collega's de zakken wel vangen.

Maar ze hebben toch geloot?

Ja, maar Victoria ging in eerste instantie in op het voorstel van Yvon om bij de stokers te gaan. Yvon verdenk ik dus ook niet, want die greep de kans aan als hulpmol om in het spel te blijven en dacht meteen: stoker, dat wil ik gaan doen, zonder de kennis dat dit niet de beste plek was om daadwerkelijk te stoken.

Bovendien lijkt Victoria zich steeds meer in het spel te verdiepen en zou als Mol nooit in de positie van de echte Victoria Koblenski bij Wie van de Drie gezet zijn door de redactie, want daar valt het minst te saboteren.

Sander staat steeds meer bovenaan mijn lijstje.
C'est le Fruit!

Offline Freek

• Forumlid
  • Delta Goodrem
« Reactie #210 Gepost op: 29-01-2005, 22:54:03 »
Van Gijs' chat op widm.nl:

Citaat
Victoria is ook heel competitief. Ze schrijft alles in haar notitieboekje in het Russisch op!

:-[ ::schaam::
Schrijft Victoria alles in het russisch op?? CooL! Wist ik niet!
Some light in your eyes...

Offline CrossY

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 30-01-2005, 00:18:55 »
Ja heel spannend maar niets toevoegend aan het topic, of je moet er een thorie over hebben.

Ik denk dat aflevering 3 alleen maar verwaaring heeft geschopt, waardoor je idd kunt denken dat zij de mol niet meer is in jou beleving, maar toch blijf ik nog bij haar en wacht ik de volgende afleveringen af, dat is nu mijn gevoel, en daarnaast kun je voor iedere persoon een a4-tje vol met verdacht dingen maken, dus ik denk dat het eventjes afwachten blijft een op een executie en meer aanwijzingen.

Offline Freek

• Forumlid
  • Delta Goodrem
« Reactie #212 Gepost op: 30-01-2005, 00:20:37 »
Nouja als je in het russisch schrijft, weet je zeker dat niemand het leest ;)

Offline CrossY

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 30-01-2005, 02:13:01 »
Het feit dat ze in het Russisch schrijft heeft veel voordelen:

- Niemand is geintresseerd in haar dagboek/tas
- Ze kan schrijven over Mol-ervaringen
- Ze hoeft niet als een niet-mol te denken (wat misschien veel inlevingsvermogen vraagt, en misschien zou opvallen naar een niet-mol die het in handen krijgt)
- Ik neem aan dat je als MOL ook dingen wilt opschrijven, des te handiger het in het Russisch is, zodat je niets hoeft te verstoppen (wat moeilijk gaat in 2 rugzakken)

Natuurlijk zou het ook voordelen hebben voor een niet-mol om in het buitenlands te schrijven, maar de MOL zou het 4x handiger kunnen gebruiken.

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #214 Gepost op: 30-01-2005, 05:09:13 »
Victoria was wel bar slecht in het vissen naar postzakken. Ze heeft niks binnen gehaald.
Het zag er ook best wel moeilijk uit, maar ze hadden toch kansen genoeg (ong.10 zakken?)

10 zakken ja maar de communicatie verliep heel vaag natuurlijk. Welke ze wel of niet moesten pakken.
Volgens mij hadden de dames uiteindelijk 4-5 zakken echt gemist (waarvan dus aangegeven was dat ze die moesten pakken kennelijk)

Dat is op zich wel vreemd, want 5-1 (rugzak) zou 4 postzakken zijn. Dat is precies het maximum aan wat er te halen is aan geld mi (4 zakken van de 8 waren bommen, kostten dus geld- en 4 zakken waren geld).

Dan zouden de stokers n.a.v. de berichten van de vrienden dus alle 4 de zakken die de dames moesten pakken juist hebben aangegeven (die indruk wekt het niet echt). Kan zijn dat Lottie niet goed wist welke zakken ook geld kostten, (niet goed bijgehouden heeft) maar anders lijkt dit een wat overdreven aantal mi. We zien op de beelden dat er een paar maal (2 geloof ik) idd naast gevangen wordt.

Dat wil dus zeggen dat hetzij de communicatie uit de dodge niet zo slecht was als nu gesuggereerd wordt, ofwel dat de stokers elke keer echt goed keken bij de zakken, omdat ze de dodgers niet meer vertrouwden, en het wel goed doorgaven aan de achterhoede (geen van beide wordt gesuggereerd).
Hetzij de stokers hebben doorgegeven bepaalde zakken te pakken die geld zouden hebben gekost (in dat geval juist dus goed dat de vangers wantrouwen koesterden en niet die zakken willen pakken)

Dus mi
1. Hetzij Lottie overdrijft en het waren geen 4-5 zakken die de dames lieten vallen/ niet pakten (misschien kon ze dat in de chaos ook niet goed bijhouden) meer dan dat kan ook niet want dat zou geld hebben gekost ipv opgeleverd - in dat scenario
- deden de mensen het in de dodge dus niet zo slecht en lag het aan de communicatie van de stokers- logisch dat de vangers dan sceptisch waren ook.
- ofwel vertouwden de stokers de dodge-vrienden niet, en hebben zo mogelijk op elke zak gekeken wat er inzat - dit wel goed doorgegeven aan de rest (dit verklaart dat Lottie meldde dat Marc-Marie er maar één fout doorgaf aan de achterhoede, wat hetzij de realiteit hetzij onderschatting was- wordt iig niet door de beelden gesuggereerd).
2. Hetzij Lottie geeft foutief bericht, er zijn minder pogingen ondernomen om zakken te vangen maar dit zet de vangers  in een slecht daglicht.
Citaat
Bij Wie-Van-De-Drie vond ik haar ook niet echt overtuigend, met name toen ze zei dat Isablle gelijk had met haar politieke vraag.

Nja maar bij wie van de drie wilde niemand echt overtuigend overkomen volgens mij.
Victoria probeerde denk ik zo gewoontjes mogelijk en unsoapy/ niet glam mogelijk over te komen. Ik vond Isabelle heel erg overdreven (slecht acteren iig, dit kan ook mols zijn mja). Weet niet bij wie van de drie is het lastig te duiden.

Vond dat Marc-Marie als enige echt zijn best deed om het niet te halen juist door zijn spel. We zien niet veel van de opdracht maar lijkt me niet dat hier actief gemold is, miss dat de mol iets minder zijn best heeft gedaan maar ja je bent afhankelijk van de jury, dus tenzij de jury in het complot zit zal er niet veel echt te mollen zijn lijkt me .
« Laatst bewerkt op: 30-01-2005, 11:50:52 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Reninho

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 30-01-2005, 10:56:44 »
precies! daarbij denk ik dat de mol zichzelf een beetje krediet heeft verschaft door zn best te doen (op zon avond kan dat gemakkelijk) waardoor mm en yvon redelijk verdacht waren vond ik.

Victoria lijkt me een arrogante actrice maar kan aan mij liggen ik heb niet veel mensenkennis voor mensen op tv ::schaam::
Dus khoop dat V er gauw uitgaat!!!

Offline Freek

• Forumlid
  • Delta Goodrem
« Reactie #216 Gepost op: 30-01-2005, 11:35:25 »
Neee Victoria mag er niet uit!! Ik vind haar leuk, maar dat zal wel aan het feit liggen dat ze in GTST speelt :P

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 30-01-2005, 15:19:57 »
Wat heel toevallig is:
In de tweede aflevering kwam de naam Victoria voor

In de derde kwam de naam Sander voor als bestemming van de postzakken. Wel toevallig dat ze allebei voorkomen. Betekent dat, dat er steeds iemand voorkomt, die dan niet de mol is?
Ik weet het niet, maar als het nog een gebeurt denk ik dat het echt zo is.
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: 30-01-2005, 17:19:01 »
Dat wil dus zeggen dat hetzij de communicatie uit de dodge niet zo slecht was als nu gesuggereerd wordt, ofwel dat de stokers elke keer echt goed keken bij de zakken, omdat ze de dodgers niet meer vertrouwden, en het wel goed doorgaven aan de achterhoede (geen van beide wordt gesuggereerd).
Hetzij de stokers hebben doorgegeven bepaalde zakken te pakken die geld zouden hebben gekost (in dat geval juist dus goed dat de vangers wantrouwen koesterden en niet die zakken willen pakken)
Aanvankelijk was het volgens mij rommelig bij de vrienden in de Dodge, maar wat later in de opdracht zitten Sander en Jim volgens mij best aardig betrouwbare informatie door te geven... Hoe Lottie en Marc-Marie dat hebben vertaald is nogal vaag...

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 31-01-2005, 12:39:23 »
Waarom zou je als mol zeggen dat het gekozen communicatie middel niet goed is. Als je mol bent en men will 1 en 2 keer toeteren dan laat je ze toch lekker gaan....
Victoria is niet de mol.
"Only thing to do is jump over the moon"