Ok, Yvon op een rijtje! Lees even door, please!
Yvon:
...heeft maar één opdracht goed uitgevoerd en dat was toen ze door de grot kroop. Aan de andere kant: dat deed iedereen.
...pot in aflevering 1 het gewonnen geld niet en verliest het vervolgens door niet goed genoeg te liegen. Of misschien loog ze wel dat de jury het goed had geraden? De muzikale hint zou een aanwijzing kunnen zijn. Het Bon Jovi-nummer komt van het album Slippery when wet. Yvon doet tijdens de liegopdracht voor hoe je doet alsof je uitglijdt. Wil graag de pot beheren.
...bemoeit zich in aflevering 2 niet erg met de tonnen, maar dat was ook niet nodig. Er gingen zoveel stemmen op om dure tonnen te openen dat ze niet in actie hoefde te komen. Bij het graven naar de sleutels zien we niet goed hoe goed of slecht ze het doet. Wel loopt Yvon met haar schepje zand aan de verste kant het vak uit met haar schepje zand, loopt weer terug en dan weer naar de verste kant etc... Kost veel tijd.
...in aflevering 2 gaat ze door de grot, zoals iedereen. Ze probeert wel visueel te maken wat veertig centimeter is om aan te geven hoe smal en laag het is: ,,Kun je daar dan door?'' Ze kiest de rugzakken van Isabelle en Yvonne. Isabelle gaat in aflevering 4 haar opschrijfboekje missen. Verder gebeurt er weinig, maar er is ook weinig kans, schrijft de mol ook in het dagboek.
...in aflevering 3 wil ze niet loten voor de treinopdracht. Sterker nog: ze biedt zich meteen aan als stoker, de beste positie voor de mol. Later zegt ze nog: ik ga in ieder geval stoken. Als er toch voor loting wordt gestemd, schakelt ze hulpmollen in. Ze is ook zelf gebeld, zegt ze, maar dat zien we niet. Ze begint Jim te verdenken als ze voor de opdracht verschijnen en zegt: ,,Kennelijk was het de bedoeling dat de vrienden elkaar gingen verdenken, maar ik denk niet dat het een functie had.'' Wiens bedoeling was dat dan? Het is net alsof het haar is opgedragen. De opdracht is een zooitje. Yvon heeft wel meer kennis dan de anderen, lijkt het: Yvon: ,,De volgorde van dat briefje, wij hebben willekeurige volgorde gedaan'' (ze kan niet als kandidaat niet weten dat de stokers een briefje hebben). Lottie zegt: ,,marc marie en ik staan voorin'' Yvon: ,,jij bent toch geen stoker?'' (een kandidaat wist niet dat de stokers voorin een trein moesten staan). MM zegt: ,,Waar liggen de bommen?'' yvon: ,,waar weet ik niet'' (een kandidaat en een hulpmol weten niet dat er bommen zijn, als ze echt een hulpmol is zal ze toch wel meer info willen en als kandidaat toch ook). Ze wil niet dat Sander de telefoon mee de auto uitneemt (,,die is van de productie''). Was wel handig geweest. Tijdens gesprekken met de stokers begint ze steeds over andere dingen om tijd te rekken.
...in aflevering 3 verloopt Wie van de 3 heel redelijk. Alleen bij Mystery Box wordt 500 euro verloren omdat Yvon (totaal onzinnig) Brad Pitt roept.
... in aflevering 4 vindt Isabelle haar opschrijfboekje voor de deur. Is het wel 's nachts gestolen of nam Yvon het na de grotopdracht al mee? En zou Yvonne er ook een missen. ,,Zij lette niet op, of ze wist niet waar ze op moest letten, dat kan ook. Ze lette in ieder geval niet op mij. Niet écht denk ik'', staat er in het dagboek. Als ze het 's nachts moet doen, moet ze de slaapkamer uit (slaapt nog iemand), een andere slaapkamer in (twee personen), in een tas graaien (welke dan? misschien wel twee dus), weer weg, terug naar bed... Geloof niet dat het 's nachts gebeurd is.
...in aflevering 4 doet ze niet mee aan de vrachtwagen-opdracht. Dat is lastig, maar de groep bepaalt de volgorde van de lijst
...in aflevering 4 bij de koffertjesopdracht schakelt ze Isabelle in. Ze drentelt er ook omheen en ziet hoe Isabelle struikelt en opgevallen moet zijn bij Pete. Ze moet ook gezien hebben dat Jim eraan komt en ook hoe hij de koffertjes weer verwisselt. Ze heeft opnieuw de telefoon en is vaag tegenover MM als hij vraagt wie eerst en laatst gewisseld heeft. Ze wil de groep laten geloven dat de wissel van Isabelle de laatste is en dat er dus nog een poging moet worden gedaan.
...en dan... ze zegt na afloop tegen Isabelle: ,,Het doet echt zeer''. En: ,,Het zag er heel goed uit.'' Volgens mij zag het er lomp en onhandig uit voor een kandidaat om te struikelen na een in principe succesvolle wissel. En hoezo ,,echt zeer''. Met de groep was niet afgesproken dat Isabelle onderuit zou gaan.
...zegt in het algemeen tijdens het biechten alleen maar algemene dingen die aannemelijk klinken voor een kandidaat, maar die heel grappig zijn als ze later de mol blijkt te zijn.
Is er iemand die een onmolse actie van Yvon kan noemen? Het is subtiel, niemand merkt het meteen, maar ze doet niets anders dan mollen en ze verspreekt zich een paar keer. Maar...! Schop de theorie onderuit. Discussieer erover.