Kijk, dat spreekt mij wel aan.....
Ik ben voor Lottie (die immers goed kon duiken), maar ik merk dat Yvon mij behoorlijk heeft doen twijfelen.
Ik had Yvon al weggestreept na het maken van de kunstopdracht, waarin zij iets moois maakte wat niet van kunst te onderscheiden was. Dit kwam op mij fanatiek over, als kandidaat.
Maar ik heb nu tweemaal een situatie gezien waarin ik haar vreemd vind doen.
1. samen met Lottie aan het navigeren en zij de telefoon wegdrukt. Lottie pakt haar toestel af. Ik schrijf deze actie zelf lieve aan Lottie toe, maar het kan zijn dat Yvon daar toch molde en Lottie haar door had.
2. Gisteren bij de fietsopdracht, aan de telefoon, de weg wijzen....
MM zegt: geef me Isa.... en Yvon moet het toestel doorgeven aan Isa. Of Yvon weet dat zij hier ernstig verdacht wordt en dat doet haar winnaarshart heel goed. Of zij voelt zich betrapt.
Zo'n situatie met bellen hebben we al eens meer aan de hand gehad met de stokersopdracht. Ik weet niet meer wie (was dat toen Lottie niet??) die vroeg of een ander aan de telefoon kan komen?
Soms denk ik dat het deze groep totaal niet gaat om het winnne van de poet, maar wel om de eeuwige roem
Als Yvon de mol niet is (en dat is zij niet, want dat is Lottie), dan doet zij er alles aan om de mol te lijken. Ik moet Caster en Pollux tegenspreken op dit punt. Volgens hem zou niemand dat doen om uitstoting van de groep te voorkomen. Maar Yvon lijkt een beter manier gevonden te hebben dan MM. Die valt alleen maar op. Yvon is slimmer.... Zij gaat voor de roem!