Toen ik voor het eerst de lijst met kandidaten zag, dacht; Yvon is de mol. Niemand zal geloven dat zij het kan, beetje mutsig, te tuuteretuutig, beetje niet iemand die het kan. Ideale mol dus.
Toen het programma was begonnen heb ik ná aflevering 1 Yvon overboord gezet. Ik kon wel wat mollige acties ontdekken maar het lag er zó dik bovenop, dat kon niet; Yvon was een door zichzelf benoemde mol, een hulpmol, met als tactiek to be over the top. Dat beeld versterkte zich naarmate de serie vorderde. Keer op keer legde Yvon het er zo dik op dat zij de mol niet kon zijn.
Helaas heb ik ongelijk en moet ik mij dus als onbekwame mollenvanger typeren. Toch vind ik dat jammer. Of je nu aanhanger bent van vergezochte theorieën zoals je die op 'ons' forum vindt of je houdt het liever wat simpeleren; je wilt wél speuren. En bij Yvon, helaas, viel er weinig te speuren. Makkelijk gezegd door mij, achteraf, en we moeten nog even afwachten waar zij volgende week mee aan komt zetten als molacties, maar de meeste acties waren achteraf overduidelijk en er zullen imo weinig verrassende streken uitkomen. Met alle respect voor Yvon maar ik vind het toch een beetje een armoedige tactiek.
Jammer voor mij. Ik hoop dat de volgende serie spannender wordt en er echt gespeurd kan worden.