Zoo Bertje moeilijke rekensommen én filosofie op de zo late avond??
Yvon kán het zijn. Ze heeft alle tegenstrijdigheden in zich die haar absoluut een goede molkandidaat zouden maken.
Toch twijfel ik. Ze liegt kennelijk veel, niet alleen dat, de makers brengen dat ook in beeld. Als Mol moet je wel kunnen liegen natuurlijk maar moet je daar al meteen en op zo excessieve manier mee beginnen om je te profileren..?
Kan natuurlijk dubbel-spel zijn, zeker mogelijk want alle kandidaten zijn behoorlijk fanatiek geloof ik, en de meesten hebben al hele theorieën (dat heb ik in vorige serie best gemist eigenlijk, deze groep is volgens mij veel- miss ostentatief- fanatieker). Het kan dus het overdreven Mol spelen spel zijn waardoor ze het toch is, en toch lijkt me dat vooralsnog niet plausibel- waarom zou je daar al vanaf het allerbegin mee beginnen? De meeste mollen moeten in hun rol komen en zich lekker inwerken. Dan lijkt het me handiger anderen in de defensie te dringen (in geval van fanatieke groep) danwel je gedeisd te houden in plaats van bij sommigen al duidelijk de indruk te wekken dat je liegt.
Ze heeft iets ondoorgrondelijks, en bepaalde 'onsympathieke' dingen worden niet geschuwd. Zo vormt de kijker vrij duidelijk toch een beeld van haar.
Puur op gevoel (maar ik zit er wel eens naast
) zou ik zeggen, ze is het niet. Ze speelt het spel wel fanatiek en ik denk dat ze wel ver gaat komen als ze het slim speelt- maar ik heb voorlopig niet de indruk dat ze de mol is (hoewel alles kan, eerst even de eerste opdracht en (echte) molactie afwachten ook
)