Voor mij is Yvon nog steeds de mol.
Het viel me op dat Yvon eigenlijk vrij weinig banden aangaat met haar medekandidaten.
Mja ok.. maar doet iemand dat dan wel?
Men hoort elkaar uit, spreekt met elkaar, zit in een quasi vertrouwelijkheid en semi verdenking tegelijk..
Interview met Gijs: hoe vermoeiend het is elkaar constant te verdenken, op alle details en onbenulligheden te letten en - of misschien zelfs om verdacht te worden ook.Niemand gaat echt banden aan met anderen denk ik
Misschien heeft Yvon zich het devies van winnaar Ron van vorig jaar aangetrokken : vertrouw alleen op jezelf want alles wat iemand anders zegt hoeft niet waar te zijn
Ze praat wel met allemaal, maar vormt nog niet echt buddies met iemand in mijn ogen dan
Als mol zijnde is dat natuurlijk logisch.
Neuj ben ik niet met je eens
Als kandidaat kan dat zeker handig zijn. Als mol wil je juist niet te veel afwijken en opvallen, maar juist blenden met de groep zoveel mogelijk. (George: Om te mollen moet je 'met'de groep zijn dan kan je iemand een tikje tegen de schenen geven) Lijkt me dus dat dit niet persé mols is
Het is dan makkelijker om bepaalde geheimen te bewaren, en stiekemer te kunnen handelen.
Niet persé. Hoe meer je je afzondert hoe meer mensen miss bepaalde vragen stellen. Dan word je in de defensie gedrongen en dat lijkt me stressvol als mol omdat je altijd - adhoc- met (liefst enigszins plausibele) antwoorden moet komen die niet verdacht zijn en de zaak afwimpelen.
Lijkt me handig om van te voren daarop te anticiperen met kandidaterig gedrag dat dicht bij je natuurlijke reactie ligt. Als je mensen die geeft zullen ze minder geneigd zijn verder te spitten dan wanneer je je geheimzinnig en 'aloof' opstelt mi.
Bovendien zijn executies dan makkelijker dat geldt overigens ook als je niet de mol bent, omdat je nooit het gevoel heb dat je maatje naar huis gaat.
Yvon ik heb je door
Waarom zijn executies makkelijker, doordat je geen banden aangaat? Och dat lijkt me onvermijdelijk.
De Mol moet juist sociaal zijn in de groep anders werkt het niet mi.
(wat dus de reden is waarom ik nog steeds over Jim twijfel, qua molschap. Hij is vreemd en doet vreemd, maar bezit hij wel genoeg 'molse' kwaliteiten? )