ze heeft wel geld verdiend met de grot-opdracht
En bij de Mystery box
En verder geldt dat ze evenveel niet gewonnen heeft als de rest. Bij de sleutels en tonnen is onduidelijk wie wat vond, en wie wat verspeelde.
Het zal er wel te dik bovenop liggen, maar het lijkt als Yvon de tweede aflevering precies wist wat de opdracht was en hoe die in elkaar zat. Bij de treinopdracht bijvoorbeeld:
1) Marc Marie vraagt over de telefoon waar de bommen zijn. Yvon zegt: ,,Waar weet ik niet''
Ik geloof dat Marc-Marie vroeg waar welke zakken hingen, toen zei yvon waar weet ik niet. Ze gaf ook aan waarom, dat kan dus gewoon met dat telefoontje van de mol te maken hebben gehad, ze hield zich gewoon van de domme.
2) Lottie zegt dat zij met Marc Marie voorin staat. Yvon zegt: ,,Jij bent toch geen stoker?''
Dat was al bekend omdat hierover geloot was, Yvon wist dus dat Lottie niet als stoker stond in oorspronkelijke opzet, dat wisten alle kandidaten.
3) Als er gevraagd wordt naar de volgorde van het briefje zegt ze: ,,De volgorde van dat briefje... Wij hebben willekeurige volgorde gedaan.''
Ja .. dat is toch ook zo? Waarom maakt haar dat iemand met insider kennis? Angela heeft wel duidelijk gezegd dat de plaatsnamen belangrijk waren , daar hebben ze gedrie niks aan gedaan. Twee ervan zijn gebeld door de mol. Dus sja, aan wie dat dan ligt..?
Als ze de opdracht van de tweede groep niet kent, is het wel raar dat het haar niet verbaast (of interesseert):
1) dat er bommen in het spel zijn
Och Yvon kent het programma al langer dan vandaag dus waarom zou haar dit perse verbazen?
2) dat de stokers voorin de/een trein staan en stokers zijn in de letterlijke betekenis
Daarom wilde Yvon daar oorspronkelijk bij.. ze kende de opdracht niet. Anders zou je weten dat dat absoluut niet perse de beste molpositie is vwb geld doen verdwijnen want je bent nog steeds afhankelijk van de eerste en laatste groep vwb ophangen en pakken.
3) dat er een briefje met een volgorde is (ik zou minstens vragen: welk briefje)
Ze zegt iets als 'dat briefje met die volgorde..' daaruit maak ik op dat ze dit dus niet wist (ze herhaalde het).
Als ze echt van plan is geld te verliezen (wat volgens haarzelf de bedoeling was), had het haar heel erg geholpen als ze wist wat de bommen waren en waar ze waren. Verder vertelt ze wel netjes waar de tas van Yvonne hangt en laat die oppikken. Zou ze hebben geweten dat die niks waard was? Ze heeft dus geen geld verloren daar, maar er wel voor gezorgd dat er niets gewonnen werd.
Die tassen van Yvonne en Victoria daarvan hadden Yvon,Jim en Sander van te voren al besloten dat het een extraatje was en dus zeer wrsch geen geld opleverde (dat was Sander's suggestie als ik me goed herinner).
Bovendien gaf Yvon alleen maar door wat Sander en Jim aanleverden voor informatie hierover.
Vwb geen geld verliezen, nja of dat mols is.. ze hebben dingen slecht opgehangen vooral daar waar er geld te verdienen viel. en goed op gehangen daar waar het bommen betrof. Ze hebben kennelijk eea foutief doorgegeven maar hoeveel wordt niet duidelijk (volgens Yvon 5 dingen in foute volgorde, maar Lottie zegt dat de dames achterin 4-5 zakken hebben laten vallen dus dat aantal van Yvon lijkt overdreven - ervan uitgaande dat men geen bommen trachtte te hengelen-, na crosscheck en info erna). Maar de exacte aantallen weten we natuurlijk niet.
Ik zie Yvon hier niet meer of minder Mols zijn dan bijv Jim of Sander - dat ze vreemd bezigwaren vwb die tassen is wel duidelijk, maar feitelijk hoefde de mol niet zo erg veel te doen deze opdracht gezien
1 er hulpmollen waren (2 of 3)
2. de helft van de zakken twee maal zoveel kostte als de andere helft opleverde (men is niet snel geneigd om impulsief te pakken dan)
3. de communicatie zeer vaag verliep (dat stond ook al min of meer vast gezien de twee schakels, de luidruchtigheid van de trein (waarom geen mobieltje geven aan de mensen in de achterhoede bijv..?) en de twee pseudomollen in de voorhoede)
4. mensen erop gebrand lijken zichzelf verdacht te maken in dit stadium.
Al met al genoeg dekking om wat uit te vreten, maar niet nodig om echt opvallend te gaan zitten mollen aan de andere kant, mi.