De AVRO had de afleveringverslagen per ongeluk donderdag on-line gezet. De inhoud hiervan was bij mij en bij anderen, waaronder leden van de realitynet-crew bekend. In combinatie met voor iedereen beschikbare informatie was met zekerheid af te leiden dat niemand af zou vallen.
Het lijkt mij dus niet redelijk om deze ronde mee te tellen, in ieder geval niet het deel dat op de afvaller betrekking heeft.
En wie zegt dat mensen daar gebruik van hebben gemaakt? Ik heb zelf die info ook gezien, maar heb het niet zo goed bestudeerd dat ik kon afleiden dat er niemand naar huis zou gaan. Dat wilde ik ook niet, want ik wilde het voor mezelf niet verpesten door al dingen te lezen die ik helemaal nog niet wilde weten. en ik ga er eigenlijk vanuit dat dat voor meer mensen geldt.
Verder heb ik nog ff naar de stemmen gekeken. Van de 25 mensen die "niemand" hadden gestemd, waren er 10 die dat na 15.00 uur donderdagmiddag hebben gedaan. De info op widm.nl is ook pas donderdagmiddag (dus niet avond) op dit forum gekomen. Die tien zijn: Willem, the_nijn, paul68, mieppie, Mollom, johar, Heinz, hezeltje, Renaatetje, rr20. Namen die ik in dat topic waar die info in bekend werd gemaakt niet heb zien posten en me ook afvraag of zij die info uberhaupt hebben gezien.
Ik denk dus dat een beetje voorbarig is om te zeggen dat het niet redelijk zou zijn om de "afvaller vraag" mee te rekenen.