Auteur Topic: WIDM Pool  (gelezen 126373 keer)

Offline Erik TKS

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Pool
« Reactie #180 Gepost op: 21-01-2005, 11:11:43 »
Wat feedback op de pool waaraan ik voor het zoveelste jaar met veel plezier meedoe:

• Het is erg jammer dat je als deelnemer achteraf niet kan zien wat je gestemd hebt. Kan hier echt niets aan gedaan worden? Als het een technisch probleem is, wil ik mijn hulp aanbieden (ik kan programmeren). Als het gewoon onmogelijk is (data opgeslagen op andere machine?), kan dan niet minstens een bevestiging van het stemmen naar de deelnemer worden gestuurd? Bijvoorbeeld per mail of via een persoonlijk bericht. Het zou ook een verbetering zijn als het stemformulier reageerde met "Je hebt gestemd op ..." want dan heb je als deelnemer wat meer vertrouwen in een correcte verwerking van je stem (zie stemverwerking op mijn site).
  • Hartstikke leuk dat we nu tussentijdse overzichten krijgen van wat iedereen heeft gestemd! Ik heb een tip om het mogelijk nog interessanter te maken: plaats bij de stemoverzichten een lijst van de stemmen van dezelfde aflevering van 2003. Dan kunnen we zien hoe mis we het toen hadden en op basis daarvan deze keer misschien een betere keuze maken.

In ieder geval bedankt voor het organiseren van de pool!  ::ok::

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #181 Gepost op: 21-01-2005, 13:20:25 »
Wat feedback op de pool waaraan ik voor het zoveelste jaar met veel plezier meedoe:

• Het is erg jammer dat je als deelnemer achteraf niet kan zien wat je gestemd hebt. Kan hier echt niets aan gedaan worden? Als het een technisch probleem is, wil ik mijn hulp aanbieden (ik kan programmeren). Als het gewoon onmogelijk is (data opgeslagen op andere machine?), kan dan niet minstens een bevestiging van het stemmen naar de deelnemer worden gestuurd? Bijvoorbeeld per mail of via een persoonlijk bericht. Het zou ook een verbetering zijn als het stemformulier reageerde met "Je hebt gestemd op ..." want dan heb je als deelnemer wat meer vertrouwen in een correcte verwerking van je stem (zie stemverwerking op mijn site).

De pool zoals die nu is, is niet zo geautomatiseerd als het misschien lijkt. Feitelijk is het niet meer dan een formulier dat gegevens naar de database schrijft. Verdere verwerking gebeurt via een losstaand "offline" programma. Alle pagina's (dus ook de poolpagina's) worden via een CMS gevuld. De extra funcionaliteit die je voorstelt (en veel mensen zouden dat wel willen denk ik) zal door onze programmeur gedaan moeten worden. En die heeft het gewoon te druk hiervoor. Maar ik wil hem nog wel eens achter zijn broek aanzitten hoor. :D
Over de correcte verwerking van je stem zou ik me niet teveel zorgen maken trouwens. Dat gebeurt heel nauwkeurig. ::jaja::

• Hartstikke leuk dat we nu tussentijdse overzichten krijgen van wat iedereen heeft gestemd! Ik heb een tip om het mogelijk nog interessanter te maken: plaats bij de stemoverzichten een lijst van de stemmen van dezelfde aflevering van 2003. Dan kunnen we zien hoe mis we het toen hadden en op basis daarvan deze keer misschien een betere keuze maken.

In ieder geval bedankt voor het organiseren van de pool!? ::ok::

De gegevens van die pool zijn er niet meer helaas. De pool van 2 jaar geleden werkte trouwens met heel andere software als de huidige. Er was toen ook veel meer funtionaliteit als nu, heb ik me laten vertellen.

Bedankt voor je feedback Erik TKS!
« Laatst bewerkt op: 21-01-2005, 13:25:01 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline Eurik

• winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
« Reactie #182 Gepost op: 21-01-2005, 15:35:42 »
Heel scherp Mollum. ::vergroot:: Dat was inderdaad een foutje. Er had in de pooluitleg 2000 ipv 1000 moeten staan. Ik heb dat ondertussen hersteld. Bedankt voor het melden. ::ok::

Nee hoor! De mensen die na aflevering 1 starten krijgen 100 punten minder, omdat er bij de eerste ronde van de pool 100 punten te verdienen zijn. De overige 80 punten gaan eraf bij de deelnemers van de pool zodra blijkt dat hun voorspelling van de winnaar, verliezer of mol niet goed is.
Maar bij de uitslag na aflevering 1 staan toch nog steeds 2000 of 1980 punten?

Offline Mollom

• Forumlid
  • Wie het weet, mag 't zeggen...
« Reactie #183 Gepost op: 21-01-2005, 15:39:28 »
Ja, iedereen begon de eerste aflevering met 2000 pnt. Wie de afvaller fout had, verspeelde 20 pnt. en staat nu op 1980.
Beauty is only skin deep, ugly goes to the bone!

Offline Eurik

• winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 21-01-2005, 15:57:52 »
Ja, iedereen begon de eerste aflevering met 2000 pnt. Wie de afvaller fout had, verspeelde 20 pnt. en staat nu op 1980.
Ik bedoel dat t van 2000 naar 1000 ging en van 1980 naar 980

Offline Eurik

• winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
« Reactie #185 Gepost op: 21-01-2005, 18:35:18 »
Ik ga deenigeechtemol binnekort ns mailen misschien geeft ie hints ::vergroot::

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #186 Gepost op: 21-01-2005, 18:42:40 »
he
wie ga ik eens als afvaller invullen?  :)

Offline Eurik

• winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 21-01-2005, 18:47:48 »
Ik ga deenigeechtemol binnekort ns mailen misschien geeft ie hints ::vergroot::
Oeps ik heb t in de verkeerde topic ingevult ::rofl::

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #188 Gepost op: 22-01-2005, 00:13:08 »
Ik ga na vanavond een heel eind zakken :-\\

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 22-01-2005, 00:15:32 »
In ieder geval weer 20 punten kwijt omdat Sander er nog in zit... M'n mol en winnaar zitten er nog in (en vermoedelijk ook nog wel in de volgende aflevering). Nu nog een goede volgende afvaller zien te zoeken... ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #190 Gepost op: 22-01-2005, 00:55:16 »
De pool is uitgerekend. Er zijn punten afgetrokken als je afvaller Gijs van deze aflevering fout had. Verder zijn er punten afgetrokken als je Gijs deze week of vorige week als winnaar, verliezer of de mol had getipt.

En natuurlijk kunnen jullie weer stemmen voor aflevering 3.

Veel succes! ::ok::
Geniet nooit met mate...

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #191 Gepost op: 22-01-2005, 10:20:18 »
Jeeh! ;D Ik ga deze week genieten van mijn eerste plaats in de pool, het zou wel eens de eerste en laatste week kunnen zijn namelijk. ;D

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 22-01-2005, 10:24:30 »
goed gedaan heinz ::ok:: en idd roem is vergankelijk...ik ben van plaats 1 naar plaats 20 gezakt ::rofl::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline sabje

• Forumlid
  • FORZA!
« Reactie #193 Gepost op: 22-01-2005, 10:54:23 »
ik ben vergeten te stemmen.....kelder zowiezo naar benee... :-[

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #194 Gepost op: 22-01-2005, 11:38:12 »
Mijn winnaar is eruit ::ohno::

Offline Sjoois

• Forumlid
  • Ja ja, het is mij... Sjoois!
« Reactie #195 Gepost op: 22-01-2005, 12:50:50 »
Nou-ou, ik ben van 1 naar 2...  ::niet-ok::
It is not our abilities that show us what we really are, it is our choices...

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #196 Gepost op: 22-01-2005, 13:00:30 »
Ik heb een heerlijk vooruitzicht, als mijn voorspelling van de afvaller klopt, kelder ik naar beneden omdat mijn allereerste mol eruit ligt, als ik mijn afvaller niet klopt zak ik ook, want ik verlies dan punten voor een fout voorspelde afvaller :-\\

Offline Nîcky

• Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #197 Gepost op: 22-01-2005, 13:01:22 »
Ik Sta wel redelijk op de Pool niet dat ik het zou winnen maar ziet er nog niet zo slecht uit voor het Begin!  ::rofl::

Offline Eurik

• winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
« Reactie #198 Gepost op: 22-01-2005, 14:38:38 »
Ik ga van 26 naar 148 ::niet-ok::
Kan je ook punten erbij krijgen bij de pool?
« Laatst bewerkt op: 22-01-2005, 16:56:13 door ikkuhhh »

Offline xmoix

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 22-01-2005, 17:02:04 »
Ik sta 20e samen met 18 mensen ofzo :P .....