Wat feedback op de pool waaraan ik voor het zoveelste jaar met veel plezier meedoe:
- Het is erg jammer dat je als deelnemer achteraf niet kan zien wat je gestemd hebt. Kan hier echt niets aan gedaan worden? Als het een technisch probleem is, wil ik mijn hulp aanbieden (ik kan programmeren). Als het gewoon onmogelijk is (data opgeslagen op andere machine?), kan dan niet minstens een bevestiging van het stemmen naar de deelnemer worden gestuurd? Bijvoorbeeld per mail of via een persoonlijk bericht. Het zou ook een verbetering zijn als het stemformulier reageerde met "Je hebt gestemd op ..." want dan heb je als deelnemer wat meer vertrouwen in een correcte verwerking van je stem (zie stemverwerking op mijn site).
De pool zoals die nu is, is niet zo geautomatiseerd als het misschien lijkt. Feitelijk is het niet meer dan een formulier dat gegevens naar de database schrijft. Verdere verwerking gebeurt via een losstaand "offline" programma. Alle pagina's (dus ook de poolpagina's) worden via een CMS gevuld. De extra funcionaliteit die je voorstelt (en veel mensen zouden dat wel willen denk ik) zal door onze programmeur gedaan moeten worden. En die heeft het gewoon te druk hiervoor. Maar ik wil hem nog wel eens achter zijn broek aanzitten hoor.
Over de correcte verwerking van je stem zou ik me niet teveel zorgen maken trouwens. Dat gebeurt heel nauwkeurig.
- Hartstikke leuk dat we nu tussentijdse overzichten krijgen van wat iedereen heeft gestemd! Ik heb een tip om het mogelijk nog interessanter te maken: plaats bij de stemoverzichten een lijst van de stemmen van dezelfde aflevering van 2003. Dan kunnen we zien hoe mis we het toen hadden en op basis daarvan deze keer misschien een betere keuze maken.
In ieder geval bedankt voor het organiseren van de pool!?
De gegevens van die pool zijn er niet meer helaas. De pool van 2 jaar geleden werkte trouwens met heel andere software als de huidige. Er was toen ook veel meer funtionaliteit als nu, heb ik me laten vertellen.
Bedankt voor je feedback Erik TKS!