Auteur Topic: WIDM Pool  (gelezen 126448 keer)

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Pool
« Reactie #340 Gepost op: 22-02-2005, 17:02:14 »
Maarreh, bij sannie (onderaan ::)) komt de blauwe lijn onder de rode lijn, wat volgens mij niet kan  ::vergroot::

Zoiets zou jou ook niet ontgaan he?  ::ohno:: ;) Maar je hebt helemaal gelijk hoor. ::ok:: Daar gaat nog iets niet helemaal goed. Waarschijnlijk een foutje in de aangeleverde data. Dat moet Firefoot nog even bekijken.
Geniet nooit met mate...

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #341 Gepost op: 22-02-2005, 17:27:43 »
MOL=MM Winnaar=Yvon Verliezer=Sander
« Laatst bewerkt op: 22-02-2005, 17:54:13 door tinuzzz »

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #342 Gepost op: 22-02-2005, 17:32:45 »
Waarschijnlijk een foutje in de aangeleverde data. Dat moet Firefoot nog even bekijken.
::jaja:: ::schaam:: ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Test

« Reactie #343 Gepost op: 22-02-2005, 17:51:25 »
Zoiets zou jou ook niet ontgaan he?  ::ohno:: ;) Maar je hebt helemaal gelijk hoor. ::ok:: Daar gaat nog iets niet helemaal goed. Waarschijnlijk een foutje in de aangeleverde data. Dat moet Firefoot nog even bekijken.

En dat heeft hij ondertussen gedaan en het zou moeten kloppen nu.
Geniet nooit met mate...

Offline Snowhite

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #344 Gepost op: 22-02-2005, 18:38:44 »
de Mol = MM
de Winnaar = Yvon
de Verliezer = Isabelle

wie vliegt eruit next week: Lottie

maar ja....we zien het wel he

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #345 Gepost op: 22-02-2005, 19:10:05 »
MOL = Yvon
WINNAAR = M-M
VERLIEZER = SANDER

AFVALLER = ISABELLE (week erna logischerwijs LOTTIE)
2024: wie is de Mol?

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #346 Gepost op: 23-02-2005, 01:41:39 »
Ik ben zo slecht in polls..Maar wil toch even hier vastleggen...Ahummm ahumm

Mol -Marc-marie
winnaar - Isabelle
Verliezer- lottie/Yvon allebei leuke slimme meiden hoor.

Sander: nooit in geloofd als mol...Hij was teveel bezig met uitvragen van anderen...Gijs zegt na de roadtrain: je deed wwer niks...Tja weer Xeuro eruit dankzij mij...Niet mols dus om dat te bevestigen..
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #347 Gepost op: 23-02-2005, 09:16:44 »
...
Sander: nooit in geloofd als mol...Hij was teveel bezig met uitvragen van anderen...Gijs zegt na de roadtrain: je deed wwer niks...Tja weer Xeuro eruit dankzij mij...Niet mols dus om dat te bevestigen..
Of misschien heel gedurfd van een Mol om dat te zeggen.
Als je als Mol zoiets zegt moet je daar toch ongelooflijk veel binnenpretjes bij hebben.
Toch blijft Lottie mijn Mol.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline jortim

• Forumlid
« Reactie #348 Gepost op: 23-02-2005, 10:28:27 »
Firefoot ik vind dat jij een hele dikke  ::ok:: verdiend hebt voor de grafiek.

Reuze benieuwd of mijn grafieklijntje a.s. vrijdag een daling in gaat zetten waar een oostenrijkse zwarte piste jaloers op zou zijn.  ::rofl::

Ik zie (uiteraard ?) geen groene lijn omdat ik aanneem dat mijn blauwe lijn dezelfde is als de groene toch ?

Vind het een mooi recht lijntje geworden zo, HOUWE ZO  ;)

Offline Test

« Reactie #349 Gepost op: 23-02-2005, 11:16:43 »
Ik zie (uiteraard ?) geen groene lijn omdat ik aanneem dat mijn blauwe lijn dezelfde is als de groene toch ?

::jaja::
Geniet nooit met mate...

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #350 Gepost op: 23-02-2005, 17:40:20 »
Firefoot heeft een leuke aanvulling gemaakt op de pool. Door op een naam in de ranglijst te drukken, kom je op een pagina met een grafiekje en kan je kijken hoe je scoort tov de best en slechts scorenden in de pool.

Het is knap gedaan en ziet er prima uit ::ok:: Maar volgens mij verschilt de berekening van de scores met die in de pool. Volgens mijn grafiek had ik na drie afleveringen ongeveer 1800 punten en in werkelijkheid waren dat er 1980.

Volgens mij komt dat doordat de punten van een uitgevallen Mol, winnaar en verliezer vanaf de eerste aflevering eraf worden gehaald. Is het niet beter om deze punten pas te verwijderen in de aflevering dat de persoon uitvalt? Zo gebeurt het nu ook in de pool.

Het is niet zo moeilijk om dit te realiseren. Je moet een lijst maken van de kandidaten en daarin bijhouden hoeveel punten ze waard zijn op basis van de voorspelde plekken Mol, winnaar en verliezer. Als de kandidaat uitvalt, trek je in 1 keer al deze punten van de score af.

Offline Test

« Reactie #351 Gepost op: 23-02-2005, 18:22:00 »
Wat je ziet in de grafiek is wat je werkelijk scoort per aflevering zover bekend is op dit moment. Dat jij na aflevering 3 misschien op 1980 stond kwam omdat er toen minder bekend was over de winnaar, verliezer en de mol. Er staat ook heel duidelijk bij dat de grafiek kan veranderen op het moment dat er meer over de winnaar, verliezer en mol bekend is. En elke keer dat er iemand afvalt wordt dus meer bekend hierover.

Wat jij wil (zover ik het begrijp) is een grafiek van het puntenaantal wat je na elke aflevering had. Dat zou natuurlijk ook kunnen alleen zegt dat niet zo veel. Als je daar namelijk mensen invult die pas laat afvallen, lijkt het alsof je daar goed scoort terwijl dat gewoon pure mazzel is.

Is natuurlijk een keuze die je maakt wat je wil laten zien.
Geniet nooit met mate...

Offline pippi1

• Forumlid
« Reactie #352 Gepost op: 23-02-2005, 18:30:10 »
  :\'(WWIk vind het zo jammer dat Jim eruit is, en Gijs.. ::oink::die twee haantjes de voorste maakten voor mij het programma compleet..ik ben wel blij dat Marc-Marie er nog is en Isabella..ik persoonlijk denk dat Marc-Marie wel eens het molletje zou kunnen zijn, want hij legt het er soms te dik bovenop dat de ander 'raar' doet..en anders is het aboluut Lottie, maar dat ligt wel erg voor de hand.. ::)[/color]

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #353 Gepost op: 23-02-2005, 20:08:17 »
Ja ja, wrijf het er nog maar ff in! ;D Wacht maar, mss haal ik je wel in na vrijdag of ik stuiter zelf naar beneden ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Mark_van_Rooijen

• Forumlid
« Reactie #354 Gepost op: 23-02-2005, 21:03:38 »
 ::zwaai:: ::zwaai::

Ok dan zal ik maar vast de goede drie opnoemen.
Sander is de Winnaar
Marc-Marie is de Verliezer
Yvon is de MOL

Tenminste dat denk ik nu

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #355 Gepost op: 23-02-2005, 23:55:42 »
Wat jij wil (zover ik het begrijp) is een grafiek van het puntenaantal wat je na elke aflevering had.

Dat is correct.

Dat zou natuurlijk ook kunnen alleen zegt dat niet zo veel. Als je daar namelijk mensen invult die pas laat afvallen, lijkt het alsof je daar goed scoort terwijl dat gewoon pure mazzel is.

Je hebt helemaal gelijk. Maar de wekelijkse pooltabellen zijn wel alleen gebaseerd op de informatie die tot op dat moment bekend is. Als je de berichten hier naleest, zie je dat de deelnemers die hoog staan zich goed realiseren dat ze later flink kunnen zakken. Maar iedereen die hoog staat in een tussenstand vindt het wel leuk.

Ik vind het jammer dat een tijdelijke hoge positie in een tussenklassement niet terug te vinden is in de grafiek. Het zou mooi zijn als je in de grafiek kon zien dat het goed ging tot een bepaalde aflevering (horizontale lijn) waarna je Mol verloor (bijna verticale lijn naar beneden). Nu zijn de meeste grafieken een diagonale lijn waar weinig uit af te leiden is.

Offline *marianne*

• Winnaar pool Peking Express 2006
  • Forumlid
« Reactie #356 Gepost op: 24-02-2005, 12:12:27 »
voorlopig is dit mijn lijstje:
Mol = Sander
Verliezer = Lottie
Winnaar = Isabelle

::oink::
oke nee ik spoor niet....Hoeft ook niet, ik ben toch geen trein???

Offline Jorg23

• Forumlid
  • Do you think you can tell heaven from hell
« Reactie #357 Gepost op: 24-02-2005, 20:31:23 »
Mol= Sander
Winnaar= Sander of Lottie
Verliezer = Yvon
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

jumol

• Gast
« Reactie #358 Gepost op: 25-02-2005, 22:24:06 »
IK had Sander als afvaller goed ::jaja::
ik denk Lottie mol , Yvon winaar en mm verliezer dus Isabelle de volgende afvaller:)

Offline Freek

• Forumlid
  • Delta Goodrem
« Reactie #359 Gepost op: 25-02-2005, 22:31:51 »
Ik had:

Mol: Isabelle
Winnaar: MM
Verliezer: Lottie
Afvaller: Yvon
Some light in your eyes...