Ik heb beide afleveringen nog eens nagekeken en een aantal opvallende dingen genoteerd.
Nu nog de website ernaast leggen, maar dat komt nog.
Een paar dingen aan de hand van de introductiefilmpjes uit afl. 1. Gijs zat in een helicopter: dit komt voor in aflevering 2 en Gijs moest eruit. Victoria hangt uit een vrachtwagen lijkt het wel. In de vooruitblik van afgelopen vrijdag zien we exact hetzelfde fragment van Victoria. Zou zij er in afl. 3 uit moeten? Overigens lijkt dit fragment ook erg op dat van Jantien dat bij haar aankondiging werd getoond: vallen uit een vliegtuig. Het zou dus ook kunnen betekenen dat Victoria de verliezer van de serie blijkt te zijn.
Isabelle heeft in haar fragment een soort helm met camera op en ze rent. Dit lijkt erg op het filmpje dat wordt uitgezonden bij de introductie van Ron. Zou dit kunnen betekenen dat zij de winnaar van deze serie wordt?
Bij aankomst in Lisse komen Yvon en Yvonne samen aan. Echter Yvon wordt steeds gefotografeerd terwijl dan Yvonne wordt aangekondigd. Blijkbaar heeft Yvon Jaspers de route nogmaals gelopen, want bij haar aankondiging loopt ze wel alleen.
Bij het commentaar achteraf over het liegspel van Jim, lijkt het alsof hij de vragen al wist. hij zegt immers: misschien had ik toch bij de ingewikkelde vraag moeten liegen. Hoe kun je weten dat er een ingewikkelde en gemakkelijke vraag zal komen. De ingewikkelde vraag was als eerst.
Er komt een duikopdracht. Dit is te halen uit het filmpje dat hoort bij Lottie. Ik houd in de gaten wat er dan gaat gebeuren met Yvonne vdH. Zij mag niet duiken. Dus ik ben benieuwd.
Marc-Marie geeft overigens in zijn biecht aan dat als hij de mol zou zijn hij een soort van dubbelspel zou spelen. Dit fragment wordt dacht ik als enige exact twee keer herhaald.
Het lijkt erop dat je uit de stemvolgorde bij de eerste test kan halen op wie men heeft gestemd. En dat dit bewust op volgorde is gemonteerd. Namelijk:
Victoria: ??
Sander: bv Roeland is verdacht
Roeland: Y vd H
YvdH: oa Jim
Jim: Yvon J
Yvon J: Isabel
Isabel: MM
MM: YvdH og Gijs
Gijs: MM, YvdH of Lottie
Lottie: ??
Als we dit doortrekken naar afl 2, dan zou Gijs op Sander gestemd moeten hebben en kunnen we voorzichtig concluderen dat Sander de Mol in ieder geval niet is. MM heeft in afl. 1 lijkt het op Gijs gestemd. In afl 2 zegt hij Roeland verdacht te vinden.
Victoria lijkt af te vallen als mol, omdat zij in afl. 2 erachter komt dat de schep de boosdoener is bij de metaaldetector. Anderen proberen haar verdacht te maken. Overigens valt me op dat men in de commentaren steeds erg bezig is anderen verdacht te maken. En daarmee ons als kijker op het verkeerde been te zetten. Alleen MM komt er eigenlijk wel goed af.
Lottie, MM, Jim, Yvonne en Roelandt willen wel dure tonnen openmaken. De rest is terughoudend.
YvdH probeert zichzelf vrij te spreken door in het stukje na de minutenvraag aan te geven dat zij dacht dat je hoog moest gaan zitten. dit kan ook een afleidingsmanoeuvre zijn.
Kortom: misschien al heel veel opvallende zaken die al in het forum te lezen zijn. Maar dit waren voor mij de dingen waar eventuele tips in de afleveringen in zouden kunnen zitten. Misschien hebben sommigen er wat aan, of niet. Kan natuurlijk ook.