Op de .nl site staan de paspoorten van de kandidaten
Nu kan het aan mij liggen..
Maar ik vind wat Yvon schrijft bij haar angsten wel erg 'handig' als Mol zijnde.
Het lijstje:
1. 's nachts onderwater
2. opgesloten zitten
3. Bungee jumpen
Kan heel goed natuurlijk, is algemeen en begrijpelijk genoeg om niet al te veel argwaan te wekken, maar kan zeker ook van toepassing zijn op 'molse' situaties.
Bovendien vind ik dat ze zich opvallend laag inschat vwb flexibiliteit, stressbestendigheid en incasseringsvermogen.
Kan natuurlijk 'vrouwelijk' zelfonderschattingssyndroom zijn (even globaal, kennen de mannen zich doorgaans hogere cijfers toe dan vrouwen, miss een zelfverzekerdheids en ego-kwestie) maar het kan ook het (geprojecteerde?) imago van de zichzelf onderschattende en bescheiden kandidate versterken.
Elise als Mol was in bepaalde opzichten 'opvallend'genoeg, maar hield zich in andere opzichten bepaald neutraal en op de vlakte zoals alle mollen op hun manier dat wel deden en ook wel moeten doen. (comes with the part to some extend, blend with the background whether it be black , blue or red).
In dat perspectief zou het toneel voor Molschap alvast een klein beetje geschapen kunnen zijn.. of.. dat van Mol-wannabe/-try-to-be cq winnares