Ik kom weer even terug op de ogen die volgens mij in het hints plaatje zitten (Sorry voor wie het inmiddels verveelt, persoonlijk vind ik dit zeker zo interessant als al die getaltheorien en ontbrekende letters.). Er is gevraagd of ik wilde kijken of ze niet toevallig op de ogen van Lottie leken. Nou, totaal niet dus. Ik heb ze ook vergeleken met de ogen van de andere kandidaten, en dat past ook niet echt. Er is iets heel geks met die ogen. Er zit namelijk onder de iris flink wat ruimte, dat is al ongebruikelijk, en bovendien loopt het onderste ooglid erg rond, wat al helemaal vreemd is. Kijk je bijvoorbeeld naar het onderste ooglid van Yvon, dan loopt die vrijwel recht. Het zou kunnen dat de gefotografeerde het hoofd naar beneden houdt en langs zijn/haar wenkbrauwen omhoog kijkt naar de camera, dan zou je een vergelijkbare lijn kunnen zien, maar eerlijk gezegd heb ik het idee dat het dan nog niet zou lukken.
Ik heb eigenlijk het idee dat er twee dingen aan de hand kunnen zijn.
1. De ogen zouden onderling verwisseld kunnen zijn. Als de gefotografeerde dan kijkt zoals ik net beschreef kun je een lijn zien zoals die in het plaatje zit.
2. De ogen kunnen best eens niet menselijk zijn. Dit is trouwens al eerder geopperd (ik weet niet meer door wie.). Ik wilde het er eigenlijk niet meer over hebben, maar in de topic over aflevering 7 gaat het ook alweer over vogels, dus misschien zit er toch iets in. Als het inderdaad dierenogen zijn, dan ga ik ervan uit dat het bijbehorende dier op een of andere manier symbool staat voor de mol. Overigens gaat het volgens mij niet om hanenogen, want bij de foto's die ik daarvan heb kunnen vinden zie je totaal geen oogwit.