Volgens mij heeft het een datum opgeleverd.
Het is idd 13 Januari 1987 , om ongeveer 14H20 NB 13H20 staat voor GMT, Nederlandse tijd dus 14H20
Een datum met een duidelijke link naar andere afbeeldingen op dit plaatje.
Waarom dan die opmerking
Mee eens CenP, ik vond het ook wel jammer dat er niks spannenders dan zo'n valutamarkt afspraak uitkwam maar we zijn er nog niet mee klaar.
Ik heb me een breuk gezocht of ik ergens op internet een afbeelding van dit document (of wat het ook is) kon vinden maar helaas zonder resultaat.
Op de datum 13 januari 1987 is een soort exchange rate verdrag gesloten tussen de centrale banken van de USA en Australië.
Dit houdt ongeveer hetzelfde in als de situatie die we in Europa hadden voor de Euro en we nu nog steeds met de Britse Pond hebben (alsook met de US Dollar en de Yen).
Het betekent gewoon dat de centrale banken elkaar beloven dat ze de wisselkoersen niet teveel ten opzichte van elkaar laten schommelen en dat controleren ze door als centrale bank valuta juist te verkopen of aan te kopen.
Normaal zou dit verdrag dus alleen van belang zijn voor de internationale valutahandelaren en kom je daar als gewone sterveling niet mee in aanraking.
Het enige wat ik heb kunnen bedenken is dat het zou kunnen staan op b.v. Traveller Cheques van een Amerikaanse maatschappij (b.v. Thomas Cook of American Express) maar dan in valuta Australische Dollars.
Zo zou je als Amerikaanse toerist een half jaar door Australië kunnen reizen met deze cheques om overal in plaatselijke valuta te betalen. Het verdrag van 13 januari 1987 geeft je daarbij de garantie dat je geld niet gedurende je reis devalueert.
Zo'n cheque, daar zou dit op kunnen staan/slaan.
Ik heb echter niet de afbeelding van zoiets kunnen vinden maar het zou een onderdeel van het origineel van ons plaatje kunnen zijn.
Voor de duidelijkheid, dit is allemaal speculatie hoor, het zou net zogoed op 1 of ander aandeel of obligatiepapier kunnen staan. Bankbiljetten zijn iets minder waarschijnlijk want de Australische dollar is niet echt gekoppeld met de US dollar.