Deze afbeelding is waarschijnlijk met een foto-editing pakket bewerkt.
Ik heb het orgineel nogmaals bekeken en het bewuste onderdeel vergroot (zonder een kleurcorrectie toe te passen). Ik heb dan toch de indruk dat het hele zuiderkruis erop staat en dat het schijnbaar wegvallen van een van de sterren van het bankbiljet veroorzaakt wordt door de rode gloed aan de rechterzijde van het totale statistiekplaatje. Door foto-editing is mogelijk dit effect nog versterkt.
Het plaatje dat ik heb gebruikt is die van de site hier bij hints en theoriën overzicht (die gele markeerstift is van mij uiteraard).
Wat je zegt zou kunnen maar lijkt me onwaarschijnlijk omdat het wel een heel rechte geknipte lijn is waarmee het sterrenbeeldplaatje word doorsneden. Ik ben wel met je eens dat je heel erg vaag nog kan veronderstellen dat het hele zuiderkruis erop staat maar vooral het donkere kader waar het in staat is m.i. echt afgesneden en niet toevallig door een rode gloed van de zijkant.
Het zou een leuke theorie zijn als het volgende waar was:
We hebben een sterrenbeeld met 5 sterren waarvan 1 dubbelster, totaal dus 6 sterren.
We hebben na aflevering 4 nog 8 deelnemers.
Dit plaatje stond er ineens na aflevering 4.
Op het sterrenbeeld in het plaatje is 1 ster afgevallen.
Hint?
vrijdag valt er 1 kandidaat (ster) af.
Ze zouden het plaatje boven statistieken elke week kunnen aanpassen waarbij er iedere keer een ster afvalt, lees kandidaat afvalt.
Op het moment dat Acrux (de dubbelster) van het plaatje verdwijnt betekent dat dus dat er 2 kandidaten tegelijk naar huis gaan.
En zo blijven er nog maar 2 kandidaten over, een winnaar en een mol, de verliezer is uiteraard de laatste afvaller.
Zou kunnen toch?
We moeten alleen nog even zoeken waar dan de hint naar de specifieke kandidaat staat (misschien toch die cijferreeksen links van het midden?).
Hoewel we het nu natuurlijk binnen een minuut doorhebben als ze het plaatje vrijdag veranderen maar 2 jaar geleden hebben ze het wel geflikt met dat geldpot plaatje en dat had toen niemand door.