Ten tweede wil ik even uitleggen waarom ik voorlopig niet meer wil prijsgeven. Dat heeft niets te maken met octrooirecht o.i.d. De enige reden is dat ik niemand de lol van het mollenvangen wil ontnemen. Als ik beter had gezocht denk ik dat ik deze foto al na twee afleveringen had kunnen vinden. Had ik die informatie dan maar meteen prijs moeten geven? Dan was voor veel mensen de lol er dan toch al afgeweest? Is de situatie nu, na 7 afleveringen veel anders? Ik denk van niet. Ik vind dat ik niet het recht heb om nu al teveel prijs te geven, want dan zou ik simpelweg een spelbreker zijn. En eerlijk gezegd denk ik dat ik dat nu al ben geweest, en daar heb ik al lichte spijt van, maar dat valt nu toch niet meer terug te draaien. Ik ben van plan de rest van de serie hier pas neer te zetten nadat de mol zichzelf bekend heeft gemaakt. Tot die tijd: veel puzzelplezier!
Groet,
Opa.
De lol van het mollenvangen betekent op dit forum samen met elkaar speuren naar de identiteit van de mol. Daarbij worden gevonden hints met elkaar uitgewisseld en worden elkaars gevonden hints aangevuld. Zo wordt de individuele speurtocht naar de mol meer 'n gezamenlijke speurtocht. Dat is de bedoeling van dit forum.
Daarom vind ik 't erg jammer dat zo'n gevonden hint niet gedeeld wordt met anderen. 't is en blijft 'n hint en geen sluitend bewijs voor wie de mol is. Als 't nu 'n spoiler is dan had ik graag dat 't niet bekend werd gemaakt op 't forum, maar dit ligt gewoon anders. Al weet je van wie de foto is, dan nog is 't niet voor 100% zeker dat 't de mol is. Daarom zou 't in mijn ogen best gewoon gedeeld kunnen worden met andere speurders.
Maar goed, 't is je eigen beslissing om 't nu nog niet bekend te maken. Daar kan ik weinig aan veranderen natuurlijk. Ik wil bij deze wel aan iedereen 'n oproep doen om voortaan helemaal niet meer te spreken over 'n gevonden hint als je vervolgens toch niet bekend wil maken wat de hint daadwerkelijk is. Dan kan de hint denk ik beter helemaal voor jezelf worden gehouden. Want op deze manier ontstaat er alleen frustratie bij andere leden.
Alvast bedankt voor jullie medewerking.