Hoe kan zo'n gelijke kansen theorie werken met al die pacten tussen kandies... Gijs en Sander hadden volgens mij de tactiek, niet bij elkaar in de groep te gaan bij opdrachten om informatie te delen. MM en Yvon deden ook zoiets (al was Yvon natuurlijk de mol.) Als de spelers zulke sterke voorkeuren hebben, wordt het voor de mol erg moeilijk om iedereen een gelijke kans te geven. Door het hele hulpmol gebeuren was ook een oneerlijk gebeuren, waarbij een aantal mensen meerdere malen gratis antwoorden heeft gekregen: Wat nou gelijke kansen?
Gelijke kansen theorie is gebaseerd op de opdeling in groepen, welke toch nog voornamelijk wordt gestuurd en bijgestuurd door het WIDM team, om zo iedereen voldoende kansen te bieden om de Mol aan het werk te zien (remember het afschafffen van het strootje trekken).
Deze reeks werden de opdrachten echter zeer vaak in volledige groep uitgevoerd, wat ik een spijtige wending vindt voor het programma in het algemeen.
Maar ja, dit zal wel wat beter uitkomen met een "gekrompen" budget veronderstel ik.