Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 61072 keer)

Offline nes

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #40 Gepost op: 14-01-2005, 22:41:02 »
Even over dat fluiten; dat zijn gewoon volgels.Die doen heel erg hun best in Australia
wat is het weer leuk he? ::bravo::

Offline Blight

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 14-01-2005, 23:11:06 »
Het viel me op dat bij het filmpje van Lottie wanneer ze zegt: "Mischien ben jij de mol." er een man achter haar verscheen die gelijk weer weg ging.
Is dit george?

Offline DaRealRobje

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hola!
« Reactie #42 Gepost op: 14-01-2005, 23:15:07 »
Ooohwkeej, dat fluiten vond ik ook interessant. Het viel op: let op het filmpje net VOOR ze gaan eten. Daar lijkt Jim de Groot te fluiten of iets... Of hij blaast in zijn eten. Gaat hij het 'fluitend winnen'?

Verder zie ik tussendoor bordjes met tekst er op. De eerste is van het Pasta Restaurant. Het enige wat ik kan bedenken is dat Lottie haar opdracht wint met d'r pasta Pesto leugen en Marc Marie redt het niet vanwege zijn rare Spaghetti. Het tweede bordje is als ze filmpjes mogen zien: Personel Only" staat er. HEt is een soort hnagar achtig iets. Lottie had toch vliegangst en toch weer niet?

Verder was ik het roerend eens met Roeland die het spel leuk door had en twee keer loog. Door de montage zie ike r geen mol in. Ze laten hem zeggen dat je eerst het vertrouwen moet winnen en vervolgens hoor je een ander zeggen dat ie zo sociaal is en het vertrouwen wint. No way dat we daar intrappen.

Ik vind Isabelle, Yvonne en Jim fascinerende mensen. Jim heeft het in zich om er doorheen te bluffen, Frau von der Hurk is gewoon een goeie actrice en Isabelle is zo echt never mijn mol dat ik denk: Jahaaaaa... Wie weet!

Oh en die man op die foto is toch niet George? Naaah!
Ik zie alles... Denk ik... Soms... Een beetje...

Offline BodyBagGirl

• Forumlid
  • Giger RuleZ
« Reactie #43 Gepost op: 14-01-2005, 23:15:52 »
Nee toch??? George is wat knuffelbaarder... (oftewel wat bollere wangen) volgens mij...

But still  ::bravo::

Echt leuk dat je Mol er weer is...  ::tandpastasmiley::

Greetz BodyBagGirl
If you don't believe me... I will tell you another lie...

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 14-01-2005, 23:16:40 »
Het viel me op dat bij het filmpje van Lottie wanneer ze zegt: "Mischien ben jij de mol." er een man achter haar verscheen die gelijk weer weg ging.
Is dit george?

Nee is niet George denk ik. Zal wel gewoon 'n collega zijn.  ::jaja::

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 15-01-2005, 00:13:54 »
Moet er weer even inkomen.

In ierdergeval weer lekker op de oude vetrouwede Vrijdag,Zaterdag was niks.
Moest het toen opnemen met voor&na reklame en dat koste me veel band.
Deze keer neem ik het weer op.
Aleen het tijdstip (& op Ned 2) is nog even wennen.

Het viel me op dat de 1ste aflevering ruim 51 minuten duurde,terwijl het normaal minimaal 54 minuten en maximaal 59 minuten is.

Het is wel een beetje jammer dat leeftijden ten tijden van de opnamen vermeld worden en niet gewoon de leeftijd die ze nu hebben.
Zo is victoria al 24 en niet 23.

Kreeg het wel even benauwd toen met name Helingman,Denhurk & Jaspers in beeld kwamen bij de exucitie,maar vermoede wel een beetje dat iedereen mocht blijven.

Heilingman & Denhurk gaven me nog niet de indruk eventueel de mol te zijn,maar hun kwamen ook minder in beeld/aan het woord.
Helingman shrok er zelfs van,dat er nu al een executie zou komen,maar tweivel toch nog of dat niet gespeeld was.

Er word de indruk gewekt dat Heilingman,Sander of Isabeller uit zou vliegen.
Jaspers zij ook nog dat de andere Yvon veel lullde,maar ze lullde zelf heel veel en van de mannen met name Marc Narie & Roeland.
wat me ook opviel was dat Jim opeens ergens snel vandaan kwam en aantafel ging zetten en daarna het shot weer naar Jaspers ging.

Ik moet er nog maar even over nadenken,maar meschien stap ik volgende week wel over op een andere afvaller voor afl 2.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2005, 00:25:11 door Pierce_Brosnan »

Offline Dokter Wouter

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 15-01-2005, 00:51:48 »
Ben ik hier de enige die de eerste aflevering behoorlijk vond tegenvallen? Het is misschien wel de minste aflevering die ik me kan herrineren!
De Mol is een spel dat gaat om het uitvoeren van opdrachten waarbij de mol lekker kan saboteren. Ik heb in deze aflevering maar 1 opdracht gezien, die ik ook nog een beetje flauw vond.
Verder was het een veel te langdradig kennismaken met de kandidaten, terwijl me dat deze keer met bekende Nederlanders niet zo nodig lijkt.

Ik vind het erg jammer dat ik dit over mijn all time favoriete tv-programma moet zeggen. Ik zit er in elk geval nog niet lekker in en neem aan dat het volgende week echt gaat beginnen!
Reality top 3:  1. Wie is ... de mol?  2. Peking Express  3. Expeditie Robinson

Offline DaRealRobje

• Forumlid
  • Hola!
« Reactie #47 Gepost op: 15-01-2005, 00:55:59 »
Wouter, kijk er nog maar een keer naar. Ik heb hem na de afloop direct op herstart gegooid omdat ik me er niet op kon focussen, bij de tweede keer vielen me ineens allemaal dingen op. Die shots met die 'bordjes', de compatible uitspraakjes en het onderlinge geneuzel.

Ik dacht ook dat deze aflevering niet zo geweldig was, maar ergens was hij dat ook weer wel. Echter ik ben het met je eens datw e volgende week echt gaan beginnen.
Ik zie alles... Denk ik... Soms... Een beetje...

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 15-01-2005, 01:35:59 »
Hetgeen me het meest opviel in deze aflevering was dat Victoria bij binnenkomst (itt de anderen die elkaars profielen gingen bekijken) alleen een blik wierp op het bord met haar profiel, en daarna direct doorliep.
Ook vond ik de manier waarop ze de vragen beantwoordde tamelijk vreemd.

Gijs S. ::) was gelijk de eerste aflevering al vreselijk irritant, hij is niet de mol gezien er heel duidelijk onderscheid te maken was tussen zijn pretender-spreken en gewoon spreken, toen het op gegeven moment over de mol/verdachte ging sprak hij op hele normale toon (voor hem ongewoon), indien hij de mol was had hij zeker zijn pretender toontje ook hier aangeslagen.
De manier waarop hij de vraag van de oud-kandidaten ging herhalen was weerzinwekkend, blijft hij er echt tot het laatst in?   :-\\

Ik was verbaasd over Yvon Jaspers, die kan goed doen alsof!
Wow heel vrolijk en 'spontaan' (ik heb een hekel aan dat woord maar voor deze ene keer is het gepast)stond zij te liegen, ik zou gezworen hebben dat beide antwoorden waar zouden zijn geweest.

Roeland is een (openlijke) slimme, daar ben ik nog wel benieuwd naar, Jim is meer de stille slimme van wie niemand voorlopig nog hoogte zal krijgen.

Ik moet de hele aflevering nog maar een paar keer gaan bekijken.

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 15-01-2005, 01:42:07 »
Dat klopt niet wat je zegt. Want ipv 500, win je dan 1000, dus in totaal 1500!
Ik volg het niet helemaal? Het is toch zoals bij de zwakste schakel (alleen wordt daar het bedrag steeds met een groter getal verhoogd)

ja, jullie hebt gelijk idd. Nu kwam ik ook op Angela's 27.500 euro maximaal te halen euro's. Ik heb te weinig 'de zwakste schakel' gekeken denk ik. ;)

Dat had me nou wel een leuke grap geleken eik, dat het bedrag alleen maar met 500 omhoog zou gaan aldoor; dus nutteloos om níet te 'potten'. Nu is het eigenlijk alleen maar min of meer een kopie van de zwakste schakel. Maarach.
Er komen vast nog wel orginele opdrachten.  ::ok::

Ik vond het een goede aflevering trouwens. Gelukkig geen domme Celebrity Mole taferelen!  ::ok::

Ja, viel mij ook ontzettend mee! Ergens is het wel tof ook dat je de kandidaten al een beetje kent (al zijn lang niet al die 'bekende' nederlanders bekend bij mij); je hebt al een beetje een beeld van de kandidaten en dat scheelt bij het introduceren enzo. Je zit er gelijk wel in zeg maar!  ::ok:: ::ok::

Ik denk dat dit een veel betere serie dan die (toch best wel) duffe 4e serie.  ;D

Maar verder leuk! Leuk dat de oud-kandidaten er waren!  ::ok:: 
Ja, leuk idd!  ::ok:: Altijd leuk voor de die-hard molfans. ;)

Dat geluidseffect is volgens mij een vogeltje,
Dat fluitje was idd apart! Maar wel aldoor bij alle scenes op het vliegveld én aldoor hetzelfde melodietje. Áls het een vogel is, dan is het wel een consequente vogel.  ::ok::
Wat niet onmogelijk is natuurlijk.

Maar, het geluid is er met opzet onder gezet want zodra het beeld in slow-motion gaat blijft het geluid doorgaan.
als je beeld in slow-motion zet gaat het geluid ook langzamer.
dus moest dit in niet slowmotion er weer onder gezet worden.

ik heb geen beeld gezien met slowmotion waar dit geluid ook onder zit. Ik hou het op een consequente vogel.  ::jaja::  ::regenboog::

En De Mol die alle 20 vragen waarschijnlijk goed heeft. (omdat die de antwoorden kent én om het percentage de hoogte in te brengen)
Idd! En volgende week alle 20 vragen fout, en zodoende het percentage omlaag brengen natuurlijk.  ::jaja::
Tis nú al een gemene mol.  ::ok:: ::ok::

Het is wel een beetje jammer dat leeftijden ten tijden van de opnamen vermeld worden en niet gewoon de leeftijd die ze nu hebben.
Zo is victoria al 24 en niet 23.
Kan er niet echt wakker van liggen...

Ben ik hier de enige die de eerste aflevering behoorlijk vond tegenvallen? Het is misschien wel de minste aflevering die ik me kan herrineren!!

Had ik totaal niet hoor, mss wel ook omdat ik me er al bij had neergeledgd dat het erg zou gaan tegenvallen ofzo, maar zeker niet de minste aflevering ooit. En daarbij: eerste afleveringen zijn altijd weinig indrukwekkend. Viel me absoluut niet tegen, alle kandiddaten namen het spel serieus vond ik.
Ik had echt zo'n schrikbeeld van ook bijvoorbeeld dat het geldbedrag naar een goed bedoel gaat bv, klinkt een beetje lullig mss, helemaal nu, maar je hoort bv dat Jim gezegd heeft dat ie het geld goed kon gebruiken, dan heb je gemotiveerde kandidaten en dan krijg je een leuk programma!

Verder: (weer) leuke muziek eronder, de montage zo vond ik ook wel een goeie zet, zo met introductie en opdracht met elkaar verweven.  ::ok::

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 15-01-2005, 01:46:02 »
Hetgeen me het meest opviel in deze aflevering was dat Victoria bij binnenkomst (itt de anderen die elkaars profielen gingen bekijken) alleen een blik wierp op het bord met haar profiel, en daarna direct doorliep.

Was idd apart, maar ik kan het niet echt 'mols' vinden of juist niet.

Citaat
Gijs S. ::)

Volgens mij zag ik m met zn digitale camera gelijk foto's maken van de profielen! Erg onmols, en slim ook, die informatie heb je idd vast nog nodig, altijd handig om op te slaan.
Ik zie Gijs wel als winnaar.  :)

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 15-01-2005, 01:50:04 »
De lieg-opdracht.

Hierin konden de kandidaten 'tonen' hoe goed ze al dan niet konden liegen, het lijkt me dat de mol zal doen alsof hij/zij een slecht leugenaar is, viel er iemand op in dat opzicht, ik bedoel, wie was er het meest doorzichtig in het waarheid spreken en liegen?

Het heeft voor de mol weinig zin mensen in dat opzicht op een verkeerd spoor te brengen want als hij laat zien goed te kunnen liegen wint hij/zij daar gewoon niets mee, als goed leugenaar bekend staan is geen pré voor een mol.

Ik kan me even niet herinneren wie het slechts loog, iemand?

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 15-01-2005, 01:53:25 »
Was idd apart, maar ik kan het niet echt 'mols' vinden of juist niet.

Nee dat niet, maar het is hetgeen me het meest opviel.

Citaat
Volgens mij zag ik m met zn digitale camera gelijk foto's maken van de profielen! Erg onmols, en slim ook, die informatie heb je idd vast nog nodig, altijd handig om op te slaan.

Die moet hij toch inleveren meen ik, dus daar heeft hij niets aan, mogelijk wilde hij gewoon interessant doen.

Citaat
Ik zie Gijs wel als winnaar.  :)

::oink::

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 15-01-2005, 01:56:38 »
Je moet het dan zoeken in de mensen die uiteindelijk géén geld wonnen en níet 'potten'.

Om de mol te vinden al in deze aflevering moet je vooral in het gedrag van mensen zoeken denk ik.  :-\\

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #54 Gepost op: 15-01-2005, 01:59:13 »
Quote from: Robbieazerty op Gisteren om 22:30:47
Ach van Yvon wist je al dat zij niet moest gaan, adhv de trailer.

ja maar die had zij nog niet gezien denk ik.. 

::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 15-01-2005, 02:02:21 »

Om de mol te vinden al in deze aflevering moet je vooral in het gedrag van mensen zoeken denk ik.  :-\\

Misschien, maar neem nu een Yvon Jaspers, het was toch opmerkelijk hoe goed zij kon liegen, indien zij de mol is zou ze dat niet zo met verve doen, want dan weet gelijk iedereen dat zij zonder blikken of blozen onwaarheden verteld, wat zou ze daar mee opschieten als ze de mol was?

Juist degene bij wie iedereen al van verre zag dat hij/zij loog (terwijl die persoon in het echt misschien juist heel goed kan liegen) zou ik denken dat dat een potentiële mol is, of is dat een rare gedachte?

Als mol zou je toch doen alsof liegen je heel slecht afging?

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 15-01-2005, 02:08:55 »
Misschien, maar neem nu een Yvon Jaspers, het was toch opmerkelijk hoe goed zij kon liegen, indien zij de mol is zou ze dat niet zo met verve doen, want dan weet gelijk iedereen dat zij zonder blikken of blozen onwaarheden verteld, wat zou ze daar mee opschieten als ze de mol was?

Juist degene bij wie iedereen al van verre zag dat hij/zij loog (terwijl die persoon in het echt misschien juist heel goed kan liegen) zou ik denken dat dat een potentiële mol is, of is dat een rare gedachte?

Als mol zou je toch doen alsof liegen je heel slecht afging?

Ze hangt gewoon de zwaar fanatieke kandidaat uit, en dan lijkt het wel alsof ze niet de mol is. Yvon is de mol.  ::jaja::  ;D

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 15-01-2005, 02:09:37 »
::oink::

Ik heb niet 1 kunnen vinden op internet, maar zullen we een fanclub beginnen voor Gijs Staverman?  ::rofl::

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 15-01-2005, 02:35:11 »
Nog even over de lieg-opdracht; Roeland loog 2 keer, de 'jury' zei: het Beatrix verhaal was gelogen (klopt), dus hoe kan hij 500 euro hebben gewonnen?

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 15-01-2005, 02:41:27 »
Ja, dat vond ik wel erg mooi: hij loog beide dingen, iets over beatrix en over slaaphouding(hij duimt); de jury zegt: "beatrix is waar". Roeland: "Ik duim".

Ipv dat hij gewoon zegt van: 'Over beatrix heb ik gelogen' (wat de waarheid is) liegt hij gewoon nog een keer!  ::bravo::
Gaat echt voor het spel dus, geen mol.  :)
Leuke kandidaat.  ::jaja::