Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 61059 keer)

Offline @miesh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
Re: Aflevering 1
« Reactie #80 Gepost op: 15-01-2005, 12:18:38 »
Ik vond het ook niet een geweldige aflevering..

De hele sfeer met BN-ers is gewoon zo anders. Iedereen kent elkaar al wat meer en je hebt helemaal niet die 'aftast'sfeer van onbekende Nederlanders. De bekende Nederlanders zijn allemaal niet op hun mondje gevallen en het leuke van onbekende Nederlanders vond ik dat je grote verschillen zag tussen de in het begin wat verlegen mensen en de praters. Nu heb je allemaal spontane mensen die er vanalles uitflappen (of iig, dat lijkt zo) en jah dat vind ik toch jammer. Ook hebben ze qua leeftijd een niet enorm gevarieerd gezelschap uitgezocht, allemaal rond de 30. (Gijs Staversmans de oudste en Victoria de jongste geloof ik) Ook wel jammer.. Het grote verschil is ook dat alle mensen wel goed met camera's weten om te gaan omdat ze helemaal in dat wereldje zitten.. etc etc. Het concept van onbekende Nederlands is toch weg en.. ja jammer. De eerste opdracht werd door lang niet iedereen even serieus genomen. Er werd heel veel gelachen en dat past er toch niet echt bij.. ik hou daar iig niet zo van. Maar dat zal nog wel veranderen de volgende afleveringen. En ze hebben het mooie eindmuziekje weggehaald! :'( (New York City) Dat muziekje die steeds terugkwam als je de kandi's hoorde praten en ze zag reizen naar Australië vond ik erg.. irritant eigenlijk. Ik hoop niet dat het mol-thema wordt..

Nouja, het was wel leuk om te kijken en het wordt vast nog wel beter.. maar 't viel me toch een beetje tegen.
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #81 Gepost op: 15-01-2005, 12:21:56 »
Ik vond de groep eigenlijk wel leuk, ze doen iig hun best en ik heb ook weleens Sterrenslag gezien en dat andere van die BN-ers in de jungle, maar ik ben positief over deze 10.  ::joehoe:: Ik merk wel degelijk dat ook deze 10 flink aan het aftasten zijn.  ::jaja::

Oh ja, en het geld is daadwerkelijk voor de kandidaten zelf.  ::ok::

Offline majornono

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #82 Gepost op: 15-01-2005, 12:24:57 »
Ik vond het een erg leuke opdracht, maar voor de kijker zo verschrikkelijke hersenkraker.

Werkelijk alles kan zijn gelogen, er is niets wat bevestigd is. Vooral Roeland opende mijn ogen door te zeggen dat hij alles zou liegen, maar misschien was dat zelfs een leugen.

I'm confused!

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #83 Gepost op: 15-01-2005, 12:26:17 »
Ik vond de groep eigenlijk wel leuk, ze doen iig hun best en ik heb ook weleens Sterrenslag gezien en dat andere van die BN-ers in de jungle, maar ik ben positief over deze 10.  ::joehoe:: Ik merk wel degelijk dat ook deze 10 flink aan het aftasten zijn.  ::jaja::
Jah.. het zal sowieso wel 10x beter zijn dan al die andere BN-er programma's. Maar ik heb geloof ik nog nooit een BNer-reality programma zien dus het kan 't me ook niet meevallen zegmaar. Ze zullen elkaar vast wel aan het aftasten zijn maar toch anders. De hele sfeer enzo.. 

Ik vond 't btw erg leuk dat ze die oud kandi's erin betrokken! Echt leuk om Robin weer eens te zien na zo'n lange tijd ;D
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline xmoix

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 15-01-2005, 12:38:29 »
1e x dat ik keek en ik vond het meteen al leuk  ::bravo::   ::bravo::  ::bravo::
Grappig om te zien hoe idereen op een andere manier net doet alsof ie niet of juist wel de mol is  ::bravo::  ::bravo::  ::bravo:: .... moeilijk hoor wie het is :P .....

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 15-01-2005, 13:15:06 »
Zo'n lang verhaal en dan moet ik het verpesten.  :( maar het ging dus eigenlijk zo:
Antwoord juist: 500 €
Antwoord juist: stijgt met 1.000 € naar 1500
Antwoord juist: stijgt met 1.500 € naar 3000
Antwoord juist: stijgt met 2.000 € naar 5000
Antwoord juist: stijgt met 2.500 € naar 7500
Antwoord juist: stijgt met 3.000 € naar 10500
Antwoord juist: stijgt met 3.500 € naar 14000
Antwoord juist: stijgt met 4.000 € naar 18000
Antwoord juist: stijgt met 4.500 € naar 22500
Antwoord juist: stijgt met 5.000 € naar 27500

Haha, ik heb graag dat je het verpest, dan begrijp ik het tenminste! :)

Dus als ze de derde "vraag" goed hadden en zouden potten, kregen ze niet alleen die 1.500, maar ook de 1.000 en de 500, dus samen 3.000? Got it! Werkt dus anders dan bij Zwakste Schakel, daar zat ik mee verward.

Dank voor de opheldering!

Offline jappo

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 15-01-2005, 13:54:05 »
eigenlijk heeft maar een iemand de lieg-test goed gedaan imho.

Het beste wat je kon doen was om een klein feitje te verdraaien: wat iemand deed met het duiken: hij had geen resque training gedaan. Je liegt dus maar een klein beetje, en je hoeft dus niet zoveel te verzinnen :)
Alles liegen of alles goed beantwoorden kan natuurlijk ook, maar is moeilijker.

Degene die dat ene feitje verdraaide is voor mij de mol: hij won wel, maar hij toont dat hij goed kan liegen en de waarheid kan ontduiken.
Zo kan je ook moeilijk op een echte leugen worden betrapt: "ow, zei ik dat...ja sorry was er even niet bij met mn gedachten".

Ik weet alleen niet meer wie het was  :-[

Offline Scabbers

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 15-01-2005, 13:56:04 »
Gijs zei dat over dat duiken.  ;)
« Laatst bewerkt op: 15-01-2005, 13:58:13 door Scabbers »
Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.

Offline Grace

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 15-01-2005, 14:25:04 »
George    ::bravo::
That's all

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 15-01-2005, 14:44:55 »
eigenlijk heeft maar een iemand de lieg-test goed gedaan imho.

Het beste wat je kon doen was om een klein feitje te verdraaien: wat iemand deed met het duiken: hij had geen resque training gedaan. Je liegt dus maar een klein beetje, en je hoeft dus niet zoveel te verzinnen :)
Alles liegen of alles goed beantwoorden kan natuurlijk ook, maar is moeilijker.

Degene die dat ene feitje verdraaide is voor mij de mol: hij won wel, maar hij toont dat hij goed kan liegen en de waarheid kan ontduiken.
Zo kan je ook moeilijk op een echte leugen worden betrapt: "ow, zei ik dat...ja sorry was er even niet bij met mn gedachten".

Ik weet alleen niet meer wie het was  :-[

Maar Roeland loog alles bij elkaar. Nog een betere leugenaar dus. ;)

Offline Z-Man

• Forumlid
  • De Mol Is Wonderful
« Reactie #90 Gepost op: 15-01-2005, 15:02:20 »
Wat mij opviel tijdens deze aflevering:

Op het kasteel in Lisse komen alle kandi's 1 voor 1 aan. Er is een interviewtje met de kandi's waarin een aantal dingen worden gevraagd. Bij elke kandi wordt ook de vraag gesteld waar het publiek hem of haar van zou kennen. Hierbij worden bij alle kandi's beelden getoond van hun tv verleden. Wat daarbij opvalt zijn de kleuren in deze beelden. Bij bijna alle kandi's heeft rood (of rode accenten)een centrale rol (rood staat m.i. voor afvaller). Dit zijn de beelden:
1) Jim -> hij heeft een rode poncho aan bij een optreden met z'n vader
2) Yvonne -> rode streep onder 'Het Pleidooi' en boven haar naam
3) Marc-Marie -> geen rode kleur te ontdekken, hij heeft een bruin gestreepte badjas aan en zit tussen boomstronken
4) Yvon -> Ze heeft een rood jasje aan
5) Roeland -> Hij staat op een groen grasveld met juichende mensen om zich heen
6) Sander -> hij is aan het werk in een rode studio
7) Gijs -> De leader van Typisch 90 wordt getoond (rode letters) terwijl hij dit programma niet eens noemt. Daarna komt er nog een beeld van gijs met een rode achtergrond
8 ) Isabelle -> Rode achtergrond van in de studio van TMF
9) Lottie -> Ze heeft een rode jas aan (weliswaar in een groene vallei)
10) Victoria -> haar opvallende rode haren

Er zijn 8 kandi's waar rood in de beelden voorkomt. Dit zijn de kandi's die afvallen.
Degene waarbij geen rood te ontdekken valt, zijn Roeland en Marc-Marie.
Bij Roeland is de overheersende kleur groen en staan er juichende mensen om hem heen (Winnaar).
Bij Marc-Marie is de overheersende kleur bruin (de kleur van een mol)
Bij Lottie zie je eerst een heleboel groen (van de vallei) en daarna komt ze close-up in beeld met haar rode jas (Verliezer)

Deze beelden zijn er achteraf ingemonteerd dus zouden ze heel goed een hint kunnen bevatten.

Maar ach, niets is wat het lijkt.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2005, 15:04:58 door Z-Man »

Offline Partyjess

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 15-01-2005, 15:14:38 »
Ik zit gisteren te zappen... Komt de MOL ineens langs. Geweldig. Ben een groot fan, maar wist niet dat het weer zou beginnen. Joepie!!!

Bekende Nederlanders. Da's wel een beetje jammer. Is ook wel eens leuk om dat te zien, maar bij de meeste heb ik toch al een beetje een beeld. Maakt het wel lastiger en aan de andere kant geeft dat wel een extra dimensie aan het spel. Ik zal eerlijk zeggen dat ik na aflevering 1 nog geen flauw idee heb wie het zou kunnen zijn. Ik heb op voorhand al een oog op Roeland, aar aan de andere kant lijkt me die een beetje tè voor de hand liggend. Ook Yvonne Jaspers vind ik te opzichtig bezig.

En George... Van alle mollen is hij (natuurlijk) mijn favoriet. Leuk dat hij er weer even bij zat.

Ik blijf het volgen en als iemand het weet... Zeg het maar...
Voor Frederique... rust zacht

Offline Coen

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 15-01-2005, 15:16:39 »
Ik was blijverrast door aflevering 1. Net als vele anderen was ik erg huiverig over de deelname van bekende Nederlanders. Maar na gisteravond is mijn angst verdwenen. Waarom? Geen van de spelers lijkt iets te winnen met hun deelname (behalve dan het spel zelf, natuurlijk ;)). Ze zijn er niet om zichzelf in de kijker te spelen bij de TV-bazen, ze lijken serieus geinteresseerd in het gegeven. Dat de sfeer wat minder competitief is, is logisch. Als je zelf met een aantal collega's naar Australie zou gaan, zou je ook een stuk minder gespannen zijn dan dat je dat zou doen met negen onbekenden. Ze lijken serieus geinteresseerd in het gegeven en spelen het spel ook goed. De manier waarop Roeland het liegspel speelde vond ik daar een uitstekend voorbeeld van. Toen Sander over George sprak, zag je gewoon de twinkeling in zijn ogen. Dat zijn van die momenten waaruit blijkt dat ook deze mensen respect hebben voor de formule, Bekende Nederlander of niet.

Offline Z-Man

• Forumlid
  • De Mol Is Wonderful
« Reactie #93 Gepost op: 15-01-2005, 15:32:30 »
Ik was blijverrast door aflevering 1. Net als vele anderen was ik erg huiverig over de deelname van bekende Nederlanders. Maar na gisteravond is mijn angst verdwenen. Waarom? Geen van de spelers lijkt iets te winnen met hun deelname (behalve dan het spel zelf, natuurlijk ;)). Ze zijn er niet om zichzelf in de kijker te spelen bij de TV-bazen, ze lijken serieus geinteresseerd in het gegeven. Dat de sfeer wat minder competitief is, is logisch. Als je zelf met een aantal collega's naar Australie zou gaan, zou je ook een stuk minder gespannen zijn dan dat je dat zou doen met negen onbekenden. Ze lijken serieus geinteresseerd in het gegeven en spelen het spel ook goed. De manier waarop Roeland het liegspel speelde vond ik daar een uitstekend voorbeeld van. Toen Sander over George sprak, zag je gewoon de twinkeling in zijn ogen. Dat zijn van die momenten waaruit blijkt dat ook deze mensen respect hebben voor de formule, Bekende Nederlander of niet.

Helemaal mee eens. ::ok::

Offline Whacko

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 15-01-2005, 15:51:13 »
Ik heb dat gefluit tijdens de aflevering een beluisterd, en er een beetje geprobeerd uit te filteren... Het klinkt inderdaad als een vogel, en vogels in australie hebben vaak hele ingewikkelde lokroepen dus kan gewoon een vogel zijn. MAAR ik herkende er een melodietje in, waar ik helaas de "titel" niet van weet, ALS het al een titel heeft. Ik zal het later vandaag eens posten hier, mischien dat iemand er wat mee kan.

extraatje:  ;)
Voor de ECHTE fanaten is dit niets nieuws natuurlijk, maar voor de nieuwelingen onder ons....
De meeste acties van de mol komen NIET in beeld. Je moet dus niet letten op wat je ziet in de aflevering, maar juist wat je niet ziet. Klinkt onlogisch, maar er wordt natuurlijk geen molactie in de aflevering gemonteerd ;).

Een voorbeeld is natuurlijk wat onze grote vriend George deed 2 seizoenen geleden... het "Geldwagen Spel" saboteren door rondjes te rennen en zichzelf moe te maken, en het geld dat ie vond, weg te gooien.
In de aflevering zag je hem wel rennen, maar ze lieten niet zien dat ie geld ophaalde.

Ook een goede tactiek is het dagboek van de mol te lezen, daar krijg je toch meestal wat "puurdere" informatie over het gedrag van de mol. Helaas kan ik bij de eerste aflevering nog niet veel ontdekken.

Offline justme84

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 15-01-2005, 16:21:13 »
Jeeej, het is weer terug  ;D

Kom maar op met al die hints, kheb er helemaal zin in  ::jaja::

Did I make the right mistake...?

Offline Pommes

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 15-01-2005, 16:23:36 »
Ik ben blij dat het weer begonnen is, maar vond de eerste aflevering nog een beetje tegenvallen. Vind opdrachten op locaties in het buitenland toch leuker en spannender. Die ene (Belgische?) serie die meteen in Venetie begon met een spel, vond ik beter starten. Maar komt heus wel weer goed en gelukkig spelen de bekende nederlanders het spel serieus. Ik kijk in ieder geval weer uit naar volgende week, want dan begint het voor mij pas echt!
Ik heb ook nog geen idee van hints of opvallende zaken en mijn mol heb ik ook nog niet echt gekozen.

Offline Silverstorm

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 15-01-2005, 16:38:55 »
De perfecte mol-actie bij het liegspel, is natuurlijk gewoon eentje liegen, en eentje de waarheid vertellen, en daar ook je best op doen om het geloofwaardig over te laten komen. Om vervolgens te zeggen dat de jury het goed heeft, of ze nou gelijk hadden of niet. Je lijkt dan precies op alle andere kanidaten, maar toch weet je zeker dat er geen geld in de pot komt.

Ik ga de aflevering nog eens kijken... En even zien of iemand een onwaarschijnlijk verhaal als waar had verklaard. (Behalve Roeland natuurlijk.)

Offline molice

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 15-01-2005, 16:56:01 »
Het blijft vreemd hoe je dingen de 2e keer dat je het ziet volledig anders gaat intrepeteren. Gister vond ik Jim nog erg verdacht (maar te verdacht om de mol te zijn), vanmiddag in de re-view bleken Gijs en vooral Roeland stukken molliger te zijn.

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 15-01-2005, 17:07:52 »
Weet je... Bertha (denk dat hij het was) had wel gelijk. Bij die opdracht gaat het steeds met 500 euro omhoog. Het heeft dus geen nut om het bedrag hoog te laten gaan. Het hoogste bedrag was als ze 10 goede antwoorden achter elkaar hadden en dan hadden ze 5.000 euro.

Hee, hallo! Jij was juist degene die het mij uitlegde hoe dat werkte!  ;D ::zwaai::
Ik dacht eerst precies zo. Maar het klopt wel idd.  :)

De hele sfeer met BN-ers is gewoon zo anders. Iedereen kent elkaar al wat meer en je hebt helemaal niet die 'aftast'sfeer van onbekende Nederlanders. De bekende Nederlanders zijn allemaal niet op hun mondje gevallen en het leuke van onbekende Nederlanders vond ik dat je grote verschillen zag tussen de in het begin wat verlegen mensen en de praters. Nu heb je allemaal spontane mensen die er vanalles uitflappen (of iig, dat lijkt zo) en jah dat vind ik toch jammer.
Ze zijn niet op hun mondje gevallen nee, maar dat 'iedereen kent elkaar al wat meer' vind ik niet hoor; het is niet alsof alle bekenende nederlanders elkaar dagelijks tegenkomen in hilversum oid, dus dat valt wel mee vind ik.

Citaat
Ook hebben ze qua leeftijd een niet enorm gevarieerd gezelschap uitgezocht, allemaal rond de 30.
tzijn allemaal wel fanatieke deelnemers iig; en dat vind ik wel  ::ok::

Citaat
En ze hebben het mooie eindmuziekje weggehaald! :'(
Deze vind ik juist geweldig!  ::ok::

Citaat
Nouja, het was wel leuk om te kijken en het wordt vast nog wel beter.. maar 't viel me toch een beetje tegen.

Niet té kritisch zijn hoor! En wordt vast ook beter. Ik hoop toch wel op een paar knetterende ruzies eik. ;) Als ze daar maar niet 'proffesioneel' mee omgaan.  ::niet-ok::

Dus als ze de derde "vraag" goed hadden en zouden potten, kregen ze niet alleen die 1.500, maar ook de 1.000 en de 500, dus samen 3.000? Got it! Werkt dus anders dan bij Zwakste Schakel, daar zat ik mee verward.

Zwakste schakel werkt netzo volgens mij.  :)