Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 61076 keer)

Offline Miss Marvel

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #100 Gepost op: 15-01-2005, 17:51:13 »
Dat het BN-ers zijn stoort mij geenszins en ik ben toch een fanatieke Mol-speurder. Het zegt me ook maar weinig. Het zijn niet allemaal collega's en sommigen zagen elkaar ook voor het eerst.

Ik denk dat men over 2 afleveringen volkomen vergeten is dat het BN-ers zijn en dat het Mol-jagen voorop komt te staan  ::ok::
Ma how, zeg!

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #101 Gepost op: 15-01-2005, 18:09:35 »
Zwakste schakel werkt netzo volgens mij.  :)
Ja maar de teller is daar anders. Daar staat er gewoon:
27.500
22.500
18.000
14.000
10.500
7.500
5.000
3.000
1.500
500

Daar kan je dus het totaal zien hoeveel ze zouden kunnen winnen als ze potten.
Achja whatever.

En kijk eens bij die muziek topic. Ik heb er over de eindtune die jij zo leuk vind gepost. Hij staat op m'n site, want is zelfde eindtune als de 1e reeks. ;)

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 15-01-2005, 18:34:26 »
Ik zat nog even te denken hè. Zou het voor de mol een voordeel of een nadeel zijn als er komende week 2 mensen zouden afvallen. Mocht dat laatste het geval zijn, zou de mol graag willen dat er een redelijk percentage goede antwoorden wordt ingevuld. De Mol zou besloten kunnen hebben te doen wat de meerderheid van de kandidaten heeft gedaan, zodat er als er bij de executie een JA/NEE vraag over is er een redelijke hoeveelheid mensen die vraag goed hebben, hoewel ze misschien op de verkeerde mol zitten.

Voor het geval niet helemaal duidelijk, even een korte uitleg: Bij de test viel m'n oog op de vraag. Kan de mol goed liegen? Mogelijkheden zijn JA of NEE. Voor 6 kandidaten gold NEE (Yvon, Jim, Isabelle, Sander, Yvonne en Marc Marie), voor 4 kandidaten gold JA (Victoria, Roeland, Gijs en Lottie). Voor de mol zou het een voordeel zijn om bij de NEE'ers te zitten, mensen die voor een andere NEE'er zouden gaan hebben die vraag immers ook goed. Maar in het begin van het spel kan je natuurlijk niet weten of er meer mensen zullen zijn die de jury om de tuin kunnen leiden of juist meer mensen zijn die niet goed kunnen liegen. Dan zou het voor de mol ook weer goed zijn om zo laat mogelijk te gaan. Dit maakt met name Yvonne en Marc Marie verdacht. Laatstgenoemde vooral omdat ie ook nog eens het geld van Gijs kwijtspeelde door geen pot te roepen (iets wat Sander wel deed en daarom zet ik hem hier niet bij).

Marc Marie is zojuist met stip gestegen in mijn verdachten lijstje ::)

Offline Byxim

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 15-01-2005, 18:53:52 »
Corrigeer me als ik het verkeerd heb, maar het enige wat de mol dus hoefde te doen was de jury gelijk geven. Dat antwoord kost de groep iig 5.000 aangezien ze dan dus nooit het maximum zouden kunnen bereiken. Sterker, als de mol bij de eerste twee à drie zat, dan kost het de groep nóg meer (de mol zou nooit het geld potten, het zelf verknallen waardoor ook de 4500 en misschien wel meer voor de groep onmogelijk te halen valt). Wat dat betreft was het gedrag van iig Yvon J. in dit opzicht verdacht te noemen. Zij ging als tweede, loog erg goed (misschien wel bij het gelijk geven van de jury!) en zette de trend (voort) van de 'waarheid' spreken tegenover de jury.

...trouwens, krijgen de deelnemers volgende week dezelfde test? Het is anders een beetje moeilijk vergelijken of ze de test slechter danwel beter gemaakt hebben tov de vorige.

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 15-01-2005, 18:57:31 »
Dat is natuurlijk ook verdacht, maar in principe is in de beginfase alles verdacht ::).

Maar waarom zouden ze de volgende keer dezelfde vragen krijgen? Nu kregen 10 mensen elk 20 vragen, maakt een totaal van 200 vragen. Daarvan is 34% goed beantwoord dus in totaal 68 vragen. Beantwoorden ze minder dan 68 vragen goed dan gaan er 2 naar huis, bij meer dan 68 vragen gaat er maar 1tje weg.

Offline Byxim

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 15-01-2005, 20:01:49 »
Waarom dezelfde test, Daisy?

Stel: bij de eerste test zijn er gemiddeld 4 antwoordmogelijkheden en bij de tweede zijn dat er 8. Dan heb je bij de eerste test een grotere mogelijkheid om de vraag goed te beantwoorden dan bij de tweede, waardoor het bij de tweede test moeilijker wordt om 67 à 68 vragen juist te beantwoorden vanwege de kleiner geworden gokkans.

Ik weet dat dit een hoop hypothetisch geleuter en muggenzifterij is. ;)
...en wat gebeurt er als volgende week óók 34% wordt gehaald; wordt er dan gekeken naar de totaaltijd?

-vragen van een pietlut-

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #106 Gepost op: 15-01-2005, 20:05:18 »
Ik heb nog ff teruggekeken, maar de opdracht was dus 1x liegen en 1x waarheid spreken, in principe heeft Roeland dus vals gespeeld, daar ga ik niet over muggenziften, maar het was dus niet mols van de anderen om het spel eerlijk te spellen.

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 15-01-2005, 20:11:34 »
Waarom dezelfde test, Daisy?

Stel: bij de eerste test zijn er gemiddeld 4 antwoordmogelijkheden en bij de tweede zijn dat er 8. Dan heb je bij de eerste test een grotere mogelijkheid om de vraag goed te beantwoorden dan bij de tweede, waardoor het bij de tweede test moeilijker wordt om 67 à 68 vragen juist te beantwoorden vanwege de kleiner geworden gokkans.

Op die manier, ja je hebt eigenlijk wel gelijk. Maar ik denk niet dat ze daar naar kijken eerlijk gezegd. :-\\ Na ja we zien het wel denk ik ;D

Ik weet dat dit een hoop hypothetisch geleuter en muggenzifterij is. ;)
...en wat gebeurt er als volgende week óók 34% wordt gehaald; wordt er dan gekeken naar de totaaltijd?

Eerlijk gezegd had ik daar ook aan gedacht ... dan heeft de mol vast één vraag meer goed/fout beantwoord waardoor het percentage weer omhoog/omlaag gaat, zou het ander ook niet weten ;D

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 15-01-2005, 20:16:49 »
Wat mij opviel tijdens deze aflevering:

Op het kasteel in Lisse komen alle kandi's 1 voor 1 aan. Er is een interviewtje met de kandi's waarin een aantal dingen worden gevraagd. Bij elke kandi wordt ook de vraag gesteld waar het publiek hem of haar van zou kennen. Hierbij worden bij alle kandi's beelden getoond van hun tv verleden. Wat daarbij opvalt zijn de kleuren in deze beelden. Bij bijna alle kandi's heeft rood (of rode accenten)een centrale rol (rood staat m.i. voor afvaller). Dit zijn de beelden:
1) Jim -> hij heeft een rode poncho aan bij een optreden met z'n vader
2) Yvonne -> rode streep onder 'Het Pleidooi' en boven haar naam
3) Marc-Marie -> geen rode kleur te ontdekken, hij heeft een bruin gestreepte badjas aan en zit tussen boomstronken
4) Yvon -> Ze heeft een rood jasje aan
5) Roeland -> Hij staat op een groen grasveld met juichende mensen om zich heen
6) Sander -> hij is aan het werk in een rode studio
7) Gijs -> De leader van Typisch 90 wordt getoond (rode letters) terwijl hij dit programma niet eens noemt. Daarna komt er nog een beeld van gijs met een rode achtergrond
8 ) Isabelle -> Rode achtergrond van in de studio van TMF
9) Lottie -> Ze heeft een rode jas aan (weliswaar in een groene vallei)
10) Victoria -> haar opvallende rode haren

Er zijn 8 kandi's waar rood in de beelden voorkomt. Dit zijn de kandi's die afvallen.
Degene waarbij geen rood te ontdekken valt, zijn Roeland en Marc-Marie.
Bij Roeland is de overheersende kleur groen en staan er juichende mensen om hem heen (Winnaar).
Bij Marc-Marie is de overheersende kleur bruin (de kleur van een mol)
Bij Lottie zie je eerst een heleboel groen (van de vallei) en daarna komt ze close-up in beeld met haar rode jas (Verliezer)

Deze beelden zijn er achteraf ingemonteerd dus zouden ze heel goed een hint kunnen bevatten.

Maar ach, niets is wat het lijkt.
Het is me zelf niet opgevallen... maar klinkt wel aannemelijke.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 15-01-2005, 20:17:48 »
Die 34% zit me helemaal niet lekker, want Isabelle is mijn mol. Maar volgens mij zat alleen Yvon Jaspers (mijn reserve-mol) op Isabelle. Stel dat Yvon alles goed beantwoordt heeft dan is dat 10% en Isabelle heeft natuurlijk ook alles goed dus dat wordt 20%, + een paar gokvragen (50-50) dan zou je op 34% kunnen komen, maar lijkt me toch wel lastig...

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 15-01-2005, 20:28:38 »
Heeft iemand de test op WidM.nl al gemaakt?

Heeft iemand toevallig dan ook de vragen en de antwoorden opgeslagen ergens? Ik heb de test al gedaan, maar wil eigenlijk deze tekst nog ergens voor gebruiken... Mag evt via PM.

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 15-01-2005, 20:38:06 »
En kijk eens bij die muziek topic. Ik heb er over de eindtune die jij zo leuk vind gepost. Hij staat op m'n site, want is zelfde eindtune als de 1e reeks. ;)

:D ::ok:: ::ok::

Corrigeer me als ik het verkeerd heb, maar het enige wat de mol dus hoefde te doen was de jury gelijk geven. Dat antwoord kost de groep iig 5.000 aangezien ze dan dus nooit het maximum zouden kunnen bereiken. Sterker, als de mol bij de eerste twee � drie zat, dan kost het de groep n�g meer (de mol zou nooit het geld potten, het zelf verknallen waardoor ook de 4500 en misschien wel meer voor de groep onmogelijk te halen valt).
Het maximum was niet 5000 maar 27500, aangezien (als iedere vraag goed was) het eerste antwoord 500 opleverde het volgende 1000 (=1500) enz enz.
De beste plek voor de mol zou dan zijn ergens middenin de reeks van kandidaten, want dan was de reeks die de 'eerlijke' kandidaten zouden kunnen maken het kortst zodat het maximale bedrag nooit gehaald kon worden.
Maar ik denk dat deze opdracht sowiezo tot mislukken gedoemd was en er niet geweldig over is nagedacht. In afgelopen series zag je ook vaak dat de mol de eerste afleveringen eigenlijk totaal niks gedaan had, dus al te veel conclusies zou ik niet aan deze proef verbinden (maar voorlopig hebben we niks anders nog dus oke tja. ;))

Wat me ook nog opviel trouwens is dat de jury een papiertje had met vragen erop. Ik vraag me af? Waren er vragen voor iedere persoon afzonderlijk of gewoon een hele reeks vragen waaruit ze mochten kiezen? Iig; in beide gevallen is het wel waarschijnlijk dat de mol deze opdracht goed heeft kunnen voorbereiden.

Citaat
...trouwens, krijgen de deelnemers volgende week dezelfde test? Het is anders een beetje moeilijk vergelijken of ze de test slechter danwel beter gemaakt hebben tov de vorige.
Die zal vast wel een beetje anders zijn (zoals altijd) met wat vragen over de afgelopen dagen ("heeft de mol gesaboteerd bij die en die opdracht?") en een paar vragen hetzelfde ("wie is de mol?)...

Die 34% zit me helemaal niet lekker, want Isabelle is mijn mol. Maar volgens mij zat alleen Yvon Jaspers (mijn reserve-mol) op Isabelle. Stel dat Yvon alles goed beantwoordt heeft dan is dat 10% en Isabelle heeft natuurlijk ook alles goed dus dat wordt 20%, + een paar gokvragen (50-50) dan zou je op 34% kunnen komen, maar lijkt me toch wel lastig...

Je weet niet of de mol déze keer ook alles goed heeft beantwoord of mss de helft of alles fout, dus is ook lastig iets over te zeggen dan.

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 15-01-2005, 20:45:24 »

Je weet niet of de mol déze keer ook alles goed heeft beantwoord of mss de helft of alles fout, dus is ook lastig iets over te zeggen dan.

,maar de mol weet natuurlijk alles over zichzelf, dus 10% kan er sowieso altijd wel gescoord worden.

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 15-01-2005, 20:46:16 »
Vult de mol altijd de test in? Voor 't zelfde geldt surft ie in die paar minuten gewoon even over internet? ;D

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 15-01-2005, 20:47:33 »
Vult de mol altijd de test in? Voor 't zelfde geldt surft ie in die paar minuten gewoon even over internet? ;D
Ff lekker mailen met het thuisfront! ;D

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #115 Gepost op: 15-01-2005, 20:48:01 »
Maar bij vragen als 'Is de mol een vrouw?' zou iedereen die een vrouw verdenkt als mol de vraag toch goed hebben, ook al is het dan niet de 'goede' mol. Toch? Dus dan is het niet heel moeilijk om op 34% te komen. Of een vraag als 'loog de mol tijdens opdracht 1'.. ik weet niet of ze dat vroegen maar dan zou iig de vraag wel goed rekenen.. Ik weet niet of dat zo werkt hoor.. maar daar ging ik iig van uit.

tzijn allemaal wel fanatieke deelnemers iig; en dat vind ik wel ::ok::
Tuurlijk dat is ook zo.. Maar ik mis een beetje zo'n leuke oude kandi Cor of René.. maar ja het is gewoon niet te vergelijken.

Niet té kritisch zijn hoor! En wordt vast ook beter.
Jah vast wel.. Dat ik kritisch ben neemt niet weg dat ik er op zich wel van genoten heb.. alleen jah gewoon die dingen..
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 15-01-2005, 21:02:03 »
,maar de mol weet natuurlijk alles over zichzelf, dus 10% kan er sowieso altijd wel gescoord worden.

Dat kán ja. Maar stel, de mol is een vrouw, en het kan dan ook zijn dat ze bij de vraag "is de mol een man of een vrouw?'-> lekker stiekum man invult.
Dat percentage zou dat wanneer hij/zij alles verkeerd ingevuld heeft ook 44% kunnen zijn of als ze wél alles goed ingevuld heeft had het ook 24% kunnen zijn als ze alles zou liegen...

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 15-01-2005, 21:03:51 »
Doe nou niet zo moeilijk.  >:( Ik probeer die 34% te verklaren mits Isabelle de mol is.)  Je hebt helemaal gelijk, oke?  ;)

Offline Coen

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 15-01-2005, 21:22:21 »
Mocht de mol al willen ingrijpen bij deze test, dan lijkt me dat zijn of haar houding zeer afwachtend is. Mocht de rest dan een reeks opbouwen, dan kan de mol er alsnog voor kiezen het bedrag te banken (om daarmee het vertrouwen te winnen) of juist de boel te verprutsen (wat weer scheelt in de pot, maar wel een risico met zich meebrengt). Wat dat betreft vond ik Victoria en Yvon niet verdacht, omdat ze niets te winnen hadden.

Overigens ben ik wel voorstander van de theorie dat de mol de eerste en tweede aflevering niets saboteert. Juist de beginperiode is voor de mol van levensbelang, juist dan moet hij of zij het vertrouwen kweken of in ieder geval de overtuiging dat hij of zij 'het echt niet kan zijn'.

Offline cadfael

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 15-01-2005, 21:49:24 »
George    ::bravo::
YEAH!!!! SMELT........... ::love:: ::bravo::
Mol moet, mol doet je goed!