En kijk eens bij die muziek topic. Ik heb er over de eindtune die jij zo leuk vind gepost. Hij staat op m'n site, want is zelfde eindtune als de 1e reeks.
Corrigeer me als ik het verkeerd heb, maar het enige wat de mol dus hoefde te doen was de jury gelijk geven. Dat antwoord kost de groep iig 5.000 aangezien ze dan dus nooit het maximum zouden kunnen bereiken. Sterker, als de mol bij de eerste twee � drie zat, dan kost het de groep n�g meer (de mol zou nooit het geld potten, het zelf verknallen waardoor ook de 4500 en misschien wel meer voor de groep onmogelijk te halen valt).
Het maximum was niet 5000 maar 27500, aangezien (als iedere vraag goed was) het eerste antwoord 500 opleverde het volgende 1000 (=1500) enz enz.
De beste plek voor de mol zou dan zijn ergens middenin de reeks van kandidaten, want dan was de reeks die de 'eerlijke' kandidaten zouden kunnen maken het kortst zodat het maximale bedrag nooit gehaald kon worden.
Maar ik denk dat deze opdracht sowiezo tot mislukken gedoemd was en er niet geweldig over is nagedacht. In afgelopen series zag je ook vaak dat de mol de eerste afleveringen eigenlijk totaal niks gedaan had, dus al te veel conclusies zou ik niet aan deze proef verbinden (maar voorlopig hebben we niks anders nog dus oke tja.
)
Wat me ook nog opviel trouwens is dat de jury een papiertje had met vragen erop. Ik vraag me af? Waren er vragen voor iedere persoon afzonderlijk of gewoon een hele reeks vragen waaruit ze mochten kiezen? Iig; in beide gevallen is het wel waarschijnlijk dat de mol deze opdracht goed heeft kunnen voorbereiden.
...trouwens, krijgen de deelnemers volgende week dezelfde test? Het is anders een beetje moeilijk vergelijken of ze de test slechter danwel beter gemaakt hebben tov de vorige.
Die zal vast wel een beetje anders zijn (zoals altijd) met wat vragen over de afgelopen dagen ("heeft de mol gesaboteerd bij die en die opdracht?") en een paar vragen hetzelfde ("wie is de mol?)...
Die 34% zit me helemaal niet lekker, want Isabelle is mijn mol. Maar volgens mij zat alleen Yvon Jaspers (mijn reserve-mol) op Isabelle. Stel dat Yvon alles goed beantwoordt heeft dan is dat 10% en Isabelle heeft natuurlijk ook alles goed dus dat wordt 20%, + een paar gokvragen (50-50) dan zou je op 34% kunnen komen, maar lijkt me toch wel lastig...
Je weet niet of de mol déze keer ook alles goed heeft beantwoord of mss de helft of alles fout, dus is ook lastig iets over te zeggen dan.