Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 61074 keer)

Offline broer

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Broodnodig.
Re: Aflevering 1
« Reactie #120 Gepost op: 15-01-2005, 21:59:09 »
Vult de mol altijd de test in?
Was het niet zo dat er ook maar een beperkt aantal crewleden wist wie de mol was? Want hoe meer mensen het weten, hoe meer mensen hun mond kunnen voorbijpraten.

Ik denk dus dat de mol heel serieus - als kandidaat - de test invult. Al is het alleen maar om de cameraman om de tuin te leiden.

Of ze die resultaten meetellen is een heel andere vraag. Maar goed: het percentage is sowieso ontzettend discutabel. Daar kunnen ze mee doen wat ze willen.
Achteloos...

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #121 Gepost op: 15-01-2005, 23:38:31 »
Ik heb nog zes oud mollen, winnaars en verliezers gemist.  ;)

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #122 Gepost op: 16-01-2005, 00:15:43 »
Ik heb nog zes oud mollen, winnaars en verliezers gemist. ;)

Och Ron was er.. die telt voor 2 mollen ::rofl:: ;D
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #123 Gepost op: 16-01-2005, 00:37:24 »
Och Ron was er.. die telt voor 2 mollen ::rofl:: ;D
Pas je maar op dat Ron je geen twee mollen gaat kosten.Je mist weer een zeer waardevolle hint  ::rofl:: ;)

Offline Cosma

• Forumlid
Het pijltje (bij de 34%)
« Reactie #124 Gepost op: 16-01-2005, 02:52:18 »
Bij de nep-execute komt wanneer Yvon's scherm in beeld moet komen te "totale score" in beeld.
Daar is niets verdachts aan, maar wanneer je het beeld stilzet wanneer dat 34% in beeld is dan zie je op het scherm een klein pijltje dat wijst naar de onderkant van het cijfer 4 (van die 34 procent).
Het moet (imo) een aanwijzing naar iets of iemand zijn, maar ik kom er niet uit wat, het kan van alles zijn, en zelfs het specifieke deel van de letter 4 waarnaar de pijl verwijst kan iets inhouden.

Het wijst pijltje wijst naar links (ik kan geen caps maken), net niet naar de hoek, maar naar het midden van het horinzontale streepje van de letter 4.

Op dat moment zit Sander vierde van links (onderaan) en Yvon Jaspers vierde van links bovenaan (maar dat zou te simpel zijn).

Kan iemand misschien een cap maken of verders iets met deze aanwijzing, er is helaas nogal veel op los te laten vandaar dat ik het apart heb gepost zodat de hint-discussies niet teveel door elkaar lopen.

Met een cap zal het wat duidelijker worden, iemand?

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
Re: Het pijltje (bij de 34%)
« Reactie #125 Gepost op: 16-01-2005, 02:55:21 »
Heb je het hier niet gewoon over het pijltje van de muis? ???
Geniet nooit met mate...

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 16-01-2005, 02:59:59 »
Heb je het hier niet gewoon over het pijltje van de muis? ???

Er staan nooit muis-pijltjes op de groene/rode schermen, en het was ook geen navigatie scherm oid, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2005, 03:04:52 door Cosma »

Offline Kuikentje

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #127 Gepost op: 16-01-2005, 09:12:25 »
Vraagje aan de mensen die aflevering 1 hebben opgenomen:
Toen de kandidaten aankwamen lopen bij het "kasteel" Lisse werd er een effect ingebracht, waarbij er van de desbetreffende persoon van die 'paparazzi'-achtige foto's werden gemaakt. Ik heb (ik weet ook niet waarom) geprobeerd bij iedere kandidaat te tellen hoeveel flitsen er waren. Volgens mij waren er bij Isabelle, Roeland, Jim, Sander, Marc-Marie, Yvon en Gijs zeven flitsen en bij Yvonne, Lottie en Victoria acht flitsen. Nu ja, dat zou dan betekenen dat die drie overblijven (Mol, Verliezer, Winnaar). Kan iemand kijken of dit klopt?

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #128 Gepost op: 16-01-2005, 09:45:59 »
Er staan nooit muis-pijltjes op de groene/rode schermen, en het was ook geen navigatie scherm oid, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Ik heb het nog eens nagekeken en ik denk toch echt dat het gewoon een computermuispijltje is. :-\\ Maar niets is wat het lijkt natuurlijk..

Offline MaRLieS1976

• Forumlid
  • MoLJaGeR
« Reactie #129 Gepost op: 16-01-2005, 11:19:14 »
Heeft iemand de test op WidM.nl al gemaakt?

Heeft iemand toevallig dan ook de vragen en de antwoorden opgeslagen ergens? Ik heb de test al gedaan, maar wil eigenlijk deze tekst nog ergens voor gebruiken... Mag evt via PM.

Even voor iedereen, misschien heb je er nog wat aan;
1. De Mol is een·   man ·   vrouw
2. Wist de Mol goed te liegen tijdens het liegspel?·   ja·   nee
3. Wat is het geboortejaar van de Mol?·   1959·   1964·   1966·   1972·   1973·   1975·   1977·   1980
4. Wat is de geboorteplaats van de Mol?·   Alkmaar·   Amsterdam·   Boxtel·   Middenbeemster·   Nijmegen·   Tilburg·   ’s-Hertogenbosch·   Vinnitsa
5. Als hoeveelste was de Mol aan de beurt bij het liegspel?·   Eerste·   Tweede·   Derde·   Vierde·   Vijfde·   Zesde·   Zevende·   Achtste·   Negende·   Tiende
6. Welke juryleden koos de Mol tijdens het liegspel?·   George-Jantien-Ron·   George-Jantien-Sigrid·   George-Nico-Robin·   George-Robin-Ron·   Jantien-Nico-Robin·   Jantien-Nico-Sigrid·   Nico-Robin-Ron
7. Zat er iemand aan de rechterhand van de Mol tijdens het liegspel?
·   ja·   nee
8. Welk cijfer geeft de Mol zichzelf voor incasseringsvermogen?·   10·   9·   8·   7·   5/6·   2
9. Bracht de Mol geld in de uiteindelijke pot tijdens het liegspel?·   ja·   nee
10. Wie is de mol?·   Gijs·   Isabelle·   Jim·   Lottie·   Marc-Marie·   Roeland·   Sander·   Victoria·   Yvon·   Yvonne

WSDM (wie stuurde die mol?)

Offline majornono

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 16-01-2005, 11:28:55 »
Wat mij opviel tijdens deze aflevering:
[knip]
Bij Marc-Marie is de overheersende kleur bruin (de kleur van een mol)
Bij Lottie zie je eerst een heleboel groen (van de vallei) en daarna komt ze close-up in beeld met haar rode jas (Verliezer)

Klink ERG aannemelijk. Dit lijkt me typisch iets wat ze bij WIDM zouden inmonteren

Offline dingeling

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 16-01-2005, 11:35:07 »
Wat heerlijk dat het weer begonnen is!!

Ik schiet altijd na de eerste aflevering van een nieuwe mol serie in de mol-televisiekijk-modus en kan daar maar moeilijk weer uitkomen, zo zie ik ineens allerlei aanwijzingen tijdens het journaal en let ik bij het kijken naar een film alleen maar op de achtergronden en de filmmuziek.

Ik ga de 1e aflevering zo voor de derde keer bekijken met alles wat reeds hier op de site genoemd is in het achterhoofd. Ik heb nog niets vreemds gezien wat hier niet reeds genoemd is.

Enne.....Yvon is voorlopig nog mijn mol!!  
Mollius esse quam videri

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 16-01-2005, 11:36:10 »
Bij de nep-execute komt wanneer Yvon's scherm in beeld moet komen te "totale score" in beeld.
Daar is niets verdachts aan, maar wanneer je het beeld stilzet wanneer dat 34% in beeld is dan zie je op het scherm een klein pijltje dat wijst naar de onderkant van het cijfer 4 (van die 34 procent).
Het moet (imo) een aanwijzing naar iets of iemand zijn, maar ik kom er niet uit wat, het kan van alles zijn, en zelfs het specifieke deel van de letter 4 waarnaar de pijl verwijst kan iets inhouden.

't viel mij vanmorgen ook op toen ik de aflevering nog 'ns bekeek. 't is idd gewoon 't muispijltje, maar dat betekent toch niet dat 't geen hint kan zijn?

En ik dacht eik onmiddelijk: misschien komt er in iedere aflevering wel 'n keer 'n scherm tijdens de executie of test waarbij 't pijltje naar 'n letter of cijfer wijst en moeten we die cijfers en letters verzamelen voor 'n hint. Dus wellicht is dit iets wat door de hele serie gaat lopen.  :)

Offline niejo

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 16-01-2005, 11:44:38 »
het pijltje slaat helemaal nergens op, imho.

een percentage goed beantwoorde vragen, is niet voorspelbaar, zou je toch zeggen he? dan kan je dus ook niet voorspellen welke cijfers er komen te staan, en kan je dus ook niet altijd met een pijltje naar een 'juist' getal wijzen.... en het lijkt mij niets voor de makers om het percentage te beďnvloeden.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #134 Gepost op: 16-01-2005, 11:45:09 »
4de letter van het alfabet is 'd' misschien wordt het uiteindelijk zoiets als 'de mol is ...' maar als je maar 10 aflevering hebt kan er alleen maar Gijs of Jim  komen te staan  ::rofl:: (1 letter per aflevering)

Offline Scabbers

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 16-01-2005, 11:47:44 »
Tenzij er een aantal afleveringen zijn met meer pijltjes.  ;D
Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 16-01-2005, 11:49:31 »
4de letter van het alfabet is 'd' misschien wordt het uiteindelijk zoiets als 'de mol is ...' maar als je maar 10 aflevering hebt kan er alleen maar Gijs of Jim  komen te staan  ::rofl:: (1 letter per aflevering)

Daar dacht ik ook al aan ja!  ;D

Maar omdat dan de oplossing vrij beperkt is, ga ik er vanuit dat 't misschien wel gewoon 'n woord wordt, dat op de mol slaat. Of misschien 'n code, waarmee we door wat gegoochel (optellen, aftrekken enz) op de naam van de mol kunnen komen.  :)

Tenzij er een aantal afleveringen zijn met meer pijltjes. ;D

Dat kan ook nog ja!  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 16-01-2005, 11:51:04 door Han13 »

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #137 Gepost op: 16-01-2005, 12:26:08 »

6. Welke juryleden koos de Mol tijdens het liegspel?·   George-Jantien-Ron·   George-Jantien-Sigrid·   George-Nico-Robin·   George-Robin-Ron·   Jantien-Nico-Robin·   Jantien-Nico-Sigrid·   Nico-Robin-Ron

Zijn alleen deze 7 combinaties gemaakt, als een kandidaat een andere combinatie heeft gemaakt, kunnen we gaan strepen.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 16-01-2005, 12:27:31 »
Ik neem aan dat ze niet zo dom zijn om combinaties eruit te laten eerlijk gezegd, al weet je het nooit natuurlijk.

Offline muldvarp

• Forumlid
Re: [Column] 'Rijtjes en Feitjes' - door Daisy
« Reactie #139 Gepost op: 16-01-2005, 12:39:58 »
Ik weet niet of dit feitje ook onder dit item hoort (indien niet sorry, ben nieuw).

Aals ik het goed heb begrepen is de laatste uitzending op 25 maart; d.w.z. van 14 jan. t/m 25 maart  dit is 11 afleveringen en ga er vanuit dat de 11e de ontknopingsafl. is.

Als er volgende week 2 kandidaten afvallen krijgen we tenminste nog 2 afl. waarin niemand afvalt, valt er maar 1 kandidaat af dan volgt er zeker nog 1 afl. waarin niemand uitvalt. Dit naar aanleiding van de 34% die in de eerste afl. zijn gescoord,

Theorie:

1. De mol is hiervan natuurlijk op de hoogte en maakt zijn test 100%, volgende week natuurlijk niet (0%) waardoor de 9 anderen tesamen tenminste 20 vragen meer goed moeten invullen en waarbij de kans groter is dat er 2 kandidaten weg moeten, of;

2. De mol heeft deze week zijn test helemaal verknald (0%) en volgende week gaat hij voor 100% zodat de overige kandidaten tesamen minder vragen goed hoeven te beantwoorden en er maar 1 kandidaat weg hoeft waardoor er meer "nepmollen" overblijven. Dit is voor de echte mol beter.

Hoe denken jullie hierover?